Autor |
Zpráva |
thsoft
|
Napsal: pon 07.09.2015 20:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.5.2008 Příspěvky: 606 Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
|
Jsem sice benzínovej "skoro začátečník" ale podle mě je u benzínového motoru křivka plynu nutnost. Kvůli tomu jsem i prodal nakonec Optic 6 a koupil jsem si Taranis. Jinak nápad vynechat kritické rezonující otáčky se asi bude týkat jen jednoválců ale není to podle mě špatný nápad. Dal by se realizovat vícebodovou křivkou plynu, kde by hnulo bodem na křivce v místě rezonance. Tomáš misamltr píše: Ahoj, motor má své kritické otáčky, kdy nejvíce vibruje. Říkal jsem si, že by nebylo špatné nastavit dráhu serva, které by přeskočilo o zoubek právě ty špatné otáčky. Nevím, jestli to má T10 zvládne, ale vyzkouším to.
Michal
_________________ Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
AR1
|
Napsal: pon 07.09.2015 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
Na dle55 žádnou křivku změněnou nemám, chodí to lineárně do maxima.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
thsoft
|
Napsal: pon 07.09.2015 22:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.5.2008 Příspěvky: 606 Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
|
Podle mě není pohyb páky lineární s tahem motoru a k tomu je křivka plynu dobrá. Zejména v rozsahu páky 50-100% se tah již tak moc nemění. Ale jde si určitě zvyknout i na lítání bez změněné křivky plynu. Když si ale křivku udělám můžu citlivěji měnit zejména otáčky motoru v dolní oblasti kde jeden zoubek znamená poměrné velký skok v tahu motoru (lze to realizovat i mechanicky). Momentálně mi stačí 5 bodová křivka, ale Taranis umí až 17-ti bodovou což by se na odstanění rezonancí dalo dobře využít. Příloha:
krivka_plynu.JPG [ 44.26 KiB | Zobrazeno 1274 krát ]
Tomáš AR1 píše: Na dle55 žádnou křivku změněnou nemám, chodí to lineárně do maxima.
_________________ Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
|
|
Nahoru |
|
|
thsoft
|
Napsal: stř 09.09.2015 11:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.5.2008 Příspěvky: 606 Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
|
Narazil jsem na Pitts mufler pro motor DLE 30, nevíte někdo jestli je v něčem lepší než ten standardní ? http://www.ebay.com/itm/New-Pitts-Muffl ... 41943a34aaPříloha:
pitts.JPG [ 24.6 KiB | Zobrazeno 1220 krát ]
MarthiR píše:
_________________ Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 09.09.2015 11:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Lepší je jenom ve směru vyvedení spalin z kapotáže při invertní montáži motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
thsoft
|
Napsal: stř 09.09.2015 12:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.5.2008 Příspěvky: 606 Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
|
Takže tento mufler je jen kvůli tomu aby se motor s muflerem dal skrýt do kapotáže ? JardaRůžička píše: Lepší je jenom ve směru vyvedení spalin z kapotáže při invertní montáži motoru.
_________________ Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 09.09.2015 12:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Čemu říkáš muffler? Muffler je v podstatě rezonanční výfuk. Původní klasická dlouhá rezonanční píšťala je v podstatě v polovině zakončená a spaliny se obrací dopředu a jdou do boku ven. Přidává v určitým rozsahu otáček výkon. Pitts a podobný hrnky jsou jen směřovače spalin a protihlukový "dusítko". Muffler je třeba tady. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
thsoft
|
Napsal: stř 09.09.2015 14:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.5.2008 Příspěvky: 606 Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
|
Nevím co mají uvnitř, ale podle rozměru to muffler asi nebude i když tomu tak číňan říká (viz. původní odkaz) Celeron píše: Čemu říkáš muffler? Muffler je v podstatě rezonanční výfuk. Původní klasická dlouhá rezonanční píšťala je v podstatě v polovině zakončená a spaliny se obrací dopředu a jdou do boku ven. Přidává v určitým rozsahu otáček výkon. Pitts a podobný hrnky jsou jen směřovače spalin a protihlukový "dusítko". Muffler je třeba tady. Jirka
_________________ Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 09.09.2015 22:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Nojo, Číňan. Muffler je z principu celkem kráva velikost. Na Roto 35 má orientačně průměr 40 mm a dýlku 200 mm. Jde tam o dráhu letu spalin mezi dvěma otevření výfukovýho okna a o rozkmitání obsahu výfuku do rezonance s otáčkama motoru. To s Pittsem nikdy neuděláš. Vem si 8000 otáček, z toho dobu mezi dvěma výfuky, rychlost zvuku při cca 300 st.c. Za domácí úkol si můžeš spočítat jakou dráhu spaliny urazí. Ale nedělej to, stejně vyjde nesmysl. Kdysi na to vyšly nějaký vzorečky ale stejně to nefungovalo. Když jsem zkoušel kdysi dělat mufflery na MVVS 3,5, tak to byl stejně pokus - omyl, hlavně v dýlce komory a vstupní trubky od osy válce motoru po začátek komory muffleru. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Angusss
|
Napsal: čtv 10.09.2015 6:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2009 Příspěvky: 817 Obrázky: 0
|
Je normální, že se při nižší teplotě rozhodí (zvýší) volnoběh? Byl jsem včera létat při teplotě 15C a musel jsem volnoběh 1900ot opět ladit. Motor má zatím naletano pouze 3l
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 10.09.2015 7:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
No jestli jsi před tím lítal v těch vedrech, tak určitě vždyť je rozdíl 15-20 st. Už jsem taky viděl servo, co se posunulo se změnou teploty na páce o cca 3-5 stupňů a to se na volnoběhu projeví docela dost. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Angusss
|
Napsal: čtv 10.09.2015 10:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2009 Příspěvky: 817 Obrázky: 0
|
Ještě bych se rád zeptal, mám nastaveny volnoběžné otáčky cca 1800 a pokud dám plný plyn a následně ho stáhnu tak se otáčky vrátí nejprve na 1500-1600 s tím, že motor skoro chcípne, ale během pár vteřin se zase zvednou na těch cca 1800. Je to provej toho, že je jehla L nastavena na bohatou směs? Často se mi stává, že motor po přistání chcípne (při letu je to ok, ale jakmile doroluji a letadlo zastavuej tak to zdechne)
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: čtv 10.09.2015 10:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Řekl bych, že to máš na volnoběhu chudé. Když to přidáním přeženeš, po rychlém stažení plynu otáčky dál ještě trochu klesají. Chce to něco mezi tím, kdy ubereš a otáčky dál drží.
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: čtv 10.09.2015 13:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
To bude chudá směs kdyby byla bohatá je to obrácené jinak doporučují tuknout dvakrát do trimů plynu a na přistání zase ubrat alespon ti nezdechne ve vzduchu
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
Angusss
|
Napsal: čtv 10.09.2015 13:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2009 Příspěvky: 817 Obrázky: 0
|
MarthiR píše: To bude chudá směs kdyby byla bohatá je to obrácené jinak doporučují tuknout dvakrát do trimů plynu a na přistání zase ubrat alespon ti nezdechne ve vzduchu Děkuji, zkusím L jehlu maličko vyšroubovat. Zatím jsem do karburátoru nezasahoval. Jinak mám dva režimy volnoběžných otáček a tím řeším přistávání a létání na volnoběh
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|