Autor |
Zpráva |
Sagitt62
|
Napsal: úte 10.04.2018 20:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 257 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Díky. Rady vyčerpávající. ALE!
Tak ASPéčko (ASP-S15A-2,5ccm) ,pánové,dnes dorazilo. Vybalil jsem,prohlédl,podivil se,že je bez svíčky. A několikrát rukou protočil přes HÚ… Abych se pak v návodu dočetl,že jsem tím motor nejspíš zku…vil. Jestli jo,tak probůh jak a proč? Dík za osvětlení. S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Sagitt62
|
Napsal: úte 10.04.2018 22:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 257 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Dík,Pikusi,nastudováno. S konusem a roztažením po ohřátí za běhu jsem srovnaný - ovšem proč vadí ta chybějící svíčka Vzal jsem to jen v prstech,cca3-4x. Zaznamenal jsem to tření a řekl si,že to napřed proleju palivem a pak se uvidí - jestli je to vada motoru... Tohle z detoňáků neznám.No co už fčííl -heslo "Když zklamou všechny pokusy,je načase otevřít návod" jak vidno neplatí vždy. Snad jsem ho neodpravil a v záběhu se chytí... S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 10.04.2018 23:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No v tom odkazovaném vláknu se tak akorát dobře pohádali, ale nikdo nevysvětlil důvody, proč se to nesmí dělat. Motory v provedení ABC (dnes asi většina) mají hliníkový píst bez kroužku a bronzovou vložku s chromovanou vnitřní plochou. Průměr vložky je kolem horní úvrati vyrobený hodně na těsno a při pomalém protáčení a navíc bez svíčky, hrozí že se píst v horní úvrati zadře, nebo se dokonce strhne chromová vrstva. Proto se motor musí protáčet zásadně se svíčkou, namazaný palivem a hlavně rychle. Při rychlém protočení se nestačí protrhnout olejová vrstva a tlak nad pístem tu vložku i nepatrně roztáhne. Pokud jsi ho jednou protočil, tak to ještě nemusí znamenat že jsi ho zničil, ale víckrát to nezkoušej. Přidělej ho na stojan a rovnou ho zaběhni s palivem s přidaným olejem, na bohatou směs při otevřeném karburátoru na plný plyn, ale nízké otáčky nastav otevřením hlavní jehly, aby byla bohatá směs. Nech ho takhle vyblafat jednu až dvě nádrže a při dalších už mu můžeš na chvíli přivírat hlavní jehlu, aby se zvýšili otáčky a zase jí povol. Kdyby motor začal sám snižovat otáčky, tak ho chcípni, nech vystydnout, a pak zase pokračuj. Edit: Spoustu informací o motorech najdeš třeba tady: http://www.kolmanl.info/index.php?show=MOTORY_SPALOVACI
|
|
Nahoru |
|
|
pikus 1
|
Napsal: stř 11.04.2018 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2008 Příspěvky: 1328 Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 30
|
Lark píše: No v tom odkazovaném vláknu se tak akorát dobře pohádali, ale nikdo nevysvětlil důvody, proč se to nesmí dělat. V tom odkazovaném vlákně to Nakadah celkem dobře vysvětlil.... Nakadah píše: ABC vybrus znamena ze valec ma konicky vyvrt - nahore ma mensi prumer nez dole. Za behu se tlakem a teplotou srovna, je to kvuli tomu ze pist nema pistni krouzek ktery by tesnil. Kdyby behal pist bez krouzku ve valci bez konickeho vybrusu, tak by se nahore teplotou valec (vlozka valce) roztahl a motor by ztracel tesnost a kompresi. Proto se s motorem ktery je v provedeni ABC vybrus nesmi nasucho pomalu protacet. Muzes ho protocit zpusobem jako by si ho startoval ale vzdy musis s palivem a nebo s necim na proplachnuti/cisteni. Nikdy ne nasucho a nikdy ne pomalu. Muzes si ten vybrus poskrabat a poskodit, pak z toho plynou negativni dusledky Stari mazaci cmoudaci by ti jiste vrazili pohlavek, kdyby te videli jak takhle trapis motor Nak
_________________ K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 11.04.2018 12:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak to jsem přehlédl a omlouvám se, protože většinou se tam jen handrkují a nečet jsem to tak pozorně.
