Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 253 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: pon 07.09.2015 20:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Jsem sice benzínovej "skoro začátečník" ale podle mě je u benzínového motoru křivka plynu nutnost. Kvůli tomu jsem i prodal nakonec Optic 6 a koupil jsem si Taranis.

Jinak nápad vynechat kritické rezonující otáčky se asi bude týkat jen jednoválců ale není to podle mě špatný nápad.

Dal by se realizovat vícebodovou křivkou plynu, kde by hnulo bodem na křivce v místě rezonance.

Tomáš

misamltr píše:
Ahoj,
motor má své kritické otáčky, kdy nejvíce vibruje. Říkal jsem si, že by nebylo špatné nastavit dráhu serva, které by přeskočilo o zoubek právě ty špatné otáčky. Nevím, jestli to má T10 zvládne, ale vyzkouším to.



Michal

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: pon 07.09.2015 21:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
Na dle55 žádnou křivku změněnou nemám, chodí to lineárně do maxima.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: pon 07.09.2015 22:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Podle mě není pohyb páky lineární s tahem motoru a k tomu je křivka plynu dobrá. Zejména
v rozsahu páky 50-100% se tah již tak moc nemění. Ale jde si určitě zvyknout i na lítání bez
změněné křivky plynu. Když si ale křivku udělám můžu citlivěji měnit zejména otáčky motoru
v dolní oblasti kde jeden zoubek znamená poměrné velký skok v tahu motoru (lze to realizovat i mechanicky).

Momentálně mi stačí 5 bodová křivka, ale Taranis umí až 17-ti bodovou což by se na odstanění rezonancí dalo
dobře využít.

Příloha:
krivka_plynu.JPG
krivka_plynu.JPG
[ 44.26 KiB | Zobrazeno 1274 krát ]




Tomáš

AR1 píše:
Na dle55 žádnou křivku změněnou nemám, chodí to lineárně do maxima.

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: stř 09.09.2015 11:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Narazil jsem na Pitts mufler pro motor DLE 30, nevíte někdo jestli je v něčem lepší než ten standardní ?

http://www.ebay.com/itm/New-Pitts-Muffl ... 41943a34aa

Příloha:
pitts.JPG
pitts.JPG
[ 24.6 KiB | Zobrazeno 1220 krát ]



MarthiR píše:
Pokud se ti nikdo neozve nebo neseženeš je zde http://emotors.cz/nahradni-dily/6267-dle30-26-vyfuktesneni.html

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: stř 09.09.2015 11:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
Lepší je jenom ve směru vyvedení spalin z kapotáže při invertní montáži motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: stř 09.09.2015 12:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Takže tento mufler je jen kvůli tomu aby se motor s muflerem dal skrýt do kapotáže ?

JardaRůžička píše:
Lepší je jenom ve směru vyvedení spalin z kapotáže při invertní montáži motoru.

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: stř 09.09.2015 12:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Čemu říkáš muffler? Muffler je v podstatě rezonanční výfuk. Původní klasická dlouhá rezonanční píšťala je v podstatě v polovině zakončená a spaliny se obrací dopředu a jdou do boku ven. Přidává v určitým rozsahu otáček výkon. Pitts a podobný hrnky jsou jen směřovače spalin a protihlukový "dusítko".
Muffler je třeba tady.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: stř 09.09.2015 14:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Nevím co mají uvnitř, ale podle rozměru to muffler asi nebude i když tomu tak číňan říká (viz. původní odkaz)

Celeron píše:
Čemu říkáš muffler? Muffler je v podstatě rezonanční výfuk. Původní klasická dlouhá rezonanční píšťala je v podstatě v polovině zakončená a spaliny se obrací dopředu a jdou do boku ven. Přidává v určitým rozsahu otáček výkon. Pitts a podobný hrnky jsou jen směřovače spalin a protihlukový "dusítko".
Muffler je třeba tady.
Jirka

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: stř 09.09.2015 22:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Nojo, Číňan. :) Muffler je z principu celkem kráva velikost. Na Roto 35 má orientačně průměr 40 mm a dýlku 200 mm. Jde tam o dráhu letu spalin mezi dvěma otevření výfukovýho okna a o rozkmitání obsahu výfuku do rezonance s otáčkama motoru. To s Pittsem nikdy neuděláš. Vem si 8000 otáček, z toho dobu mezi dvěma výfuky, rychlost zvuku při cca 300 st.c. Za domácí úkol si můžeš spočítat jakou dráhu spaliny urazí. :) Ale nedělej to, stejně vyjde nesmysl. Kdysi na to vyšly nějaký vzorečky ale stejně to nefungovalo. Když jsem zkoušel kdysi dělat mufflery na MVVS 3,5, tak to byl stejně pokus - omyl, hlavně v dýlce komory a vstupní trubky od osy válce motoru po začátek komory muffleru.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: čtv 10.09.2015 6:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2009
Příspěvky: 817
Obrázky: 0
Je normální, že se při nižší teplotě rozhodí (zvýší) volnoběh? Byl jsem včera létat při teplotě 15C a musel jsem volnoběh 1900ot opět ladit. Motor má zatím naletano pouze 3l


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: čtv 10.09.2015 7:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
No jestli jsi před tím lítal v těch vedrech, tak určitě vždyť je rozdíl 15-20 st. Už jsem taky viděl servo, co se posunulo se změnou teploty na páce o cca 3-5 stupňů a to se na volnoběhu projeví docela dost.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: čtv 10.09.2015 10:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2009
Příspěvky: 817
Obrázky: 0
Ještě bych se rád zeptal, mám nastaveny volnoběžné otáčky cca 1800 a pokud dám plný plyn a následně ho stáhnu tak se otáčky vrátí nejprve na 1500-1600 s tím, že motor skoro chcípne, ale během pár vteřin se zase zvednou na těch cca 1800. Je to provej toho, že je jehla L nastavena na bohatou směs? Často se mi stává, že motor po přistání chcípne (při letu je to ok, ale jakmile doroluji a letadlo zastavuej tak to zdechne)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: čtv 10.09.2015 10:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
Řekl bych, že to máš na volnoběhu chudé. Když to přidáním přeženeš, po rychlém stažení plynu otáčky dál ještě trochu klesají. Chce to něco mezi tím, kdy ubereš a otáčky dál drží.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: čtv 10.09.2015 13:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2011
Příspěvky: 2574
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Obrázky: 6
To bude chudá směs kdyby byla bohatá je to obrácené jinak doporučují tuknout dvakrát do trimů plynu a na přistání zase ubrat alespon ti nezdechne ve vzduchu

_________________
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE 30
PříspěvekNapsal: čtv 10.09.2015 13:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2009
Příspěvky: 817
Obrázky: 0
MarthiR píše:
To bude chudá směs kdyby byla bohatá je to obrácené jinak doporučují tuknout dvakrát do trimů plynu a na přistání zase ubrat alespon ti nezdechne ve vzduchu

Děkuji, zkusím L jehlu maličko vyšroubovat. Zatím jsem do karburátoru nezasahoval. Jinak mám dva režimy volnoběžných otáček a tím řeším přistávání a létání na volnoběh


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 253 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz