Autor |
Zpráva |
shumi
|
Napsal: ned 08.12.2019 11:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 27.5.2008 Příspěvky: 479
|
Zeptám se trošku na něco jiného ale k taranisům či frsky rádiím obecně Když by chtěl člověk vyměnit dvoupolohák za třípolohák najde si jej rádio samo nebo ve slotu na desce jsou pozice spínačů přesně dány? A za ty léta co tu frsky je,proč to rádio stále naříká při přiblížení k přijímači ztrátu telemetrie,počítám že odstranit tu hlášku není úplně velká věda když to u ostatních rádií neznám,nebo to jde nějak obejít a nevím o tom krom ztlumení rádia tedy Díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
prikrylm
|
Napsal: ned 08.12.2019 12:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
shumi píše: Zeptám se trošku na něco jiného ale k taranisům či frsky rádiím obecně Když by chtěl člověk vyměnit dvoupolohák za třípolohák najde si jej rádio samo nebo ve slotu na desce jsou pozice spínačů přesně dány? Dvoupolohák má k sobě dva dráty, třípolohák tři. Pokud je v rádiu původně dvoupolohový přepínač na třipolohový ho předělat nelze. Obráceně to jde v nastavení rádia. Např. u pultovky X9E je to pak tak, že má uvnitř konektory na 20 třípolohových přepínačů (teď netuším, jestli mohou být všechny třípolohové, ale asi jo) a do nich si naskládám jaké přepínače chci a v nastavení rádia pak určím, jestli je můj přepínač 2 nebo 3 polohový. (Viz nastavení rádia, hardware, přepínače...) Rádia jiných značek budou mít nastavení přepínačů podobně (pokud je možnost volby). shumi píše: A za ty léta co tu frsky je,proč to rádio stále naříká při přiblížení k přijímači ztrátu telemetrie,počítám že odstranit tu hlášku není úplně velká věda když to u ostatních rádií neznám,nebo to jde nějak obejít a nevím o tom krom ztlumení rádia tedy Díky Četl jsem cosi o tom, že se přebudí přijímač telemetrie a je ze signálu zmatený, tak hlásí ztrátu telemetrie, přijímač normálně funguje. Takže je to sice podivné chování, ale nevidím v tom nic zásadního a dokážu si představit, že řešení může být tak komplikované, že se nad tím spíš mávne rukou. ACCESS už se údajně takto nechová (nevím, nemám).
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: ned 08.12.2019 12:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1986 Bydliště: Vysočina, ČR
|
prikrylm píše: ... ACCESS už se údajně takto nechová (nevím, nemám). Teď mě mateš, ve volantovce (X9 lite) ho nemáš? ...už mně to došlo - asi nemáš RX....
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: ned 08.12.2019 13:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
tomashr píše: ...Tohle ti teorie o napětí úplně rozbije - dáš tři průlety přes celé letiště naplno a najednou máš těch 800W po 30s v kuse, pak chvíli relaxuješ, kdy nepřelezeš ani 300W... Ale když se po extrémních odběrech podíváš na napětí baterky při klidném průletu, tak podle napětí poznáš, jak moc je vybitá, ne?
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: ned 08.12.2019 13:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
ellet píše: Teď mě mateš, ve volantovce (X9 lite) ho nemáš? ...už mně to došlo - asi nemáš RX.... Přesně tak. Do S6R (co je v autě) ani do X8R, co mám na "testy na stole" ACCESS není a do přijímačů co ACCESS umí jej dávat nechci, protože je provozuju s X9D+ (ne2019). A vytahovat je z modelů a zkoušet jen k vůli zkoušení se mi moc nechce.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: ned 08.12.2019 14:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
tomashr píše: S většinou souhlas, jen u racecopterů je problém v tom, že jde všechno moc rychle - klidně vyžereš baterku za 1,5 minuty, ale při klidnějším letu vydrží třeba přes 3 minuty... Tohle se jen na stopkách hlídá blbě, reálně máš v OSD napětí i kapacitu a průběh je, že při letu ti blikají výstrahy na pokles napětí a ty jen mrkneš na kapacitu, abys viděl, zda už se fakt blížíš ke konci anebo je to "jen pokles", v praxi tedy tyto dvě informace kombinuješ. Ono u copteru se nedá mluvit vyloženě o "špičce", třeba u mého určeného víceméně pro rekreaci (určitě ne topclass) je příkon na plný plyn něco k 900W, ale přitom pro klidný pomalý let v horizontu stačí něco kolem 150W. Tohle ti teorie o napětí úplně rozbije - dáš tři průlety přes celé letiště naplno a najednou máš těch 800W po 30s v kuse, pak chvíli relaxuješ, kdy nepřelezeš ani 300W... U vetroňa je to jednoduché.... Večšinou lietaš plný knedlík - potom nič - tam stačí čas.... Ak už sledovať niečo iné - najjednoduchšie je napetie akumulátora.... Ja mám možnosť sledovať kapacitu, motorový čas, aj napetie aj napetie prepočítané na zostatok kapacity.... Ale používam večšinou čas a ku koncu napetie na percento.... Příloha:
Snímka49.PNG [ 264.99 KiB | Zobrazeno 2363 krát ]
Telemetricke obr mám urobené takto Příloha:
Snímka50.PNG [ 97.21 KiB | Zobrazeno 2357 krát ]
Příloha:
Snímka51.PNG [ 95.13 KiB | Zobrazeno 2357 krát ]
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: ned 08.12.2019 18:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
prikrylm píše: 1, a jak zjistím kapacitu? 2, A co u ne úplně nových baterek a co když lítám dvě různé kapacity? Kam budu na poli do vysílačky zadávat kapacitu (to asi najdu )? 3, Pokud baterka klesá pod nějaké napětí, je vybitá ať má 300mAh nebo 30000 mAh. A je vybitá i nová i stará baterka.. 4, Dělám někde myšlenkovou chybu? 1, máš ju plus- mínus napísanú na obale baterky. 2, existuje niečo ako trojpolohový prepínač. Keď lietaš rôzne kapacity, môžeš prepínačom prepínať hranice varovania. Viac ako tri druhy bateriek pre jeden model hádam nemáš? 3, nemusí byť vybitá. môže mať len vysoký vnútorný odpor. To je napríklad teraz v zime, baterky viac zavíjajú, ako v lete, lebo majú vyšší vnútorný odpor. 4, chybu nerobíš, len máš iné východiskové predpoklady ako ja. Predpokladáš, že baterka časom stráca kapacitu. Ja predpokladám, že baterka nestráca kapacitu, len sa jej zvyšuje vnútorný odpor.
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: ned 08.12.2019 18:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
ddano007 píše: ... 3, nemusí byť vybitá. môže mať len vysoký vnútorný odpor. To je napríklad teraz v zime, baterky viac zavíjajú, ako v lete, lebo majú vyšší vnútorný odpor. ... To je možná ono. Výrobci píší, že pokud je napětí na článku nižší jak "něco" (2,8V), tak velmi rychle degraduje elektrolyt, což je to, co znehodnocuje baterku. A je jedno(?), jestli je nízké napětí naprázdno nebo v zátěži. A když sleduju napětí na balančním konektoru, tak to je napětí na článku. A tomu podpětí chci zabránit. Pokud není baterka úplně nová, tak nebývá neobvyklé, že prostřední článek(ky) je(jsou) na tom hůř jak krajní - k vůli horšímu chlazení- (aspoň ty levnější) a nedá se to na silovém konektoru poznat - celkové napětí dělené počtem článků může být OK. Když budu sledovat nejhorší článek, možná poletím chvilku méně, ale celá baterka vydrží déle. A když se odvolám na zmíněný odkaz o baterkách, jak zjistím vydanou kapacitu, když umím zjistit jen kapacitu předanou přes silový konektor a ne tu, co se ztratí vlivem vnitřního odporu? Nastavuju v zimně jinou hraniční kapacitu jako v létě?
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Naposledy upravil prikrylm dne ned 08.12.2019 18:56, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 08.12.2019 18:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
ddano007 píše: 2, existuje niečo ako trojpolohový prepínač. Keď lietaš rôzne kapacity, môžeš prepínačom prepínať hranice varovania. Viac ako tri druhy bateriek pre jeden model hádam nemáš? Sorry, ale tohle fakt není moc dobrý nápad... Pokud budeš u více typů baterek před letem přepínat podobně předvolby, tak otázka nestojí, zda se někdy zapomeneš a uděláš to blbě, to je fakticky 100% jistota, tvrdit něco jiného je jen lhaní si do vlastní kapsy. Otázka je jen, zda až to uděláš budeš mít kliku a půjde to směrem "beze škod" anebo to dopadne hůře Tohle je totiž učebnicový příklad toho, proč se někdy telemetrie a další "moderní funkce" zpochybňují - ony jsou samy o sobě dobré, ale pokud se používají "přebujele", tak ti narůstá riziko chyby a ve výsledku bude dopad na bezpečnost naopak negativní
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: ned 08.12.2019 19:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
tomashr: zas tak tragicky bych to neviděl, už třeba jen proto, že neznám ESC, který by aspoň nějak nehlídal napětí tak, že při nízkém napětí omezí dodaný výkon do motoru s tím, že BEC je stále funkční, přijímač a serva tedy fungují a letoun je aspoň omezeně ovladatelný (minimálně aby se dal navést na řízený pád ).
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: ned 08.12.2019 19:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
tomashr píše: Sorry, ale tohle fakt není moc dobrý nápad... Pokud budeš u více typů baterek před letem přepínat podobně předvolby, tak otázka nestojí, zda se někdy zapomeneš a uděláš to blbě, to je fakticky 100% jistota... Súhlasím, ale sťažuj sa o poschodie vyššie, prikrylm si vymyslel, že chce lietať rôzne kapacity baterky na jednom modeli Ale napriek tomu by som to až tak tragicky nevidel, napäťové čidlo to istí... tomashr píše: Tohle je totiž učebnicový příklad toho, proč se někdy telemetrie a další "moderní funkce" zpochybňují - ony jsou samy o sobě dobré, ale pokud se používají "přebujele", tak ti narůstá riziko chyby a ve výsledku bude dopad na bezpečnost naopak negativní No to by bolo na dlhú diskusiu: telemetria je dobrý sluha, ale zlý pán. Spoliehať sa slepo na telemetriu rozhodne nie je rozumné: ak si pamätáš, tak som kdesi na začiatku napísal, že napäťový senzor je vždy rozhodujúci. Pokiaľ máš trochu skúsenosti, tak vieš pri modeli odhadnúť, kedy to vrieska viac, ako je zdravé... prikrylm píše: ...To je možná ono. Výrobci píší, že pokud je napětí na článku nižší jak "něco" (2,8V), tak velmi rychle degraduje elektrolyt, což je to, co znehodnocuje baterku. A je jedno(?), jestli je nízké napětí naprázdno nebo v zátěži. A když sleduju napětí na balančním konektoru, tak to je napětí na článku. A tomu podpětí chci zabránit.... No, keď lietaš tak, že vydojíš baterku pod 2.8V/ článok, tak ti nepomôže ani svätená voda, nie to ešte nejaké čidlá Slušné je nedojiť baterku pod 3.3V/ článok pod záťažou. A ešte sa mi teda nestalo, že by som prišiel lietať so slušnou baterkou a po lietaní mal jeden článok totálne kaput. Väčšinou to odchádza postupne a vidím to pri balancovaní počas nabíjania...
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 09.12.2019 8:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
prikrylm píše: tomashr: zas tak tragicky bych to neviděl, už třeba jen proto, že neznám ESC, který by aspoň nějak nehlídal napětí tak, To já tedy znám - typicky coperové mají vesměs tyto funkce vypnuté (někdy ani nejde zapnout) a pokud se použijí v letadle, což mimochodem je přibývající situace, cena i rozměry jsou super, tak se na to musí brát ohled. Mimochodem jak jsem zmiňoval ten skoro jediný případ, kdy jsem baterku fakt pomrvil, tak to byla přesně tato situace, nedošlo to k totálnímu pádu napětí, aby nešel BEC, ale na pomrvení baterky to bylo.
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: pon 09.12.2019 11:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
ddano007 píše: No, keď lietaš tak, že vydojíš baterku pod 2.8V/ článok, tak ti nepomôže ani svätená voda, nie to ešte nejaké čidlá Slušné je nedojiť baterku pod 3.3V/ článok pod záťažou. No, ale pokud lítáš na kapacitu (kterou prakticky neznáš, jen odhaduješ), tak se ti přesně tohle může stát, zatímco když sleduju "jen" napětí pod kritické napětí nejdu nikdy. Nebo lítáš na kapacitu a sleduješ napětí a když je napětí "špatné", končíš? Na co je pak ta kapacita?
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 09.12.2019 12:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Jak tak sleduju diskuzi o telemetrii a vybíjení baterek, tak se stále více kloním k názoru, že telemetrie v některých případech více či méně zatemňuje mozek.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: pon 09.12.2019 12:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
BoŠ píše: Jak tak sleduju diskuzi o telemetrii a vybíjení baterek, tak se stále více kloním k názoru, že telemetrie v některých případech více či méně zatemňuje mozek. Tak to jsem v klidu, v mém případě není co zatemňovat.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: kope a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|