Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 111 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 02.02.2017 15:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
hashpi píše:
Taky bych se přidal. :)
A nezkoušeli jste někdo brát z ostatních lihovarů? Jeden mám přímo u nás na vesnici tak se zkusím poptat.

Co by dělali s metylem v lihovaru? Ten je u velejemnýho konzumního nežádoucí. :wink: Teda trochu ho jde na začátku destilačního procesu.
Metyl se průmyslově vyrábí hydrogenizací z kysličníku uhelnatýho a nebo je to odpad u výroby některých plastů. Byly časy, co ho litr stál 3 kačky...
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.02.2017 15:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.3.2014
Příspěvky: 153
Bydliště: Větrný Jeníkov
Jen mně to napadlo :D. Vyráběli tu taky vodu do odstřikovačů,... navíc když bych to měl 500 m za barákem, proč jezdit 100 km

Už mi ale odepsali, že mi ho v současné době nabídnout nemohou, protože docasně pozastavili výrobu lihu.

Tak teď nevím. jestli ho jindy maji.... Líkérka Drak v mém rodném kraji ho taky nevyráběla, ale měli ho k dispozici :lol:

Škoda, že jsem si tehdy neřekl svému spolužákovi Březinovi, ten ho měl v Hektolitrech než ho zavřeli :mrgreen:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.02.2017 19:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
hashpi píše:
Škoda, že jsem si tehdy neřekl svému spolužákovi Březinovi, ten ho měl v Hektolitrech než ho zavřeli :mrgreen:


Třeba nevěděl, že má metyl. :mrgreen:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.03.2017 14:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.3.2014
Příspěvky: 153
Bydliště: Větrný Jeníkov
Tak jsem si dnes udělal výlet do Slatiňan a přivezl si 20 L Methanolu :)
Akorát jsem musel platit ještě spotřební daň a cena se vyšplhala na 60 Kč/ L. Ale i tak je to pořád skvělá cena.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.03.2017 16:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
A trvals na tom, že chceš technickej metyl na mytí? Měl jsi s sebou živnosťák? Když jsme tam byli posledně před cca 4 roky, tak byl litr v dvoustováku sudu kolem 40,- a o spotřebce na faktuře nic nebylo. Ale třeba nám to Bureš vylepšil.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.03.2017 17:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.3.2014
Příspěvky: 153
Bydliště: Větrný Jeníkov
Asi před týdnem jsem psal paní mail ohledně prodeje methylalkoholu do spalovaciho modelářského motoru. A zda mi to prodají bez živnostenského listu a ostatních oprávnění.
Odepsala mi:
Je možné u nás zakoupit na pobočkách - předem objednat množství.
Methylalkohol 10 l 388,50Kč bez DPH a SPD.
Platba v hotovosti.
Zaváží se pouze na IČO:

Na další mail o kompletní ceně se všemi poplatky odpověděla:
Cca 604,- Kč za 10 L, spotřební daň se vyčísluje dle šarže po stočení.

A dnes na faktuře bylo:
Methylalkohol (metanol) nevratný kanystr 10 L, 2 ks, 777,- spotřební daň 219,- DPH 21% 209,16, celkem 1205,-Kč

Ty 200,- mně nezabijou. Jsem rád ře jsem methyl sehnal za tuhle cenu. Kdybych měl kupovat palivo v modelářské prodejně bylo by to několikanásobně dražší. :) A navíc potřebuju palivo do mvvs motorů a ty by měly mít ricín. a palivo s ricínem vymizelo z obchodů.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.03.2017 21:03 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.3.2014
Příspěvky: 153
Bydliště: Větrný Jeníkov
Ještě doplním, že spotřební daň počítají 10 950 Kč / 1000 litrů methanolu


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.03.2017 22:42 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.11.2008
Příspěvky: 115
Bydliště: Třebíč
Za spotřební daň na methylalkohol musíme poděkovat travičům ze severu Moravy, a platíš ji v ceně výrobku i když si koupíš oficiálně distribuovaná paliva (např. Optimix od Pelikána).

_________________
vlečná Bellanca Decathlon (65 ccm) a pár historiků, převážně se spalováky... . Jo, a taky C/L..!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.03.2017 8:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
hashpi píše:
... A navíc potřebuju palivo do mvvs motorů a ty by měly mít ricín. a palivo s ricínem vymizelo z obchodů.

Tohle pokládám za přežitý mýtus. :mrgreen:
Když porovnám konstrukci a použité materiály žhavíků MVVS (vyráběných v posledních 20 letech) a třeba ASP nebo i OS, tak opravdu nevidím jediný důvod, proč by se měly tak zásadně lišit v potřebě ricínového oleje jako jediného maziva. :o Nebo proč by neměly šlapat na palivo s nitrometanem (co se taky často říká). Ale mám přitom na mysli rozumnou koncentraci do 10%. Pro vyšší je pochopitelně nutno upravit, tedy snížit, kompresní poměr. Ale na to stačí podložky pod hlavu. :wink:
Možná to platí pro MVVS motory staršího data s černými výbrusy, zvlášť menších kubatur (ale nejen pro ty od MVVS). :wink:
Ale já jsem s MVVS 7,5 RC ABC odlétal 120 hodin (mám podrobně zadokumentováno, každý jeden let a už 3-krát jsem měnil ložiska). Po záběhu na standartní FAI palivo jsem už létal jednak na paliva Tornado a Rapikon, kde určitě "jenom" ricín není, spíš jenom syntetika, nebo její směs, ale většinu náletu jsem provozoval na vlastnoručně namíchané palivo o složení syntetiský olej MolSyn 9% (později, když došel tak P2000), rícínový olej 3% (různého původu, jak medicínský tak i Rizol od Pelikána dokud ještě byl) a nitrometan 5-10%, zbytek metyl. Čili po většinu náletu jsem měl v palivu maziva jen 12%, byla to směs syntetiky s ricinem v poměru 3:1 (zpočátku 2:1) a motoru to nijak neublížilo, spíš naopak. I po 120 hodinách má motor perfektní kompresi, snadno se startuje a i stav bronzového pouzdra ve spodním oku ojnice, jakož i stav ojničního čepu na klikovce je v pohodě. Ložiska doporučuji měnit cca každých 30 hodin, a při té příležitosti se motor zkontroluje a podle potřeby i vyčistí od nánosů karbonu a jiných povlaků. :)

Takže dle mého přesvědčení lepší je mazat směsí syntetiky a ricínu, kde ten ricín je spíš jako přísada. :wink:
Samozřejmě jsou i výjimky, kupř. u motorů do upoutaných F2B, které po značnou část tarokují na bohatou směs, tam je asi ten ricín nezbytný, nebo musí být ve větší koncentraci, poněvadž rozředěním syntetiky při bohaté směsi se její mazací schopnosti značně zhoršují a jedině ricín to zachrání. Aspoň tak nějak to vysvětloval IgorB, kterému opravdu věřím. 8)

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.03.2017 10:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.3.2014
Příspěvky: 153
Bydliště: Větrný Jeníkov
Olej jsem zatím nekupoval. Lítám ještě na zbytek paliva fai 80/20 ricin. Měl bych to ale pomalu začít řešit. Momentálně
lítám s MVVS 2, 3.5, 4 combat a 4.6, všechny ve verzi RC. V blízké době to bude ještě OS Max 46 ax a MVVS 12.7.
Nitrované palivo s 5 % jsem používal jen do 0.8 Coxe. A do ostatních ho používat nehodlám, protože jedou krásně i bez něj.
O syntetickém oleji jsem už taky přemýšlel, ale nechci kupovat zbytečně drahý, protože lítám stejně jen rekreačně.
Methyl je tedy jasny :lol: , to bude 85%, ricín buď plných 15% a nebo 5% a 10% syntetiky. Ale jakou? P 2000 jsem našel jen ve 20 L :| Byla by nějaká dostupná varianta?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.03.2017 14:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
To, že jsou syntetické oleje dražší než ricínový, jako argument beru. :P
Navíc pro motory těch malých kubatur, co provozuješ, bych určitě taky dával ricínového oleje víc, :roll: třeba se syntetikou 1:1 nebo i jen čistý. :wink: Čím je motor menší, tím víc maziva potřebuje. To, s těmi 12% maziva, co jsem uváděl se týká spíš dobře zaběhnutých a nepříliš vytáčených motorů od 7,5 do 15cm3. U objemů pod 5cm3 bych rozhodně pod těch doporučených 18% moc nešel a na 2,5-ky a menší radši 20-25% maziva. 8) Samozřejmě dost záleží i od samotného motoru a také toho, co doporučuje výrobce. Kupříkladu špičkové motory pro modely automobilů, které nezřídka točí i 30-40 tisíc ot/min běhají "paradoxně" na paliva jen se 7-9% maziva. Přiznám se, že tomu pořádně nerozumím jak je to možné. :o
Co se týče syntetického oleje. Tak zmíněný olej P2000 jsem koupil asi před rokem 20l kanystr napůl s kamarádem. Ale zatím jsem ho ještě jenom vyzkoušel, poněvadž jsem ještě stále "dojížděl" zbytek MolSynu, co jsem měl.
Ceny P2000 jsou opravdu dost vysoké, :x třeba tady http://www.pelikan-rcmodely.cz/jonkerto ... tru-p25750 je 20l za 5519Kč, litr tedy vychází na 275,95Kč/10,22€ - to je momentálně asi to nejlevnější, co jsem na internetu našel. :( My jsme ho ale kupovali před rokem za 4400Kč (tedy litr za 220Kč/8,15€). Dost možná, jakmile z trhu zmizli paliva Rapicon a Tornádo a jakmile byl zakázán prodej čistého nitrometanu a ještě k tomu zavedena i spotřební daň na metylalkohol, tak to zakývalo s cenami nejen modelářských paliv, ale i všech ostatních komponentů. :roll:
MolSyn jsem našel pouze zde http://www.topengines.de/epages/6270985 ... oducts/K80, za 13,50€, co je ještě víc, ale nabízejí to i v litrových lahvích, nebo taky by se asi dal objednat i přímo u výrobce http://www.ms-schmierstoffe.de/cms/index.php?id=426 (volil bych ale radši hustější 150K), kde ale tam nevidím ceny.
Pak tu ještě byl k dispozici AeroSynth 3, ten mají na stránce třeba zde: https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponu ... -10-litru/, v 10-litrovém balení vychází litr na 12€/325Kč, jenže nikde jinde, na jiných e-šopech není, a oni taky neuvádějí termín dodání, tak kdoví vůbec jestli jsou ho schopni i opravdu dodat? :roll:

Když to tedy porovnám s cenou ricínového oleje, například tady http://www.eshop-rychle.cz/www-lovo-oil ... y-olej-5-l co s dopravou a DPH vyšlo 490 Kč, čili 98Kč/3,62€ za litr, nebo dokonce i kdybych kupoval tady http://www.ekolube.cz/p/ricinovy-olej-1-l--18714 za 195Kč/7,22€ za litr, tak je jakákoli syntetika opravdu výrazně dražší. :(

O ceně a dostupnosti nitrometanu - škoda mluvit. :x

Nejprve se nám pančovatelé alkoholu postarali o zavedení spotřební daně na metylalkohol, pak teroristé o zákaz prodeje čistého nitrometanu (bez licence).
No prostě jak tak na to koukám: "Dobře už bylo!" :cry:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.03.2017 17:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
VTjr píše:
Nejprve se nám pančovatelé alkoholu postarali o zavedení spotřební daně na metylalkohol,


Ahá, tak proto jsem měl metyl ještě za 40,- Byli jsme tam zrovna jak zuřila prohibice, protože Kalousek vyhrožoval, že tu spotřebku zavedou. Tak jsme těch 200 l stihli včas. :wink:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.03.2017 18:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.3.2014
Příspěvky: 153
Bydliště: Větrný Jeníkov
Děkuju za vyčerpávající objasnění :wink: V mém případě asi zatím nemá cenu syntetiku řešit a dát tam jen ricín 20 nebo 18 %. Aspoň si můžu dál užívat toho voňavého kouře :lol: :mrgreen:
Dříve jsem lítal na zaběhnuté motory i na 15%. Ale pak jsem sehnal několik 4 ccm nových MVVeSek do svých WW2 letadel a pro zaběhnutí jsem koupil 2ks paliva 5L fai 80/20. Ještě tu mám necelé 2 litry, které rychle mizí při tak hezkém počasí. :D a pokud bude takhle i celý víkend, v pondělí budu na suchu :lol: .

Když to tak poslední dobou sleduju jak elektro vytláčí menší žhavíky a větší zase benzín, vláda a EU zase zavádějí daně a omezení. Nejspíš bude už jen hůř. :x Naštěstí se dá metyl zatím koupit v Eurošarmu bez nějakého velkého omezení, ale kdoví jak to bude dál :( To pak asi taky ještě koupím ten 200 L sud :lol:

Ještě jsem se ptal jestli nemají éter, ale smůla. Takhle můžu své letité detoňáky z upoutanců akorát postavit do vitrýny :?. a přestavba na žhavíky by se moc nevyplatila, když jen za potřebné díly koupím novou 2,5 ASP. Ale jak se znám tak stejně neodolám a aspoň jednu dva a půlku z nostalgie předělám, pokud bude ještě MVVS mít skladem všechny díly.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.03.2017 20:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.10.2014
Příspěvky: 205
Bydliště: Podkriváň SR
Obrázky: 4
U nás sa dá v pohode zohnať 200L. sud a myslím že žiadna spotrebná daň tam nebola keď som to kupoval....


Naposledy upravil palci72 dne pát 31.03.2017 20:30, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.03.2017 20:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.10.2014
Příspěvky: 205
Bydliště: Podkriváň SR
Obrázky: 4
Náhradné diely v MVVS pre malé kubatúry už asi končia.....mne poslali odpoveď že sada ihiel pre novšiu verziu karburátora na 6,5-8ccm už nie je.....


Naposledy upravil palci72 dne pát 31.03.2017 20:33, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 111 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz