Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: sob 07.04.2018 22:58 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 66
Bydliště: Olomouc
Ahoj všem!
Tak to zkusím trochu oživit:
Po cca roce elektropohonu chci zkusit "čoud". Konkr. ASP S15A 2.5ccm RC.
Osazen bude do modelu "TEXAS" http://obchod.lasermodely.cz/cvicne-/43-texas.html . Počítám s tím,že éro bude "otloukánek",proto nehodlám do motoru investovat zbytečně mnoho.
Motorů se coby automechanik ze staré školy nebojím. Zkušenosti mám s "detoňáky" MVVS,MK,Sokol,Jena,Stryž... Ba i pár jizev na ukazováčku :D . Se "žhavíky" mám naopak zkušenosti nulové-za dob mého mládí (k modelařině se vracím po cca 40ti letech) byl metyl spojen s "jedovým povolením",tudíž pro mladé nedostupný. Nicméně si troufám říct,že kdo zvládl MK-17,zvládne téměř cokoliv... :mrgreen: :mrgreen:
Takže se chci jen zeptat na zkušenosti těch,co tenhle motor provozovali(provozují):
-svíčka
-složení paliva
-tlakovaná/netlakovaná nádrž
-spouštění v invertní poloze
...a koneckonců jakékoliv dobré rady - tedy kromě "NEKUPUJ TO!" ...protože v úterý dorazí...

Díky. S62


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: ned 08.04.2018 15:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5877
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Ta otázka je jaksi nedokončená, co svíčka? co složení paliva? Svíčky, když jí jdu koupit, ptám se po svíčce na tuto velikost motoru. Pokud se nemýlím, mají být teplé. Dá se v pohodě použit čínská https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=3498, nebo tahle https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=8529.
Palivo kup už namíchané, doporučuje se s ricinem, ale Wasserfták ho nějak přestal dovážet. Dnes má v sortimentu toto https://www.pelikandaniel.com/?sec=cats&category=452. Ricínové FAI 80/20 se sice dá sehnat, ale problematicky. Pokud jde o míchání, prohledej sekci motory, něco tam k tomu najdeš.
Nádrže, pro tyto motory to nemusí být nic moc velkého, třeba https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=4024, nebo https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=4025. Tu větší mám v modelu a létám na ní skoro dvacet pohodových minut. V případě akrobacie to bude o něco méně. Tlakování, máš tam tři hadičky, ke karbecu (ta má uvnitř bimbátko), plnící a tlakovací. Na tlumiči máš šroubení, které propojíš s tlakovací trubičkou a je to.
Spouštění v invertní poloze možné je, ale... Ale palivo ti může zalít vlákno svíčky, tak to bude blbě startovat. Já osobně, a asi i další, startuji invertní motor v invertní poloze letadla, prostě ho otočím na záda, aby byl motor válcem nahoru, nastartuju a když už běží model vrátím do normální polohy.
Neptal jsi se na žhavení. Bez toho to nenastartuješ, buď použiješ žhavítka - https://www.pelikandaniel.com/?sec=cats&category=20, nebo si pořídíš powerpanel https://www.pelikandaniel.com/?sec=cats&category=268 s kabelem
https://www.pelikandaniel.com/?sec=cats&category=621. K tomu ovšem musíš mít nějakou Pb baterku 12V (prodávají se gelové s kapacitou 7 - 9 Ah). K panelu se dá připojit čerpadlo na palivo, to je dobrá věc. Nemusíš nějakou injekční stříkačkou palivo natahovat (u malých motorů a nádrží to ještě jde, ale pokud bys měl desítku s nějakou čtvrtlitrovou bandou, či větší, je to vopruz). Panel má také výstup na startér. U menších kubatur jeho vlastnictví nemusí být vůbec na škodu, ale je to věc názoru.
Také se neptal na vrtuli., nějaká 7x4-5, případně 8x4-5. Mám celkem dobré zkušenosti s Master Airsrew - třeba https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=3872. Ale to si už musíš vyzkoušet sám. Co model, to může být jiná vrtule.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: ned 08.04.2018 17:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 351
Sagitt62 píše:
Ahoj všem!
Tak to zkusím trochu oživit:
Po cca roce elektropohonu chci zkusit "čoud". Konkr. ASP S15A 2.5ccm RC.
Osazen bude do modelu "TEXAS" http://obchod.lasermodely.cz/cvicne-/43-texas.html . Počítám s tím,že éro bude "otloukánek",proto nehodlám do motoru investovat zbytečně mnoho.
Motorů se coby automechanik ze staré školy nebojím. Zkušenosti mám s "detoňáky" MVVS,MK,Sokol,Jena,Stryž... Ba i pár jizev na ukazováčku :D . Se "žhavíky" mám naopak zkušenosti nulové-za dob mého mládí (k modelařině se vracím po cca 40ti letech) byl metyl spojen s "jedovým povolením",tudíž pro mladé nedostupný. Nicméně si troufám říct,že kdo zvládl MK-17,zvládne téměř cokoliv... :mrgreen: :mrgreen:
Takže se chci jen zeptat na zkušenosti těch,co tenhle motor provozovali(provozují):
-svíčka
-složení paliva
-tlakovaná/netlakovaná nádrž
-spouštění v invertní poloze
...a koneckonců jakékoliv dobré rady - tedy kromě "NEKUPUJ TO!" ...protože v úterý dorazí...

Díky. S62

-svíčka . určitě teplá, vyplatí se koupit jich víc od různých výrobců a zkusit. Není svíčka jako svíčka. Je dobré si předem zkusit, kdy a při jakém napětí optimálně žhaví ( cihlová barva ) aby se zbytečně nepálila
- dobré je si pořídit " inteligentní " powerbox se žhavením a možným připojením startéru. Jako zdroj 12 V poslouží jakýkoliv Lipo 3s
- palivo - je mraky paliv se syntetikou a případně vyhoněných přísadami. Přesto klasika 80:20 ricin asi poslouží nejlépe, byť za cenu více umývání spáleného ricinu na modelu. Já jsem si do tohoto paliva dával 3 % benzínu, dneska je dostupná směs 80/20 s 5% přísady. Rozhodně se to vyplatí, motory mají stabilnější volnoběh...
-tlakování - naprosto určitě, kor tahle malá kubatura. Těsná palivová soustava je základ spolehlivého chodu motoru. Stačí do nádrže dvě hadičky, od bimbátka ke karburátoru a plnicí sloužící současně jako tlakování z výfuku či karteru. Opravdu dbát na těsnost.
Spouštění - základ je " neuchlastat motor a vědět, že správně žhavím. Vždy je lepší startovat motor v normální poloze. A poté naladit motor v poloze motorem nahoru...
U těchhle malých kubatur je třeba pouze trochu větší pečlivosti s těsností a čistotou motoru ( respektive palivové soustavy ) a najít co nejdříve tu správnou polohu jehly.
Důležitá je také poloha nádrže - osa nádrže by měla procházet osou jehly karburátoru ( nahoře - uchlastá se , dole nenasaje...)
Točit s jehlami uvážlivě a poslouchat motor, vždy chvilku počkat až se otáčky vyrovnají a ne hned přidávat a ubírat...
Jinak brnkačka, je to jen cvik a pak jen radost, když to řádně vrčí....
Jo - vrtule radši tužší něž ohýbačky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: ned 08.04.2018 18:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9399
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Všechno ohledně paliva, svíčky i seřízení je prakticky popsané v návodu. Kdyby si ho nedostal, tak tady je ke stažení v češtině, a taky starší vlákno tady na diskuzi. Pro záběh a prvotní seřízení je výhodnější použít nějaký stojan, než svinit model.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 3:43 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 66
Bydliště: Olomouc
Díky,chlapi za rady!
Kupříkladu na tu osu jehla-nádrž už jsem dávno zapoměl… A na otočení modelu při startu jsem taky mohl přijít sám,blbec! :oops:
Co se týče svíček: takže teplá,podle výrobce, příp. 2-3 obdobné od jiných výrobců a zkoušet. Asi venku,měnit napětí a sledovat vlákno,až je cihlové a při tomto napětí startovat-je tak?
Co se týče zdroje,asi zbastlím či koupím nějaký power-box. Jako čerpadlo na palivo jsem zvažoval ostřikovačovou jednotku (mot.+čerpadlo v bloku). Je to celý zapouzdřený,vč. přístupu ke komutátoru,těsněný proti průniku vody k motoru… Asi budu muset vyzkoušet,jak se to těsnění snáší s palivem. Výbuchy já nerad. Zkoušel to někdo?
Starter bych rád,přece jen těch prstů mám jen 10…Ale je to darda. Zkusil bych taky bastlení,jen sehnat vhodnej motor na 12V. Kužel jsem viděl někde na webu coby ND. A ten vrtulový podle něj když tak vysoustružím z duralu. Máte někdo představu o otáčkách a síle?Předpokl.,že origo startery jsou zpřevodované,což?
Stojan na záběh+kompet „startbednu“ s držákem modelu už mám i nakreslenou,jen nejsou lidi na výrobu… :D
Čistota modelu: rád bych to řešil silik. hadicí na tlumiči,vytaženou až pod kormidla – otázka je,zda to nežere výkon či spíš nezhoršuje u dvoutaktu vyplachování motoru? S tou čistotou je taky spojena povrchovka. Zatím laboruju nad potahem: vlies,monofil,nebo folie. Je nějaká folie odolná proti tomu svinstvu z výfuku? Když si vzpomenu na ty detoňáky a vizáž modelu po pár letech,plakal bych… Kdysi se na ochranu používal epox.lak – ale ta váha! Dík za názory.
Co se paliva týče,tak Biďák v Satrii Olc má prý asi 4 druhy,tak snad poradí… :?:
Díky za echo,kluci.
S62


