Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Otočení hřídele v AXI2212

čtv 24.09.2020 19:09

Potřebuju kvůli sklopce otočit hřídel u AXíku. Motor drží za 4 díry ve druhý přepážce. Do první přidělat nejde, čumák je 34 mm a motor 28 mm. Normálně by se na pevnou vrtuli dala použít přiložená třídírová Al redukce s 5mm (M5) hřídelkou ale pro turbokužel sklopky je potřeba hřídel 3,175 mm.
Motor jsem rozpůlil a zkusil povolit ty pidičervíky, co drží v oběžce hřídel. Ani ťuk, asi jsou zalepený. Ohřát to kvůli magnetům nejde.
Co s tím? Vykašlat se na otáčení hřídele a vysoustružit z oceli třídírovou redukci s průměrem 3,175 mm. Nojo ale vrtat díry po 120 st bez děličky a pak to aspoň trochu chemicky a teplotně zpevnit, to je na jeden kus docela pakárna.
Díky za případný navedení.

Re: Otočení hřídele v AXI2212

čtv 24.09.2020 19:41

Ohřát by to šlo.
Hodně namočenej hadr, nebo houbičku nacpat na magnety, nebo ponořit třeba částečně do vody a ostrým plamenem ohřát jen tu hřídel v uložení.
Ale netuším , jak chceš otočit hřídel, když je na ní zádlab pro pojistnej kroužek.
Asi je jednodušší udělat jinak uložení motoru v modelu.

Re: Otočení hřídele v AXI2212

čtv 24.09.2020 20:58

Cerviky nahrej pajkou hrotem nebo prss inbus klic zapich na segrkvku nicemu nevadi nebo si kup nejakou delsi hridel a skrat.

Re: Otočení hřídele v AXI2212

čtv 24.09.2020 21:27

dudaj píše: Ale netuším , jak chceš otočit hřídel, když je na ní zádlab pro pojistnej kroužek.

Jednoduše, hřídelka do soustruhu, Dremela do suportovýho držáku a dělící zubařskej kotouček 0,33 mm a chladit. Už jsem to dělal na LDPoweru. Ale ten rozebrat šel.
Horší je, že jsem zjistil, že v AXI při výrobě matroš okolo červíků je z boku "zakleplej" a protože jsou červíky asi 0,5 mm utopený, tak je "zahrnutej" . Proto s tím asi nejde hnout. Červík je navíc nějaká palcovka, (nejmenší ze sady co mám) a jak se jednou protočí, tak už s tím nikdo nehne.
dudaj píše:Asi je jednodušší udělat jinak uložení motoru v modelu.

A jak, kdyť jsem psal, že čumák je jen nepatrně větší průměr než motor, takže za první přepážku motor nechytneš. Navíc přívody motoru by drbala oběžka při chodu, málo místa.

Re: Otočení hřídele v AXI2212

pát 25.09.2020 6:41

Celeron píše:


Uříznu čumák a vytisknu novej v oblasti motoru. Tady omezuje pouze fantazie.

Re: Otočení hřídele v AXI2212

pát 25.09.2020 13:53

Pokud ma tedy plast motoru pr. 28mm ke vnitrku trupu trochu vuli, tak v miste, kde vychazeji z motoru el. privody udelat do trupu vhodny podelny otvor. Pak vodice motoru v tomto miste vyvest vne trupu a zavest je zpatky do trupu otvorem az tam, kde tocici se motor uz nemuze tyto poskodit. Prispeje to i k chlazeni motoru a alternativne lze vodice motoru vne trupu chranit vhodnou aerodynamickou krytkou (napr. 3-D Print). Toto by byla alternativa montaze motoru na prvni prepazce.

Re: Otočení hřídele v AXI2212

sob 26.09.2020 14:53

A pak že otočit to nejde. :) Zápich na hřídeli zubařským dělícím kotoučkem v suporovým držáku soustruhu netrval ani tak dlouho jako hledání originální šprndy magnetem na stole a zemi v dílně. Nakonec je tam místo ní klasická segerka.
Červíky a hřídel povolily po nahřátí špičkou plamene tužkový pájky po omotání magnetů mokrým hadrem. Při montáži jsem hřídel v ložisku u segerovky a červíky zamáznul Loctite 648.
Přílohy
AXI1.jpg
AXI2.jpg
Odeslat odpověď