Autor |
Zpráva |
axetom
|
Napsal: pon 08.03.2021 14:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.6.2005 Příspěvky: 172
|
Ahoj, prosím o radu, jaký motor zvolit brushless místo sestavy: Motor třídy S-400/Pro (prodloužená S400) s převodem 3:1 (MP Jet), vrtule sklopná 280/80 pohon 7čl nicd/nimh 1700 chtěl bych to nahradit brushless motorem se sklopkou a 2-3čl li-pol elektrovětron, zástavba do trupu, hmotnost cca +-750g a rozpětí 1,5m
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: pon 08.03.2021 17:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Zkusil bych něco o velikosti 2826, nebo 2830, k tomu regl 20 - 30A (podle doporučení výrobce). Já se teď chystám otestovat motor Leopard 2826 1250kV, deklarovaný tah na 3S až 800g. Prodává např. e-motors, nebo Bighobby. Jinak jako zdroj pro inspiraci při volbě pohonu ti mou doporučit nahlédnout třeba na RC album, kde si zapneš patřičné filtry a vypadnou ti modely dle zadaných kriterií a většina vkladatelů uvádí, jaký konkrétní pohon použila.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: pon 08.03.2021 19:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Nevím o jaký větroň jde ale zkus porovnat s parametry třeba hotovek jako Alpha,Beta....rozpětí 1500,hmotnost 700g,motor 1050kV..... takže dost podobné tomu tvému pro načerpání nějakých informací,jinak DAF se celkem přiblížil
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 08.03.2021 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Teď si trochu zafilosofuju o elektromotorech. Byl jsem překvapen, když jsem srovnával technické parametry motorů v jedné kategorii. Kdysi jsem četl poučku, že motory obdobných rozměrů a hmotnosti mají přibližně stejný výkon (necituju to doslovně). Když se podívám na parametry zrovna motorů řady 2826, zjistil jsem, že třeba mnou uváděně Leopardy mají na 3S a s doporučenou vrtulí tah až 800 g, přičemž jsem ale našel motory také z řady 2826, podobné kV a další parametry, a tyto motory byly určené pro modely s hmotností do třeba 400 - 450 g při stejné baterce. Mehodlám tady dohledávat o jaké konkrétní motory šlo, jen mě to zaujalo. Předpokládám, že rozdíly budou v magnetech, možná průměru drátů, případně nějaké další konstrukční rozdíly, nevím, nerozebíral a nepřeměřoval jsem (ani ty "slabé" motory nevlastním). Při návrhu náhrady jsem vycházel z určitých zkušeností a srovnání, protože až jinak preferuju čuďáky, tak na kroužku stavíme elektry. Jinak také nevím, co to je za větroň, ale pokud to není nějaká nebeská střela, která má stoupat kolmo do nevidím a mít letové schopnosti proudové stíhačky, tak by motory z obou řad mohly bohatě postačovat. Jak jsem psal už jindé, v Plutu, které má 740 g a není to větrák, mám Turnigy 2826D 1400kV a létá parádně.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 08.03.2021 22:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Moc si to nepamatuji, ale někde jsem viděl něco jako řadu AC která byla rozměrově určena pro zástavbu do RC modelů letadel. Už si to příliš nepamatuji. Možná stránky MEGAMOTOR. Ví o tom někdo něco málo? ___ MIG AC 400/14 > Produkty > Střídavé motory MIG, Typová třída, Střídavé motory MIG, Popis třídy (nejdou přímé odkazy) http://www.megamotor.cz/v4/script/default.phpreichard.cz - https://eshop.reichard.cz/stridavy-motor-mig-ac-400-14.htmlrcmania - MIG AC 400/14 http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=10613U modelů aut a letadel je nutno brát v úvahu plynulý rozjezd od malých rychlostí, nemám přímou zkušenost, DC se chovají lépe. A mezi ESC bývají doporučovány DSYS Řada nových vylepšených typů MOTOR+ESC plynulost v popisech uvádí V reálu si to každý musí zkusit sám Nebo dát na doporučení zkušenějšího (kamaráda) modeláře
|
|
Nahoru |
|
|
Chudži Mudži
|
Napsal: pon 08.03.2021 22:30 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.6.2019 Příspěvky: 31 Obrázky: 0
|
Nebo použít MotorCalc (eCalc).