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 5:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5877
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Startér jsem si kdysi také dělal http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory/#100_3709.jpg., ta guma je otočná, na motor bez kuželu (zde) a s kuželem (po otočení). Motor je že stěrače, samozřejmě na 12 V. Předpokládám, že výrobci startérů ty motory na tento účel konstruují, tak by měly mít patřičné parametry. Tenhle dělaný je tak nejvýš pro 6,5 ccm.
Powerpanel má výhodu regulace proudu na žhavení, má i "budík", tak vidíš, kolik do toho teče. Napětí si upravuje sám.
Čerpadlo bych raději koupil, právě kvůli vlivu paliva na jeho díly, hlavně těsnění. A je to bez starostí.
Jako potah bych dal fólií, Oracover. Prostor kolem motoru po potažení budeš stejně lakovat něčím proti palivu (lak, epoxy). Aby se zbytky paliva (ricin) nedostaly do spár za motorem, můžeš spoje přetáhnout CA lepidlem. Vlies není špatný, na čmouďáky ho osobně nepoužívám.
Najdi si tam u vás modelářské letiště a tam chytej rozumy.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 7:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2226
Bydliště: Ústí nad Labem
Sagitt62 píše:
Je nějaká folie odolná proti tomu svinstvu z výfuku?
To jsou všechny, jsou k tomu určené.
S tou dlouhou hadicí na výfuku bych to nepřeháněl, osobně upřednostňuji vhodně umístěnou úhlovou koncovku, aby to spaliny nějak rozumně nasměrovalo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 8:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9399
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jestli jsi schopný si nějakou elektroniku ubastlit, tak doporučuju tenhle Powerpanel. Stabilizuje napětí, které si můžeš nastavit potenciometrem a podle zaplavení svíčky si sám reguluje proud. Má i proudovou limitaci, takže je odolný i proti zkratu. Trochu upravený používám už spoustu let a nikd se nestalo, že bch spálil svíčku. S tou dlouhou hadicí to chce vyzkoušet. Mám takhle nataženou hadici až pod ocas u Laser-200 s O.S. Max 46AX (7,5ccm), ale je to hadice s dírou 10mm a z tlumiče je otvor 6mm, takže ten odpor se moc nezvětší. Při té délce je to ale taky dost váhy navíc. Je to ale paráda, mít model pořád čistý.


