Myslím že popsaný "problém" je celkem normální projev kdy se projeví zvýšený vnitřní odpor akumulátorů.
Regulátory YEP mají (optimálně s programovací kartou) možnost nastavit vypínací napětí 2,9-3,4V (při zatížení), přičemž se dá navolit omezení výkonu (což zřejmě nastalo) nebo prosté vypnutí (to bych u větroně preferoval).
Jen je mi divné to pulzování (ono je logické - regl ubere, baterce se odlehčí, regl zase přidá, zase ubere...), ale takhle se mi YEPy (30-80A) nechovaly; i když, pravda, jen výjimečně jsem vylétal baterky tak že k omezení výkonu došlo.
To že baterka při 11,2V dříve ještě točila s motorem normálně a teď už ne je také myslím normální - v současném stavu (vyšší vnitřní odpor) na ní více klesne napětí při zatížení.
Jinak myslím že pokud dneska někdo létá s elektropohonem, měl by mít možnost něco více než málo si naměřit; úplný základ pro zjištění stavu (v klidu i při zatížení) by mohl dát třeba tento
jednoduchý měřáček, lépe ovšem třeba
takovýto. Další výhoda je vlastnit nabíječ s měřením vnitřního odporu - těch už je dnes docela výběr. nemusí měřit v absolutní hodnotě kdovíjak přesně, stačí když si změřím novou (dobrou) baterii na začátku používání a pak občas (nebo při problémech) údaj ověřím; je tak vidět změna (nárůst) vnitřního odporu a tím se vysvětlí leckteré jevy ohledně elektropohonů.
Dalším užitečným nástrojem pro diagnostiku elektropohonu je měřidlo proudu (a napětí baterky) do reglu; v úplném základu třeba
toto, lépe třeba
tohle, které ukáže i rozběhové špičky, spočítá výkon i odebranou energii.
Jako jo, tyhle srandy něco stojí, ale ono to může pomoci zachránit model(y) nebo části elektropohonu v násobných hodnotách.
Co se týká doby letu, osvědčila se mi prostá násobilka. Pokud pohon z
dobré baterie žere X "céček", pak doba letu určitě nepřekročí 60/X. Pokud model létal s 2200mAh cca 7 minut, bral pohon 60/7 = max. 8,5C, to jest 18A (průměrně za celý let) a to je docela pravděpodobné. Jiné to ovšem je v případě výrazněji zvýšeného vnitřního odporu akumulátorů a je docela vhodné si přečíst o tom pár odstavců třeba
zde.
K tomu všemu není zapotřebí kdovíjaká teoretická průprava, bohatě stačí osvěžit si
učivo z 8. třídy základní školy