|
|
Nahoru |
|
|
axetom
|
Napsal: pon 08.03.2021 22:48 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.6.2005 Příspěvky: 172
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 08.03.2021 23:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
axetom píše: jedná se o rival short ... a nějaký odkaz by nebyl? Nějak se mi to nechce hledat. Zkus vycházet z technických parametrů motorů, bývá tam jak optimální proud, tak také rozměr vrtule a tomu odpovídající tah (a další). Výrobci také dávají co je vhodné pro větrák, co pro trenéra, co pro akrobata (hmotnosti modelů k danému motoru). Jinak ať už zvolíš jakýkoliv brushless motor, počítej s tím, že jsou na tom hmotnostně úplně jinak a budeš muset udělat nějakou úpravu jednak pro uchycení motoru, jednak asi i dovážit.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: pon 08.03.2021 23:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Tak je to trochu "vyhublý"trup proti bublinkám ale jeden majitel toho tvého větráku tam má motor Turnigy 2830 1400kV k max. spokojenosti. Osobně si myslím že do luftu ti to vytáhne jakýkoliv 1000-1400kV motor
|
|
Nahoru |
|
|
axetom
|
Napsal: pon 08.03.2021 23:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.6.2005 Příspěvky: 172
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: úte 09.03.2021 0:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Nemáš možnost posunout baterku a nebo dát větší baterku ať to má i význam oproti dovažování lovem?
|
|
Nahoru |
|
|
axetom
|
Napsal: úte 09.03.2021 0:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.6.2005 Příspěvky: 172
|
cestou větší baterky by jít šlo, ušetřil bych místo v trupu kdyby nebyla převodovka, ale stejně budu muset dovažovat
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: úte 09.03.2021 0:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Se mi nezdá že by ten původní motor s převodovkou hmotnil až tolik že by jsi musel k větší baterce a s posunem dopředu ještě dost dovažovat ale to uvidíš sám až to zrealizuješ takhle to jsou zatím moje spekulace,ještě taky se motor vystrkuje ven z trupu ale je to na úkor estetiky
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 09.03.2021 7:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Podíval jsem se na plan, samozřejmě tam není vidět úplně všechno, ale... Ale domnívám se, že výměna by nemusela být složitá. Bude zřejmě na miste výměna motorové přepážky, tam pozor na správné zaúhlování. Nový motor bude zjevně kratší, než plechovka s převodovkou. Nová baterka bude mít jiné rozměry i hmotnost. Lipolka o stejné hmotnosti bude mít (při zhruba stejné voltáži) přibližně dvojnásobnou kapacitu. Tady bych dal Lipol 3S. Podle rozměrů baterek si ověříš, co se ti tam vejde. Asi by mohla jít o pěkný kus dopředu. To všechno by mohlo snížit potřebu dovážení.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
bida
|
Napsal: úte 09.03.2021 23:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.6.2004 Příspěvky: 501 Bydliště: Olomouc
|
axetom píše: Ahoj, prosím o radu, jaký motor zvolit brushless místo sestavy: Motor třídy S-400/Pro (prodloužená S400) s převodem 3:1 (MP Jet), vrtule sklopná 280/80 pohon 7čl nicd/nimh 1700 chtěl bych to nahradit brushless motorem se sklopkou a 2-3čl li-pol elektrovětron, zástavba do trupu, hmotnost cca +-750g a rozpětí 1,5m s klidem tam dej https://eshop.satria.cz/satria/eshop/44 ... 2836-9-70gvrtule 10/6 3S li-pol 2200mah(li-ion 2600),reg 20A,
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|