Přílohy:
P1030744.JPG
P1030744.JPG [ 74.39 KiB | Zobrazeno 1409 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 15:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 351
..s těmi hadičkami za výfukem bych byl hodně opatrný. Jde o 2,5 cm a ještě to není žádný dělník, dlouhé vedení spalin bude hóóódně ubírat výkon ( osobně vyzkoušeno...).
To radši vždy hadrem objet model, než spadnout na " nevýkon ", ale jak bylo řečeno, nutno vyzkoušet...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: pon 09.04.2018 15:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9399
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Proto jsem psal vyzkoušet. Na MVVS 7,5 s botičkou byl znát i ten krátký šedivý deflektor, pak jsem mu dal muffler a k němu je 60cm hadice dokonce doporučená. Chce to vyzkoušet. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: úte 10.04.2018 4:10 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 66
Bydliště: Olomouc
Ahoj všem .
Tak jsem tu s další dávkou dotazů:
DAF: - starter
stěračový motor mě taky napadl,netušil jsem,že to zvládá napřímo. Mohl by ses víc rozepsat ohledně „otočné gumy na motor bez kuželu a s kuželem“? Z jakého materiálu jsi to dělal-nejspíš asi brousil(?) Kdysi jsem cosi zkoušel z tuhé gumy soustružit /záběr nula celá nula nic/ a bylo z toho něco mezi Wimledonem a Verdunem… Ve sklíčidle jsem to neudržel.
- power box
Někde na vlákně o motorech jsem se dočetl,že není box jako box. Pokud jsem to dobře pochopil,musí si umět ohlídat proud i napětí podle ohřívající se svíčky… Díky,Larku,za odkaz,zkusím znásilnit v práci naše elektroniky,ale nevim,nevim-nějak se mi poslední dobou takticky vyhýbají… :? A tohle je na mě „vyšší dívčí“. Běžnou dráteničinu zvládám,ale jak to smrdí odporama, diodama,“švábama“ a podobnou havětí jsem mimo hru. Takže asi nějakou hotovku, ale jakou kolem cca6-7stovek? Z těch popisů od prodejců moudrý nejsem. Tedy krom možnosti reverzu paliv. pumpy. Kterou mimochodem asi koupím hotovou taky-přece jen to nestojí za průser,kdyby taková startbedna blafla i s palivem… Dík za tipy…

Što takóje,panové „ muffler“ příp. „úhlová koncovka k výfuku“ – když už jste mi znechutili ten šlauch? :mrgreen:

- potah.folie
Takže je vpodstatě jedno jakou použiji? Vím o nich naprostý prd – končil jsem Modelspanem, (Mikelanta-aúúú :lol: ),Monofil byl výkřik moderna… :)

Víc si zatím nevzpomenu. Admine,omlouvám se,jestli píšu do blbého vlákna…
„Nestřílejte na pianistu,dělá co může.“ :oops: S62


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: úte 10.04.2018 5:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5877
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Dnes už jde spoustu věcí koupit, ta guma je zde http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=6172. Jedná strana slouží pro startování motorů, kde na vrtuli není kužel, nebo jen velmi malý, např WASP 061. Pak se užívají kužely http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=28761 a pro tento druh gumu otočíš. Jinak bacha, chce to trochu silnější elektromotor, ne nějaké šumítko s pár watty. Je ovšem otázkou, zda je to efektivní si to vyrábět. Nový, a originál, http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=6177 nestojí tolik.
Když budeš mít čas a nic lepšího na práci, prohlédni si mé album, je tam i startér z malého kompresoru. To by tě vyšlo celé tak na dvě stovky. Ten je tak do 2,5 ccm. Ale časem si třeba koupíš větší motor a budeš tuhle otázku řešit znovu. To samé bude s tím větším stavěným, ten je nejvýš do 6,5 ccm.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: úte 10.04.2018 7:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 10406
Bydliště: Břeclav
Sagitt62 píše:
Někde na vlákně o motorech jsem se dočetl,že není box jako box. Pokud jsem to dobře pochopil,musí si umět ohlídat proud i napětí podle ohřívající se svíčky…


První část je správně, druhá už ne.

Dobrý powerbox stabilizuje napětí. Svíčka si pak proud "ohlídá" sama. Studené vlákno má menší odpor, proto jím teče větší proud a tím je na ní při konstantním napětí vyšší výkon. Jakmile se vlákno zahřeje tak jeho odpor vzroste, proud poklesne, tím i výkon a tak si svíčka udržuje rozumnou teplotu i když je zalitá palivem nebo motor už běží.

Powerbox se stabilizací proudu má ve výsledku přesně opačnou situaci. Omezený proud nedokáže ohřát svíčku zalitou palivem, protože ta má nízký odpor, je na ní nízké napětí a tím i výkon je malý. Naopak, po zahřátí vlákna jeho odpor vzroste, tím i napětí a výkon. Svíčka je teplotně přetížená. Nedejbože, že powerbox má ještě nastavení proudu. Ulitá svíčka nehřeje, modelář přidá proudu, svíčka se ohřeje, motor naskočí, svíčka se ohřeje ještě více, powerbox jí ještě přisolí a jde se do kšeftu pro novou...

Pohříchu je zapojení stabilizující proud výrobně jednodušší s levnější a tak má většina powerboxů právě stabilizaci proudu. Ono to tak nějak funguje, za příznivých okolností docela dobře. Ale jakmile dojde na nějaké trable tak takový powerbox situaci zhoršuje místo toho aby pomohl.

Pokud žhavit správně a spolehlivě , tak buď nějakým tvrdým NiCd článkem (samozřejmě nabitým), nebo stabilizací napětí. Žádné nastavování, žádné točítko, svíčka si to ohlídá sama přesně tak jak potřebuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: úte 10.04.2018 8:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.5.2003
Příspěvky: 2000
Bydliště: Košice, SK
Že by ti palivo len tak blaflo, toho sa báť nemusíš. Metylové palivo, resp. jeho výpary, za normálnych podmienok, nie je výbušné. Napokon môžeš použiť ručnú pumpu. http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=6185 Ja sám som elektrickú nikdy nemal a kolegom, ktorí ju mali sa neustále niečo kazilo. Na žeravenie je najjednoduchšie použiť, ako bolo spomenuté vyššie, jednočlánok NiCd. Mnohí s tým fungujú roky. Tu je aj s nabíjačkou - http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=6210 . Osobne, ak je hlava motora dobre prístupná, používam radšej štipec - http://air.pelikandaniel.com/?sec=product&id=6201


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jakým spal. motorem začít?
PříspěvekNapsal: úte 10.04.2018 9:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9399
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Je to jak popsal zdzd, to zapojení co jsem ti poslal, stabilizuje napětí a to nastavení se někd hodí, když chceš přižhavovat třeba při hodně rozladěném motoru. Rozsah regulace mám udělaný tak, že se dá napětí regulovat asi 0,7V až 1,8V, ale v běžném provozu ho mám nadtavené na 1,3V až 1,5V. Ohledně proudu je v tom zapojení jen proudová limitace asi na 4,5A, takže nehrozí poškození Powerpanelu při zkratu, což se snadno může stát při nasazování koncovky na svíčku. Problém je že ty prodávané jsou většinou se stabilizací proudu, což je nevýhodné z důvodů, které zdzd už popsal. Žhavicí svíčky jsou dělané většinou na 1,5V ale můžou odebírat různý proud, podle síly a délky vlákna, a taky podle teploty vlákna, třeba při tom zaplavení palivem, takže každá může pro správnou teplotu vyžadovat jiný proud, který se u toho zapojení se stabilizací napětí mění automaticky a nehrozí její přepálení. Klidně bych ti ten Powerpanel postavil, protože to práce na jedno odpoledne, ale bodužel jsem ve stavu, kdy kvůli třesu rukou nedokážu pájet. Je tady ale spousta lidí, kteří se v elektronice hrabou a snad se někdo najde, kdo by ti ho postavil. Založ samostatné vlákno s poptávkou třeba "Kdo mi postaví Povewpanel?".
Pokud by si ten startér vyráběl sám, což si myslím se dnes asi nevyplatí, tak na tu gumu uděláš jen hrníček ve kterém je vsazená. Ta koupená má výhodu i v tom, že je to měká silikonová guma, která nešpiní kužel. Při tom startování je dobré startér roztočit těsně před přitisknutím, a pak teprve přitlačit na kužel. Roztočený motor startéru snáz překoná kompresi motoru, než když ho budeš spouštět přitlačený, těsně před kompresí motoru. Ty stěračové motorky mají malou sílu.
Muffler je vlastně zkrácený laděný tlumič, který rezonuje a zvyšuje výkon motoru při větším rozsahu otáček, než klasický laděný tlumič tzv. "roura", nebo "píšťala", které jsou naladěné na přesné otáčky motoru, což ale pro RC motory s ovládáním není moc praktické. Ta úhlová koncovka výfuku je buď normální kovové koleno pro propojení motoru s tlumičem, nebo ten zmíňený deflektor je jen silikonové koleno k odvedení spalin do výhodnějšího směru, aby to tolik necákalo na model, a ten se dává až na výstup z tlumiče.
Ty nažehlovací fólie mají výhodu, že rovnou získáš hotový potah, s kvalitním povrchem, který je odolný palivu a dá se s ní dělat poměrně rychle. Nevýhodou je, že se potah při změnách teploty, nebo i vlhkosti může povolovat a pak je nutné ho znova vypnout žehličkou, nebo horkovzdušnou pistolí. U modelů se spalovákem je taky dobré všechny okraje fólie lehve přemáznout vteřiňákem, aby do spoje nemohlo palivo, protože pak se to špatně opravuje. Pro stříkání barvou jsou asi nejvýhodnější dvousložkové akrylátové barvy, nebo na nitrobarvy alespoň dvousložkový lak na auta.
Pěkně jsem se rozkecal :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Sevenl a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz