Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: pon 27.09.2021 16:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
igorb píše: Trosku prerusim vase rusofilne zberatelstvo kvizovou otazkou, ... Tak vidíš Igor, nie som až taký rusofil, ako si myslíš. Makaróni su mi takisto blízki, i keď práve značka Super Tigre sa v bývalom ZSSR tešila obrovskej priazni. Nakoniec mnohé veľkosériovo vyrábané ruské motory boli kolmo opajcované zo starších motorov Super Tigre. Námatkou spomeniem MD-5 Kometa, MD-2,5 Meteor, Raduga-7 a určite by sa ešte našlo aj viac. Keď poukazujem na tieto plagiáty, tak to isto nie je rusofilstvo, však? igorb píše: kukam ze to tu nejako zakapalo ... tak som aj zabudol ... no je to Polska Jaskolka a BTW tiez jeden z motorov s podpiestovym nasanim (sub piston induction) Inak Jaskólka je krásna. Rozmýšľal som aj o tom, že by to aj mohla byť, ale keďže nikdy som ju v reále nevidel a v ruke nedržal, tak som sa radšej zdržal tipovania.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Bayeux
|
Napsal: pon 27.09.2021 16:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.2.2017 Příspěvky: 358 Bydliště: Ruda nad Moravou
|
Omlouvám se za maličké odbočení a chápu, že to možná (až jistě) patří spíš do akcí - ale fandů je málo a myslím, že ZDE mají tak trochu své hnízdo...
Tak s kým se potkám ? Bude mi jistě potěšením... Bayeux
Přílohy: |
Výstava motorů 2021.jpg [ 90.79 KiB | Zobrazeno 6007 krát ]
|
|
_________________ EXminimaketář & El & CO2 maniac dezertující ke kořenům - KHMM.cz; Hitec FLASHman 4 až 8, HTS
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 27.09.2021 18:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Rád bych zajel, ale ze Žiliny (ne té české, co je nedaleko Lán), je to poněkud z ruky. No uvidíme. Ale pokud začnu chodit na sběratelské akce, tak se může stát, že neodolám a z modeláře se ze mne stane sběratel a to nechci. Aspoň zatím, dokud oči slouží a na ty modely ve vzduchu ještě vidím, tak chci svoje motory provozovat a ne vystavovat.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
sozda
|
Napsal: pát 22.10.2021 8:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 12.1.2014 Příspěvky: 143
|
Taky jsem se stal z modeláře částečným sběratelem, jak začne člověk lenivět a slábnou oči začnou ho zajímat motůrky. před dvaceti léty jsem se zbavil téměř všech motorů (elektrifikace), abych se na stará kolena začal zabývat jejich zháněním. Nechal jsem si z nostalgie jenom několik "koksíků" o objemech 0,3 a 0,15 ccm a Jenu 1 a 2,5. Potom mě zaujaly malé čtyřtakty OS Max 3,2 ; 4,2; 5 ccm. Ještě před pěti lety se daly sehnat na e-Bay za rozumné peníze, když jsem na to koukal nyní chtějí za ně neskutečné peníze. V současnosti jsem začal shánět morůrky s objemem menším než jeden kubík. Hlavně v Anglii jsou zajímavé kousky. Nedávno jsem získal zajímavý motůrek z Činy 1,6 ccm čtyřtakt s otevřeným ventilovým systemem a pohled na běžící motor a kmitající ventily je úžasný. Je to motůrek jenom na "čumendu". Jak píšou Číňani motůrek pro edukativní použití, ale je krásný. Dnes jsem objevil toto vlákno a tak jenom píšu, až budu mít chvíli tak své motůrky nafotím a vystavím.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pát 22.10.2021 9:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Jistě , dej sem fotky svých motorů i s popisem (TTD), protože časem to možná bude jediné místo, kde se dají informace o nich sehnat. Viz třeba to, jak se po ucelených informacích o všech již nevyráběných MVVS-kách doslova slehla zem a dnes se o typech, co byly vyráběny po uzávěrce Kalinových knížek, shánějí informace opravdu obtížně. Ne že by nebyly, ale jsou roztroušené porůznu (třeba v číslech časopisu Modelář a jiných, na různých webech atd., které však často taky zanikají a mizí beze stopy), ale jakmile zmizely z webu MVVS, tak pohromadě už nikde nejsou. Aspoň já o tom nevím. A Tvoje fotky a informace by vlákno nesporně oživily, protože poslední dobou jsem měl pocit, že ho "buduji" prakticky jenom já sám a mé zdroje nejsou nevyčerpatelné.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 22.10.2021 10:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
sozda píše: ... Nedávno jsem získal zajímavý motůrek z Činy 1,6 ccm čtyřtakt s otevřeným ventilovým systemem a pohled na běžící motor a kmitající ventily je úžasný. Je to motůrek jenom na "čumendu". Jak píšou Číňani motůrek pro edukativní použití, ale je krásný... Zkus nahodit něco bližšího k tomu motůrku. Něco takového by se mu určitě líbilo. Také to nepotřebuju, jen bych to (nejspíš) chtěl mít doma. Takových motorů, které jsem prostě jen chtěl, mám doma víc, a pár jich je i ve výhledu jestli koupit, či nekoupit.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 21.03.2022 19:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
No, je to poučné, i když na můj vkus krapet zdlouhavé. A krom toho to, co mne zajímalo nejvíc, jak bronzovou vložku lisuje do skříně, to jsem tam jaksi ani nenašel. Kvůli zdlouhavosti jsem některé části videa přeskakoval, no, možná jsem i to přeskočil. Ale zase jsem se kvůli tomu zbytečně zdržel v práci u PC. Dane, máš mne na svědomí, žena se zas bude zlobit, že jdu z práce pozdě.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: úte 22.03.2022 13:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Vtjr:Ahoj Vlado psal jsem ti SZ.Omlouvam se ,že ruším v tomhle vlákně.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: pát 10.06.2022 6:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
blembondo píše: Náhodou jen natrefil na YT. Model Sport History https://www.youtube.com/user/ScorpioLKLTD/videos A tohle že je MVVS?Nějak se mě to nezdá. Samozřejmě je to totální nesmysl - je to Bedřích BE-6 (byl i jednoválec, BE-4). Kdysi to vyšlo v časopisu, pak to kdosi za komunismu (musel bych vlézt do skříně) překresll na pauzák a prodával na plachtě. BE-4 běhá docela dobře, ovšem výkon - no, udrží se to tak nějak v chodu. BE-6 je spíš vitrínová, neb má takovou problematickou sešroubovanou kliku. Dokonce mám pocit že to někdo dělal kdysi jako takové vzhledové repliky - bych se musel podívat - ale asi Patrman nebo možná Groň.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pát 10.06.2022 6:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Opravdu rarita; našel jsem ještě fotku.
Přílohy: |
Inline Twin BE 6 cc Diesel.jpg [ 22.18 KiB | Zobrazeno 2693 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: pát 10.06.2022 11:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
JardaRůžička píše: Opravdu rarita; našel jsem ještě fotku. no, rarita - to je otázka. Těch kusů se udělalo docela dost (rozhodně ne jednotky) - a přesně by to asi nejlíp řekl Jirka Kalinů - protože ten u Patrmana byl pečený/vařený. Ale ten už nám to bohužel shora neřekne. Mj, ten motor na té fotce je spíš inspirace tuzing - takový tuzing - originál (tj. podle dokumentace) vypadá na první pohled úplně jinak. V prvé řadě - to sání mezi válci má být spájené mosazí (nebo stříbrem) z ocelového plechu a trubky. Výfuky, mají mít nástavce - opět pájené, ocel, plech trubka. Jehla je v originálu brzděná planžetou zboku (žádná pružina), je dlouhá - takže opět úplně jiná, tryska, to samé. Ten mechanismus změny komprese (to soukolí) je v originálu tak, že pastorek není v ose, a má dvě díry pro snímatelný kolíkový klíč - takže žádná "T" páka tam být nemá. Přední víko má mít drážky pro čelní "perový" klíč, unašeč má být opět zcela jiný - hladký, subtilní, s velkým průměrem, bez rádlování a má mít šest děr s závitama pro průchozí šrouby M2 skrz vrtuli. Jo a to poslední - kartery mají být akorát odlité (jako třeba u Letné nebo Ipro Ikara a dalších motorů z té doby) - žádný otryskání pískem - protože to pak vypadá jako pěst na oko. Autor výkresů je Miloslav Bedřich, přesně se to jmenuje "BE-961 Diesel", slangově se tomu říkalo BE-6, na rohových razítkách je v originálu opět jenom to BE-6). Zveřejněný to bylo v Mladém Konstruktéroví 1943 (tehdy žádný středisko (MVVS) mj. ani nebylo)
|
|
Nahoru |
|
|
vltavan
|
Napsal: sob 23.07.2022 14:12 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.2.2020 Příspěvky: 3
|
Omlouvám se, že nepřispěji fotkami (zatím) ani dalekosáhlým seznamem motorků. Mám základní řadu motorů MVVS převážně z přelomu 80 a 90tých let 2,5 D7, GF. , 3,5 GFS. Snad se mi podaří sehnat 6,5ku. Dokonce se mi podařilo sehnat NV 21. Ale mám problém, zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ucelený přehled o motorech MVVS detoňáků a žhavíků do roku 2005 zejména zákldní technické údaje - vrtání, zdvih a pod. Chci požádat diskutující o radu kam se obrátit. Děkuji za náměty a rady.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 23.07.2022 18:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Brno mělo v devadesátkách barevnej leták, co vše vyrábí. A taky si matně pamatuju, že byl černobílej sešitek s cenama. Měl jsem obojí, ale kde to je, čert ví. Možná si to někdo oscanoval a někam to pověsí.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: flyabit a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|