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: čtv 12.04.2018 3:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 257 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Pohádali,to jo. Což nic nemění na faktu,že jsem hňup. Jestli jsem ty těsnící plochy odpálil,tak mám smůlu. Dozvím se to příští týden,to budu už snad mít čas a všechny propriety ke zkoušce. Díval jsem se po kompl. výbrusu - na kdejaké ASP je k mání,na tu S15A ani náhodou... Ještě k tomu žhavení: elektronici mě poslali daleko a hluboko,že nemaj nic na výrobu plošňáků. Takže budu nakupovat. Zatím,co jsem se díval,mají všechny boxy regulaci PROUDU,nikoli napětí - což asi není nejlepší,že? Našel by se dobrovolník na výrobu? Příp. za kolik...? S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 12.04.2018 9:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Já bych to hned tak černě neviděl a zatím bych byl v klidu. Nakonec se to dá prohlédnou při sundané hlavě a NETOČIT klikovkou, aby ti nevyjela vložka. Pořád se snažím lidem říkat, nejdřív číst návody. Ty podklady na stavbu žhavení máš v příloze. Je to v PDF, takže stačí vytisknout. Třeba se tu najde někdo, kdo by ti to postavil. Dá se to postavit i z dílů počítačových zdrojů. Hlavně ta tlumivka a IO.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 12.04.2018 10:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Já bych z toho nedělal takovou vědu. Ano, je možné si postavit žhavení vlastní. Ale i ty prodávané powerpanely fungují a používá je spousta modelářů bez dalších úprav. Tím tě nechci odrazovat od stavby. Začínal jsem s 6V Pb baterkou, na které jsem měl kabel s výkonovými odpory a také to šlo. To říkám spíše pro zasmání. Později jsem koupil panel, neznaje také elektrotechniky do větších hloubek a nemaje možnost jeho výroby vlastními silami. Jedu na to už hezkých pár let, 6, 8? Už nevím. Ano, nějakou svíčku jsem spálil, to je pravda. Většinou jsem tam toho poslal moc.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: čtv 12.04.2018 22:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 257 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Lark + DAF: Díky za echo Zkusím ho rozdovádět zatím bez demontáže. Uvidím. Díky za to schema,zkusím zlomit kolegova synátora,třeba mě nepošle do řiti tak razantně... A pro prvotní testování asi koupím nějaké jednoduché žhavítko. Ale do budoucna bych ten panel chtěl,fňuk! Předpokládám,že kdyby ty kupované šly nějak upravit,už by jste mi to někdo navrhl,což? Teď ještě navíc budu muset zbastlit nádrž-do toho bastarda se nic kupovanýho nevleze,nějak mi to při stavbě trupu uniklo. Kdysi jsem ji pájel tuším z konzervovýho plechu na upoutance a strašně jsem u toho klel... Snad seženu Cu 0,3mm,z toho by to mohlo jít inteligentně. Musím se vlézt do prostoru 50x65x25 mm. S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 13.04.2018 0:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Nedal by se ten trup pro tu nádrž nějak dodatečně upravit? Dělat v dnešní době plechovou nádrž je asi trochu mimo. 1) by musela být rozebiratelná, aby se dala vyměnit hadička s bimbátkem 2) do ní nebude vidět. Taky je možné, že by plechovou to bimbátko mohlo proklepat a vyteklé palivo do dřevěného modelu znamená zkázu. Ono se to nezdá, ale za letu se to bimbátko hodně mele a naráží do stěn. U upoutanců to bylo samozřejmě snazší a stačila pevná trubička tzv. krmítko, ale u RC musí být sání na volné hadičce, aby se přizpůsobilo podle odstředivých sil, které se mění. Předělání kupovaného žhavení se nevyplatí, protože zapojení a použité součástky jsou úplně jiné, takže by ti z toho zbyl jen ten plechový panel.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: stř 18.04.2018 20:19 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Motoru jsi nic neudělal pokud jsi ho protočil jen opatrně. Trochu je namazaný z výroby a 4otáčky mu fakt nic neudělají. Nesmí se s ním točit aby nějakého blba nenapadlo si s ním takhle točit třeba půl hodiny.
Svíčka už se k motorům nedává hodně dlouho.
Normálně vem žhavení do motoru nakapej trochu paliva aby se promazal a nastartuj. Není v tom velká věda.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: ned 22.04.2018 21:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 257 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Tak motor běží. Stihl jsem vyjet jen jednu nádrž,při další mě chtěli okolní chataři lynčovat... S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pon 23.04.2018 7:32 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Mě kdysi jedna paní přišla slušně poprosit jestli bych toho lítání nemohl na chvíli nechat. Že nemůže ani uspat děti.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 23.04.2018 8:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Sagitt62 píše: ...při další mě chtěli okolní chataři lynčovat... S62 Ani se jim nedivím. Taky jsem startoval motor u baráku, ale jen na vyzkoušení a hlavně když většina osazenstva nebyla doma. Zabíhat uječenou 2,5 někde v chatové oblasti, když se tam lidi rekreují, je docela odvaha. Já zabíhal vždy někde v polích, protože ani na letišti to není nic příjemného (pro ostatní). Držím palce a hodně dobrých přistání.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|