VTjr
|
Napsal: pon 12.01.2015 18:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
A jaký je, prosím Tě, v tomhle ohledu rozdíl mezi žhavíkem (detoňákem) a benziňákem? Snad jen to, že ty první jsi asi pokládal za spotřební materiál, zatím co ty druhé si hýčkáš. Nebo je to i věkem, kdy za mlada nikdo z nás takové prkotiny neřešil a teď známe hodnotu věcí a peněz? U mne to bylo spíš tím, že ty malé motory stejně nic nevydržely ať si dělal co dělal a vždy na nich odešlo mnohem dřív spousta jiných věcí, neřku že jsem je při havárii prostě rozbil.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 12.01.2015 19:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Přesně jak píšeš. Ty menší motory jsem bral jako spotřebák a většinou jsem jim "ublížil" nějakou havárkou a podobně, nebo jsem je prodal s modelem, než aby stačily schátrat. Navíc cena těch motorů nebyla tak závratná, jako u nějaké větší kubatůry v benzínu. Jeden čas jsem o filtru na 7,5 taky uvažoval, ale odradily mě právě problémy, jak tam nějaký slušný filtr nasnoubit tak, aby to nesnižovalo výkon a nebylo to poruchové. To přední sání je holt problém. A pokud jde o hodnoty, tak si myslím že utratíme spousty peněz za hromadu jiných věcí, které se třeba ani neosvědčí a skončí v šuplíku. Alespoň já takovou zkušenost mám.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 13.01.2015 9:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
To ani neříkej! (hlavně před mojí manželkou ) Já mám doma taky plné šuplíky. Ale zas když porovnám ty tehdejší a dnešní ceny a platy, tak taková MVVS 3,5, která stála bez tlumiče 680 Kčs (to byla cca 1/4 tehdejšího průměrného čistého přijmu) byla pro většinu stejně dostupná jako dnes nějaká benzínová třicítka (samozřejmě ne úplně špičková). A pro mne, chudého studenta a pak i absolventa s nástupním platem 1950 Kčs byla ještě cenově nedostupnější. A to už vůbec nemluvím o různých motorech z dovozu (desítkách HB, HP, OS Max nebo i Webra), co se sem-tam dostaly do obchodní sítě (co pamatuji, tak asi nejlevnější byly asi ty HB - stály bez tlumiče 1500 Kčs, co je víc jak půlka prům. platu, ostatní mnohem víc). Ale vůbec největší pálky byly za RC soupravy a hlavně serva (první serva Futaba na trhu byly za 500 Kčs). Soupravy jsme si však dovedli postavit amatérsky, ale u serv to prostě nešlo (i když jsem zaznamenal jisté zoufalé pokusy). Je to spíš tak, že dnes jsou žhavíky relativně velmi levné. Ale za nějaký čas je mnozí výrobci (stejně jako MVVS) postupně přestanou vyrábět, budou méně dostupné a jejich cena bude tomu odpovídat a z levných zbydou jen ASP a jiné čínské klony).
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 13.01.2015 13:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Jistě, to by opravdu byla škoda. Ale asi nejlepší to je řešit formou závěti. Nebo neřešit vůbec. Jak totiž chceš odhadnout ten moment, kdy by si měl začít s rozprodejem/rozdáváním, kdy už budeš mentálně na to připraven, že Ti to nebude bolestně chybět? Přece Ty už s tím nemusíš zrovna létat, ale z těch svých "hračiček" se přece můžeš těšit "staticky" až do smrti. Všiml jsem si, že stavíš makety. No a ty nejsou ani tak na létáni, jako spíš na obdivováni na zemi. I EPP polomaketa ve vzduchu ve vzdálenosti >10m vypadá stejně.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 13.01.2015 15:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
V poslední vůli přece nemusí být jen komu ale i jak s tím naložit. Taky to můžeš odkázat modelářskému klubu, muzeu, obchodu do vitríny a pod. Nemusíš zrovna synovi když nemá zájem. Já syny nemám, jen holky a ty, stejně jako manželku, to nezajímá. Ještě spoléhám na nějaké vnuky (pokud budou) a když nebudou, budu na tom stejně jako Ty. Ale nakonec "po nás potopa"
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
MichoCZ
|
Napsal: úte 13.01.2015 16:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.6.2009 Příspěvky: 378 Bydliště: Hodonín
|
Jak vás poslouchám, tak můj děda si může výskat, že aspoň jeden vnuk se o modelařinu zajímá. I když ty jeho skvosty bych asi do vzduchu nepustil, protože bych je dřív nebo později rozbil. SAM s originálníma motorama z dob počátku spalovacích motorů. Ostatní elektronika samozřejmě moderní.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 13.01.2015 17:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Vnoučka mám taky, ale kterým směrem se vrhne ještě nevím. Koukám ale, že jsme pěkně uhnuli od tématu, tak by možná bylo dobré kdyby ty naše stesky moderátor přendal někam na smetiště.
|
|
Nahoru |
|
|
BUBI
|
Napsal: úte 13.01.2015 17:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 565 Bydliště: Bratislava Obrázky: 7
|
Najlepšie debaty začínajú keď sa skľzne do sféry zvanej OT.
_________________ Jano Bubeník
|
|
Nahoru |
|
|
sidi
|
Napsal: úte 13.01.2015 20:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.1.2010 Příspěvky: 511
|
Filtr sání musí mít průměr asi 2 krát větší, než otvor do karburátoru. Musí se ponořit do bernzínu s olejem a vyždímat, aby prach sedal na masnou plochu filtru z molitanu. S papírovým filterm nemám zkušenosti.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 01.08.2017 12:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
VTjr píše: ... Po delším skladování neplného a špatně uzavřeného sudu může být metyl znehodnocen větším obsahem vody, kterou absorbuje z ovzduší. To pak moto běží špatně a chová se jakoby měl malou kompresi nebo velmi studenou svíčku. Takže je třeba udělat zkoušku pomocí bezvodého CuSO4 (bílý prášek, který vznikne vyžíháním modré skalice tedy pentahydrátu CuSO4.5H2O). Je to docela snadné, odleješ metyl do asi litrové lahve, nasypeš tam tu vyžíhanou skalici a pokud to zmodrá, tak je tam voda a musí se odvodnit. To se dá tou samou skalicí, kdy ji tam postupně přidáváš až dokud to nepřestane modrat. Necháš to usadit a čistý metyl stočíš do jiné nádoby jako víno. Skalici můžeš opět vyžíhat a použít opakovaně do nekonečna. Skalice se dá koupit v zahradních potřebách pod názvem Cupricol, kde se používá jako postřik proti plísním. Skalice je rozpustná pouze ve vodě, v lihu nikoliv, takže pokud se metyl dobře stočí a odfiltruje, nemusíš mít obavy z toho, že by to motoru nějak ublížilo. ... Odvolávám toto doporučení ze svého 3. příspěvku na 7. stránce v tomto vlákně. Etanol (denaturák) lze takto odvodňovat, ale metanol nikoliv. Proč, to se dočtete v tomto novém vlákně http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=81479
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
rcaviator
|
Napsal: ned 31.12.2017 8:30 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.9.2017 Příspěvky: 2
|
Slyšel jsem o míchání paliva do žhavíků z komponent E85 (k sehnání u některých benzinem) a ricinovym olejem. Co je na tom pravdy? Lítá na to někdo? Nerad bych experimentem odrovnal motor.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: flyabit a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|