VTjr píše:
... Nikdo nemusí mít obavu, že by takhle upravované palivo mohlo motoru nejak uškodit, protože skalice je rozpustná pouze ve vodě, ale v alkoholech, benzínu a olejech nikoliv. Důkladné usazení a přefiltrování paliva opravdu stačí...
Odvolávám toto doporučení ze svého sedmého příspěvku v tomto vlákně.
Etanol (denaturák) takto odvodňovat lze, ale metanol nikoliv.
Proč, to se dočtete v tomto novém vlákně
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=81479P.S. Taky teď celou naši debatu s Beepem vidím teď úplně v jiném světle.
V mnoha věcech měl on a ním citovaný Milan Porkristl pravdu, takže se omlouvám a sypu si popel na hlavu.
Jelikož se skalice v metylu (sice velmi nepatrně, ale přece) rozpouští, tak k té chemické korozi opravdu dochází. Ale hlavně vznikají solní v palivu nerozpustné usazeniny, které zanášejí přefukové kanály.
Dvaapůka najednou přestala startovat
a taky nemohla, protože přes téměř ucpané kanály nahoru už neproudil dostatek směsi. Naštěstí po vyčištění (vypláchnutí dílů v teplé vodě) a výměně ložisek motor zas pracuje normálně.
Ale i tak nesouhlasím s jedinou větou a sice "...modrou skalicí něco "odvodňovat" je desítky let se opakující nesmysl...", tohle bezesporu platí pro metanol ale v případě etanolu je takové odvodňování zcela na místě.
Ovšem nabízí se tu správná otázka - kdo by dnes lítal na etanol (denaturák) a páral se s tím, když se dá dnes běžně sehnat kvalitní metanolové palivo a i samotný metanol i navzdory nově zavedené spotřební dani, je pořád za babku.
Co se týče debaty o benzínu - pořád si myslím, že sice pár % v zimě fakt pomůže, ale není to nutné. Lepší je si pohrát s nastavením, volbou svíčky, krytováním válce a tím omezením jeho chlazení nebo i s stupněm komprese ubrání podložky nebo přižhavováním ve volnoběhu.
Co je ale zásadní nedostatek byť jen malého přídavku benzinu v metylalkoholovém palivu, je poškozování a postupná degradace silikonových součástí palivové soustavy a případně i silikonových těsnění v motoru.
Silikonová guma bobtná a ztrácí pevnost a pružnost.
To se může projevit tím, že hadičky samovolně sklouzávají z fitinků, nebo se rovnou trhají. Pak může třeba dojít k upadnutí bimbátka v nádrži. Navíc poškození silikonu benzinem a jinými alkany je nevratné.