Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 19:30

Má někdo zkušenosti s benzín.motory ze zahradní techniky,jestli značka Partner nebo jiná hobby je vhodná pro přestavbu a provoz v modelu letadla? Buďto s origo a nebo elektronickém zapalováním? Jde mi o obsah cca 45-50ccm.

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 19:43

To se ti doma nějaký válí, nebo uvažuješ koupit nějakou pilu a vykuchat jí? Myslím, že v dnešní době už se to asi nevyplatí.

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 19:46

spíše koupit něco nového.Viděl jsem křoviňáky obsah asi 50ccm s cenou 2.600 !

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 19:54

S konkrétní značkou zkušenost nemám, ale připrav se na to, že se ten motor budeš muset dost upravovat a odlehčovat, vyrábět unašeč na vrtuli, přizpůsobovat tlumič výfuku, zapalování by to chtělo kvůli váze taky asi radši elektronické. Třeba se ještě někdo ozve, ale já bych do toho nešel.

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 20:00

Předělával jsem čtyři kousky, převážně pro kolegu.
Byl to einhel 26ccm z vyžínače. Chodí to dobře, ale je to asi o 0,5kg těžší než modelářská 26 a ten výkon to nemá:
DSCN2610.JPG

Pak jsem předělával McCuLLoch obsah asi 38ccm. Motor byl z vysloužilé pilky a ještě asi tři sezony bezproblémově létal. Musel jsem mu dodělávat ložisko, které pochytne axiální síly od vrtule. Vloni už ale trucoval a zlobil- je vychozenej a celkově unavenej- šel z éra :cry:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Pak jsem předělával Jonsered 65 ccm. Je to poslední předělávka, která ještě stále létá:
DSCN1727.JPG


dál to byla nějaká Homelitka nebo co, taky ochozená a trochu trucující:
IMG_1936.JPG


Dnes bych se do toho moc nehrnul i ta čína je lepší a výkonnější než předělávka. Leda že to máš za dara a chceš se s tím bavit. Hmotnost té 65 vyšla někde k 3kg. Tož tak -MR-

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 20:25

ta pětašedesátka vypadá pěkně,máš to perfektně udělané! Já mám pořád dojem,že ty motory ze zahr.techniky jsou možná kvalitnější ,než čínské kopie DL a pod? Nevím,jak dlouho by vydržel takový motor třeba v motorové pile? Proto také možná motory Titan pochází z podobných zařízení,včetně magneta.

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 20:32

Tak je to trochu o značce. Málo která hobby pilka má klikovku uloženou na normálních kuličkových ložiskách a hřídel zatěsněnou klasickým guferem. Většinou tam je nějaké maloprůměrové jehlové ložisko nebo co to je a to pak vyjíždí klikovka sem a tam :roll: - no nechytne to ten tah od vrtule. -MR-

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 20:37

a co tenhle CRRC ,nepochází to ze "zahrady" ?
Přílohy
DSCN8670.JPG

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 20:45

Tak válec a píst, možná i ojnice asi určitě- to je na spoustě motorů. Spodek je ale už podle mě jinačí- lehčí klikovka, tam si myslím, že je problém v tom hmotnostním rozdílu. Pila pro svoji funkci potřebuje mít roztočený setrvačník a ten zastává těžší klikovka. Letecký motůrek setrvák až tolik nepotřebuje a i ho zastane hmota vrtule. Na upravené motoru máš vlastně ty setrváky dva a pak to i pomaleji akceleruje- létat se s tím ale dá, to zas jo. :wink: -MR-

Re: Konverze benz.motoru

pon 15.12.2014 21:11

díky za rady, tohle jsem potřeboval vědět! Ještě to promyslím.

Re: Konverze benz.motoru

úte 16.12.2014 9:50

kozlik327 : Pár takových motorů jsem osobně krotil, ale je to už dávno, v době, kdy benzínové modelářské motory u nás ještě nebyly na trhu.
Obecně nemám moc rád motory stavěné "doširoka", tj. s karburátorem na jedné a výfukem na druhé straně, sání řízené pístem - ale takových je většina. Naproti tomu jsem měl v rukou dva motory (Makyta a McCulloch), které měly karburátor i výfuk vzadu, sání řízené membránou. Ty mi byly daleko sympatičtější kvůli podstatně menšímu čelnímu průřezu. V každém případě je co odlehčovat a výkonově se modelářským nevyrovnají. Pokud Ti to ale zásadně nevadí, máš možnosti obrábění a baví Tě to, bav se, fungovat to bude.

Re: Konverze benz.motoru

úte 16.12.2014 12:40

Ja som si nárokom preto kúpil na ebay nový 4T krovinorez za 86€. Motor som už upravil. momentálne staviam lietadlo. Je to objem 31 ccm a výkon 1,1kw. Hmotnosť mi vyšla na 2,1kg. Motor má veľmi kultivovaný chod, skoro bez vibrácií . V podstate ak by som chcel 2T motorček tak by som určite kupil nejaký čínsky modelársky. Ale tento bol za dobrú cenu a potreboval som aj nejaké náhradné diely na krovinorez ktoré som získal po úprave z tohoto krovinorezu.

Re: Konverze benz.motoru

úte 16.12.2014 12:46

Podla mna kupovat zariadenie a prerabat, to uz dnes u 2T nema vobec vyznam , len ak by to bolo zadarmo, u 4T som videl slusne prerobeny 60cmm fukar, no ale ten stoji 500€ , takze blbost dolmar je za 350, ale ten ma olejovu vanu, takze ak by som mal zahradnu techniku kvoli tomu kupovat a prerabat, tak asi nie

Re: Konverze benz.motoru

stř 17.12.2014 13:18

a to já zase jo, něčím se bavit,sem tam něco pokazit,modelařinu nedělám přece proto aby se to vyplatilo!

Re: Konverze benz.motoru

stř 17.12.2014 14:08

Taky jsem před časem něco předělával - ten Poulan chodí dodnes, ten druhý byl plus mínus stejný jako MC Culoch na videu a nebyl nic moc. Taky jsem dodělal ložisko.
http://fokkermodely.wz.cz/motory/motory.html

Ještě mám čtyřtakt Honda GX31, ale ten po několika pokusech v letadlech skončil nakonec v náklaďáku. Moc těžký a málo výkonný motor. Ale má krásný zvuk.
http://fokker1.rajce.idnes.cz/WWI_truck/
Odeslat odpověď