Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 15:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6629
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
DAFe, vytočit z vajglu delrinu (nebo alkamitu v nouzi i silonu) fest trubkový pouzdro s osazením pro hlavu, namáčknout do něj koníkem hlavu. To se dá udělat na 1-2 stovky. Takhle jsem protáčel Al terčíky tlustý jen 3 mm včetně 1,5 mm osazení na venkovním průměru. Ale moje kleština byla naříznutá kusů bylo několik desítek.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 16:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5839
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Také řešení, bohužel můj přístup k těmto strojům je již delší dobu značně omezen. Samozřejmě mnoho věcí bez různých forychtungů ani udělat nelze. Jinak dobrý soustružník by si měl umět sám poradit.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 16:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9359
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nějak nechápu proč by měl být problém tu hlavu vyrovnat v univerzálce. Předpokládám, že kdo má soustruh, tak má i hodinky (číselníkový úchylkoměr). Hlavu lehce upnu do univerzálky a doklepáním srovnám čelní plochu osazení, aby neházela. Potom doklepáním celé univerzálky na přírubě vyrovnám aby neházel průměr díry. Pro takové účely jsem měl osazení příruby pro univerzálku s vůlí pár desetin, aby se dal kus přesně vyrovnat. Zkušený soustružník si s tím určitě poradí. Tu díru pro pouzdro protipístu bych udělal suvně s minimální vůlí, aby po přitažení hlavy všechno sedělo na čelních plochách. Pokud se bojí a nemá cit to škrábnout nožem, ten hliník zvládne i šábrem.
Žádné lisování, a za tepla už vůbec ne, protože až to bude chtít rozebrat, vyrazí z pouzdra protipíst a pouzdro nebude mít jak vyndat.

Edit: Ještě k těm ložiskům. Pro ložiska jsou předepsané tolerance v pár tisícinách, a taky to ložisko má už předem vyrobenou vůli, která se tím nalisováním zmenší. Rozhodně se ale nepoužívá pro průměr 16mm několikasetinový přesah. To by se to ložisko asi už netočilo, nebo hodně špatně. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 19:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6629
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Lark píše:
Potom doklepáním celé univerzálky na přírubě vyrovnám aby neházel průměr díry. Pro takové účely jsem měl osazení příruby pro univerzálku s vůlí pár desetin, aby se dal kus přesně vyrovnat.

Nojo, ale čínská univerzálka na povrchu proti čelistem celkem dost šmajdá. Každej nemá ve sklepě zbrojovku a nebo sučko či jinej solidní stroj. Ale řešení jak docílit přesnosti se vždycky nějaký najde. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 19:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5839
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Tak spíš to bylo jen jako upozornění, zkušený soustružník by si s tím měl bez problémů poradit. Jak jsem uváděl, už delší dobu nemám dostatečný přístup k mašinám. Obzvlášť u malých věcí to není jednoduchá práce.
Ano, ložiska mají usazení s malým přesahem. Musel bych si vzít tabulky, což dnes jaksi nejde (až zítra). Už to nevím přesně, pokud si pamatuju, bylo to H na k, ale neberte to doslova, lovím z paměti! Na jedné straně bylo ložisko s přesahem v bloku a na druhé straně to je fest na hřídeli. Kde jsou ty časy...

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 20:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9359
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
DAFe, pamatuješ to dobře. Většinou to tak bylo, jen ještě upřesním H6/k5, takže to rozmezí tolerancí bylo spíš v tisícinách. V některých případech se ale používá i obrácené uložení, kdy je pevný vnější kroužek a suvně může být hřídel, třeba j5. U výrobců, nebo dodavatelů ložisek bývají doporučená uložení součástí katalogů. To už jsme ale mimo dotaz. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 20:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 38
Bydliště: Poblíž Olomouce
Takže bych měl raději kejkle se zahříváním vypustit a prostě ten vnitřní průměr v hlavě brousit tak dlouho,dokud do něj protipíst nebude ztuha pasovat?To bych zase popřemýšlel nad tím, jestli bude potom ten otvor v hlavě dost vystřeďěný-musel bych to brousit co nejrovnoměrněji.Ale to by taky šlo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 21:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9359
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Myslím že na té soustřednosti zase až tolik nezáleží, protože to pouzdro se stejně ustředí podle vložky a jestli bude hlava nepatrně vyosená určitě tolik nevadí (v mezích vůle prúměru toho límečku), samozřejmě jedině pokud ten límeček na pouzdu má v hlavě vůli. Rozhodně bych to ale "nešmrdlal" v ruce, na koleně nějakým šmirglem. Je potřeba tu hlavu upnout do univerzálky, aby stejnoměrně rotovala, aby ten úběr byl rovnoměrný a dělat to alespoň tím šábrem.
Šmirglem z toho uděláš bramboru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 21:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5839
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Larku, to je přesně ta druhá polovina. Aby to mohlo dilatovat, je jedno ložisko "fest" v boudě a "akorát" na štangli, na druhém konci je to obráceně.
XDane, porušení soustřednosti bych se nebál, pokud něco "ohlodáš", bude to tak malý rozměr, že to nepoznáš, jen mikrometrem. Pokud bychom se bavili o několika desetinách, nebo dokonce milimetru, tak tam ano, tam by se to šoupnout mohlo, tam bys musel dávat většího majzla.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 22:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9359
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Sice OT, ale třeba se to někomu bude hodit ohledně doporučených uložení ložisek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 22:26 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 38
Bydliště: Poblíž Olomouce
Dobrý,takže nový postup je následující:hlava se upne do univerzálky soustruhu,ta se pustí na nižší otáčky a potom pouze pomocí šábru v ruce se lehce oškrabe vnitřní průměr hlavy,určený na uložení vložky protipístu. Toto oškrabávání by se soustředilo spíše do hlubší části hlavy, jelikož je to kónus.Ten šábr se drží pouze v ruce,nebo je "šábr" i nějaký speciální soustružnický nůž ,který se upíná v suportu?
Během zaškrabování by se samozřejmě neustále zkoušelo,jak vložka pasuje do hlavy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5DF
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 22:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9359
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Přesně tak. Ty otáčky hodně malé, z nožovky si pro jistotu vyndej nože, případně jí otoč aby si se nemoh zranit o nůž. Použij dobře nabroušený šábr, třeba vybroušený z trojúhelníkového pilníku (klidně i jehlového) a ostří můžeš ještě zahladit na jemném brousku. Šábr drž v rukách opřených o nožovou hlavu nastavené do vhodné polohy, aby se ti to dobře drželo. Ten šábr drž tak, aby ležel dvěma břity na ploše průměru. Nesmí to drnčet. Dělej to s citem, nikam nepospíchej, a pořád zkoušej protikus (hlavně při zastaveném vřetenu)!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz