georg
|
Napsal: úte 10.04.2007 15:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.8.2005 Příspěvky: 2403 Bydliště: letiště Točná, Praha
|
ASP to hodně lidem šlape jak hodinky
_________________ kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX Modeláři Točná
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: úte 10.04.2007 15:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Neni spatne zacit stredni kubaturou - tj. kolem 7.5 ccm. Mensi kubatury mohou delat problemy se zabehem a naladenim. Vetsi jsou uz zase financne nakladnejsi - a to vcetne modelu.
Docela se mi osvedcil motor ASP 7.5 ccm. Ale lide si chvali i MVVS 8 ccm.
Nejlepsi kvalitu pak asi prinasi OS Max, ale ten uz je o neco drazsi.
|
|
Nahoru |
|
|
georg
|
Napsal: úte 10.04.2007 16:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.8.2005 Příspěvky: 2403 Bydliště: letiště Točná, Praha
|
Hele tu značku neznám, ale bral bych OS Max je to lidmi ověřená a kvalitní značka
_________________ kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX Modeláři Točná
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 10.04.2007 17:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Pokud se jedná o Váš první spalovák tak rozhodně nedoporučuji "drahé" byť kvalitnější motory. I motory ASP a MVVS mají při správném zacházení životnost několik sezón. Pro laika je velmi jednoduché nový motor zničit na tisíc způsobů a je rozdíl kupovat nový za 2300Kč nebo 4000Kč (to samé je to i s ND) . Všechny uvedené motory fungují podobně a u těch značkových (OSmax, Irvine atd) se jedná "jen" o vyší kvalitu tedy životnost. Pro začátečníka je toto dle mého názoru zbytečné neb je vysoká pravděpodobnost že motor umoří dřív něž se rozdíl projeví.
Obsah kolem 7,5 je myslím ideální protože ty menší motory jsou trochu náchylnější na seřízení.
|
|
Nahoru |
|
|
blacklight
|
Napsal: úte 10.04.2007 17:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2006 Příspěvky: 972 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Souhlasím s 7,5ccm , je to ideální na začátek.
Na značce tak moc nesejde , z mých zkušeností můžu říct , motory MVVS , ASP , Irvine a OSmax jsou v pohodě.
Jestli to bude jeden nebo druhý - je to skoro jedno - tam už jde jen o to , že jeden se ladí líp , ale má mírně nižší výkon , druhý se ladi hůř , ale pak to stojí za to , další chce trochu nitra , jiný nechce atd......
Jinak já bych volil motor o kterém víš , že na něj seženeš náhradní díly , nemá cenu kupovat něco z dalekého zahraničí a ještě šíleně drahého . Ono se opravdu stane že při zarytí do země se třeba zlomí jehla a pak je dobré vědět kde ji sehnat.
Hlavně NIKDY NEKUPOVAT STARÝ , pokud o tom nic nevíš tak moc nepoznáš kolik má najeté a třeba motor Raduga jsem nikdy neviděl chodit dobře.Vždy je lepší dát trochu peněz navíc a koupit nový. A pokud máš tu možnost tak si nechat poradit a pomoct s prvním startem.
_________________ Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
|
|
Nahoru |
|
|
blacklight
|
Napsal: úte 10.04.2007 18:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2006 Příspěvky: 972 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
6,5 bych nebral proto , že většina modelů je na 6,5 až 8ccm , když tam dáš 6,5 tak to sotva poletí , takhle to bude mít výkonovou rezervu .
Když začínáš tak se sem tam stane že to třeba víc potáhneš u startu a problém je na světě , silnější motor to zvládne líp.
_________________ Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
|
|
Nahoru |
|
|
MakoBear
|
Napsal: úte 10.04.2007 18:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.5.2005 Příspěvky: 728 Obrázky: 1
|
No myslim ze Irvine neni zadna neznama znacka
Mam tu 7,5 a je to spolehlivý motor, kupoval jsem ho jako prvniho spalováka, pokud nepocitam pred 30 lety 1,5 z NDR jinak je to muj jediny spalovak mimo elekter , mam ho 3 sezonu, po zabehu - dokazal jsem si ho zabehnout bez nejakych cavyku a problemu a po optimalnim nastaveni zkusenym kolegou na letisti uz jenom startuji a leju palivo. I po zime , tj po neletani , nepocitaje tradicni nasazeni lyzi a max 1 sklouznutí po snehu, staci jenom nekolikrat protocit starterem, na zemi spalit 1/2 nadrze a sup do vzduchu. Pokud se ptas tedy na motor pro zacatecnika a zajima te Irvine - dle mne vhodna volba, chodi nadherne, prechody dobry, nikdy mi nechcipl, startuje se po serizeni na protoceni starterem.
Roivnez kubatura je vhodna, rozmerove stejne na 6,5 takze mirne premotorovano a to je take dobre , na tuto kubaturu je plno stavebnic, plno letadel v bazarech za dobrou cenu , takze i tak podle mne dobre....
K vete - spalovak je spalovak - to je pravda, ale pro bezne poletani je elektra praktictejsi - to je zase moje zkusenost, i kdyz ten modry dým za letadlem v pruletu s pritazenym kniplem plynu je take o necem zvuk spalovaku je zvuk motoru ...
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: úte 10.04.2007 19:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Ted tedy k modelu - pokud chces neco pohodoveho, kde nemusis moc resit a k problemum s motorem jeste problemy s modelem, tak kup nejaky trener = hornoplosnik. Poletas si s nim velmi pekne a budes mit radost, ze ridis "poradny" ero, ktery je proti vetsine beznych elekter VELKE, dela RANDAL, SMRDI a mirny vitr mu prakticky NEVADI.
Navic, kdyz budes chtit prejit na neco "odvaznejsiho", tak motor v pohode vyuzijes i dal.
|
|
Nahoru |
|
|
Vosy
|
Napsal: úte 10.04.2007 19:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.1.2007 Příspěvky: 476 Bydliště: Zvole, Praha-Západ
|
Jak už psali ostatní, hornoploch např. Canary není špatný začátek.
Ohledně levných motorů doporučuju jednoznačně ASP, resp. jeho ještě levnější "odrůdu" S.Y. - také ASP.
Za pár šupů máš motor, který na rozdíl od MVVS zaběhá a seřídí i průměrně trpělivý začátečník jako já
Ať se na mě zastánci Brna nezlobí ale když tak koukám kolem sebe, vychází jednoznačně lépe Čína.
Kdo má ASP tak létá, kdo má MVVS tak věčně ladí. Možná, že Brno je trochu výkonnější ale tebe na začátku hlavně zajímá, kolikrát za den ti motor ve vzduchu chcípne.
_________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm Mustang P51B (LM), Dualsky 2826/12 Accipiter Badius - Night Flyer, osvětlení
|
|
Nahoru |
|
|
Kabriolin
|
Napsal: stř 11.04.2007 6:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.7.2005 Příspěvky: 1406 Bydliště: Prague
|
Já začínal s Thunder Tiger 40GP (6,5ccm) a vřele nedoporučuju teda aspoň ten můj kousek nikdy neběhal jak má a natrápil jsem se s tím tolik, že jsem se během měsíce naučil se spalovákem Před rokem mě padnul do ruky další "klouzák" O.S.Max 46LA a to byla úplně jiná muzika Motor šlape jak hodinky a pro začátečníka bych ho mohl jen doporučit Nejen, že dobře šlape, ale vzhledem k nebezpečnosti u spalovaků známé "posekání vrtulí" fajn je, že palivová jehla je vzadu za hlavou motoru a to si myslím je velké plus ASP je určitě levnější a fajn varianta, ale na OSMaxíka nikdy mít nebude a to nemyslim jen " točí a táhne stejně tak co"
|
|
Nahoru |
|
|
Semo82
|
Napsal: stř 11.04.2007 7:51 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 26.9.2006 Příspěvky: 43 Bydliště: Ivanka pri Dunaji
|
Dik za info o motoroch nasadili ste mi chrobaka do hlavy
inac k lietadlu chcem nejakeho hornoplocha ,ale Canary, Sonic sa mi velmi nepacia rozmyslam skorej a polomakete paci sa mi PIPER od Black Horse alebo Cessna od CM len mam obavu ci je to vhodne ako prvy spalovak nerad by som ich potom zbieral po letisku
_________________ Sagita EPP; Ultimate Fx 3D; Easy Glider; F3K VERTEX
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=22
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|