Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: seřízení motoru - pomóc !!!
PříspěvekNapsal: úte 26.08.2003 19:16 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 31
Zdravím, mám motor MVVS 15GFS-R RC. K němu jsem koupil hranatý výfuk "krabička". Protože se mi však nevejde do motorového krytu, zhutovil jsem tlumič "na míru". Na radu jednoho modeláře jsem tlakování provedl z prostoru pod pístem. Do zadního víka jsem zašrouboval koncovku na hadičku. Vše vypadá báječně, ale nefunguje :( Motor sice běží, ale jen na plné (asi plné) otáčky, minimal nejde (při stažení plynu začne z karburátoru ven vystřikovat kapičky paliva) o přechodech ani nemluvě. Je to problém zbůsobený právě jiným tlakováním nádrže ? Jaké by mělo být přibližně nastavení karburatoru oproti klasickému uspořádání ?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 26.08.2003 22:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.4.2003
Příspěvky: 361
Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (3)
Pravděpodobně, téměř jistě je to tím... tlak je mnohem vyšší než z výfuku, takže se asi nedá karburátor na to seřídit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 27.08.2003 9:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2003
Příspěvky: 84
Bydliště: Sokolov a okolí
Sorry ale podle mne takovéhle tlakování fungovalo jen u motorů, které nemají RC karburátor a jdou na plný plyn. Jinak musíš brát přetlak z výfuku. Seřízení karburátoru má stejně každý motor trochu jinak, na to musíš přijít zkoušením, protože záleží na spoustě okolností, např. na použité vrtuli.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 27.08.2003 15:45 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9455
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Myslím, že tlakovat 15 z karteru není dobrý nápad. Vyveď tlak z nejširšího (průřezu) místa výfuku a zároveň co nejblíž u motoru.

Jinak na tlakování z karteru je specialní tryska, vlastně redukční ventil.
Vypadá to jako zaslepená tryska s malinkatym otvorem.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: seřízení motoru - pomóc !!!
PříspěvekNapsal: ned 18.01.2004 21:16 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 1
Tlakování z bloku motoru může fungovat jen v případě použití zpětného ventilu (mám ale obavy že tu frekvenci při maximálce nezvládne 8O ) a to tak, že bude pouštět tlak do nádrže a nebude jej pouštět zpět. Mám ale obavy, že tlakování bude moc velké a tudíž bude problém seřídit karbec při přechodech. :? Určitě se na tom výfuku najde v prostoru první komory místo, kde se dá koncovka tlakování namontovat. :idea:
Mnoho zdaru přeje Jarek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2004 22:01 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.1.2004
Příspěvky: 3
Bydliště: Kladensko
Tlakování z bloku motoru se používalo už před mnoha lety a fungovalo bez žádných zpětných ventilků, za předpokladu že byl použit neřízený karburátor, nejčastěji se používal obstřikový, jelo to na plný pecky a změna tlaku v prostoru karteu pod pístem na to neměla vliv, protože spodní komprese ač je vyšší, tak stlačuje směs paliva se vzduchem a ta má větší hustotu , ale aby toho tlaku nebylo přece jenom moc tak tlakovací tryska měla kalibrovaný průřez,jak správně podotkl TomasC, a ten byl různý od kubatury motoru.(0,2-0,4mm).
Podobný problém jsem vyřešil u 12,7 osazením karburátorem DYNAMIX,nejdříve jsem tlakoval z karteru.Pak se mi podařilo koupit starší pumpu z Webry, tak jsem udělal nové zadní víko, a v téhle kombinaci je to jeden z nejzpolehlivějších motorů jaké mám, včetně benziňáků.
Ve výfuku také tlak kolísá, jsou na tom založené laděné výfuky, které vrátí nespálenou směs zpátky do spalovacího prostoru.Je to však velmi složitá problematika,spousty výpočtů a v mnoha případech pokus omyl.U tvého výfuku asi nehrozí naladění rezonance na otáčky motoru tak trysku dej jak radí Jarek, spíš blíž ke kolenu.
Držim palce ať se ti daří.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz