Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Náhrada motoru PAEP 3948 KV760

sob 21.11.2020 19:03

Nějak mi začíná odcházet původní motor v FMS Sbach. Kupovat ten samej jako ND se mi moc nechce ale v nejhorším je u Pecky k sehnání. Výkonový parametry neznámý, za letu žere max 44A z 4S1P 2,5Ah s vrtulí 14/7.
V průměru 39 mm je skoro nulovej výběr, 41 budou asi už zase moc výkonný.
Co by jste experti místo něho doporučili lepšího pokud možno na našem trhu?
Díky!

Re: Náhrada motoru PAEP 3948 KV760

sob 21.11.2020 19:48

Zkusil bych vybírat s pomocí eCalcu a podle rozměrů, které se vejdou.

Re: Náhrada motoru PAEP 3948 KV760

ned 22.11.2020 10:51

No já nevím, když toho mýho Sbacha zadám do eCalcu, tak mi píše nesmysly jako že:
Max. proud je vyšší, než limit regulátoru.
Max. výkon je vyšší, než limit motoru.
Vypočtená teplota pláště motoru je kritická >80°C.

Divný, lítám s ním asi 4 roky a k proudovýmu ani teplotnímu přetížení reglu a motoru nikdy nedošlo. Po světě jich nejspíš lítá tisíce z FMS stavebnice.
Jo a mám v Sbachu telemetrii, takže vím co žere a jaká je teplota reglu a baterek. Ani za parnýho léta jsem se nedostal nad teplotu 50 st.C. Motor teplotu nevím, ale na plášti je izolepou přilepenej výrobní štítek a kdyby byl motor moc rozpálenej, určitě by se za ty roky odlepil.
Tak pak podle toho eCalcu něco vybírej. :roll:
Koukám, že zalepím magnet a budu na PAEP lítat dál.

Re: Náhrada motoru PAEP 3948 KV760

ned 22.11.2020 20:05

Ale to je přeci v pohodě. Máš setup, který ti vyhovuje a tak si najdi nový, který ti taky půjde přes limit regulátoru a přes limit teploty. Ty vypočtené hodnoty jsou pro trvalý plný výkon a ty tak motor neprovozuješ, tak to nemůžeš porovnávat.. Chce to k tomu přistupovat s rozumem a brát to spíše jako srovnávací možnost.

Ostatně, když tam máš telemetrii, tak kolik ti to bere naplno? A s jakou vrtulí? S APC eCalc píše cca 58A při 13V a 8100ot/min.

Re: Náhrada motoru PAEP 3948 KV760

pon 23.11.2020 11:15

Vše z telemetrie včetně vrtule píšu v úvodním dotazu.
Jen doplnění 14/7 APC-e, čtyřčlánek Gens 2,5Ah, 44A při napětí 3,95V/čl, okolní teplota kolem 22 st.C. Teplota povrchu baterek kolem 42 st.C, reglu 54 st.C. Je to jen to co jsem si zapsal, logování ve vysílači nemám. Regl je FMS 60A.
Sbach má plochu křídel včetně průniku do trupu 39 dm2, výškovka 8,5 dm2, hmotí s baterkou 1970g.

Zkoušeli to nezávisle zadat dva lidi a pokaždý těžce přetíženej motor a regl.
Zkoušel jsem zadávat "zlepšující hodnoty" ubírat hmotnost, hejbat počet článků, měnit vrtuli. Přetížení pomine při naprosto nesmyslných, nepostavitelných hmotnostech a vrtulích co by s tím nemohl Sbach letět.
Odeslat odpověď