Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

pát 01.07.2016 21:51

Zdravím,
uvažuji o koupi SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm. Má někdo s tímto motorem zkušenosti. Slyšel jsem z druhé ruky že jde špatně seřídit, ale možná to jsou jen drby. Nikoho kdo ho provozuje neznám. Provozuji 84 R3 a ten běhá super. Za každý podnět díky.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

pát 01.07.2016 22:55

Z duveryhodneho zdroje mam ze se to hreje vic jak ta 84. A praskaji tomu valce. Osobne bych do nej nesel..do ceho to planujes? ;-)

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

sob 02.07.2016 6:19

doubravka píše:Z duveryhodneho zdroje mam ze se to hreje vic jak ta 84. A praskaji tomu valce. Osobne bych do nej nesel..do ceho to planujes? ;-)


Celkem by mne ten "důvěryhodný" zdroj zajímal... a hlavně příčiny stavu, který popisuješ.
Naposledy upravil aviatik666 dne sob 02.07.2016 7:24, celkově upraveno 1

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

sob 02.07.2016 6:39

Ahoj, mám ho doma ale zkušenosti zatím málo, jen záběh.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

sob 02.07.2016 13:33

wato píše:Ahoj, mám ho doma ale zkušenosti zatím málo, jen záběh.



Jak probíhal záběh ? , Šel motor dobře seřídit ? Slyšel jsem že byl s tím problém , ale možná jen drby :(

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

sob 02.07.2016 13:38

[quote="doubravka"]Z duveryhodneho zdroje mam ze se to hreje vic jak ta 84. A praskaji tomu valce. Osobne bych do nej nesel..do ceho to planujes? ;-)[/quot

Jak byl motor zkoušen, byl v modelu a nebo na stolici ? Nebyl problém třeba jen se špatně vyřešeným chlazením ? Co mazání , nebyl problém s množstvím oleje v benzínu a s jeho kvalitou ?
V 84R3 používám Bel Rey a všechno bez problémů, ale to máš asi stejně :D

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

sob 02.07.2016 14:35

Telemaster píše:

co vim,tak to bylo v modelu. poslal jsem kamosoi odkaz,tak snad to sem napise..
ja jsem udelal takove ucpavky cumaku a vzduch mi jde nucene jen kolem valcu,tak jak by to asi melo byt a urcite to je lepsi nez jsem to mel na zacatku. mazu dost a problemy zatim nemam. :-) chyta na drc a jsem spokojenej. :-)

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

sob 02.07.2016 20:30

Saito nebude nikdy problém, vůbec bych se toho nebál.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

sob 02.07.2016 22:15

TomasTR píše:Saito nebude nikdy problém, vůbec bych se toho nebál.

Mel jsi nejakej benzin od nich?
Ja mel FG20 a byla to hruza. Zadnej sytic takze startovani des bes. Serizeni bylo veci nahody protoze se to chovalo porad jinak. Nakonec mi prasknul valec a poslal jsem to do Japonska. Jak jsem zjistil, nebyl jsem uplne tak sam komu se to stalo.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

ned 03.07.2016 7:43

Kup si Gaui 50. Kolega ho má a je to výborný motor.http://www.rcmodelarina.cz/rcmodelarina ... -GAUI-F-50.
Já jsem měl Saito FG 14 C a je mi líto, že jsem ho prodal.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

ned 03.07.2016 8:21

arkudo píše:Mel jsi nejakej benzin od nich?
Ja mel FG20 a byla to hruza. Zadnej sytic takze startovani des bes. Serizeni bylo veci nahody protoze se to chovalo porad jinak. Nakonec mi prasknul valec a poslal jsem to do Japonska. Jak jsem zjistil, nebyl jsem uplne tak sam komu se to stalo.


To je věc názoru a zkušeností, např. zde http://www.akroforum.cz/viewtopic.php?f=18&t=1054&st=0&sk=t&sd=a&start=20 jsou názory na maloobjemová benzinová saita a myslím, že pozitivní.
Hlavně se zde ale nejedná o FG20, ale o FG-60R3 60,32 ccm, což je trochu jiná kategorie a nemá cenu někoho odrazovat na základě svých špatných zkušeností s jiným motorem... Příčin tvých problémů s FG20 mohlo být mnoho, ať už nepovedený kus, nebo tvá případná nezkušenost.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

ned 03.07.2016 8:45

aviatik666 píše:
To je věc názoru a zkušeností, např. zde http://www.akroforum.cz/viewtopic.php?f=18&t=1054&st=0&sk=t&sd=a&start=20 jsou názory na maloobjemová benzinová saita a myslím, že pozitivní.
Hlavně se zde ale nejedná o FG20, ale o FG-60R3 60,32 ccm, což je trochu jiná kategorie a nemá cenu někoho odrazovat na základě svých špatných zkušeností s jiným motorem... Příčin tvých problémů s FG20 mohlo být mnoho, ať už nepovedený kus, nebo tvá případná nezkušenost.


Jak rikas, je to vec nazoru. Podavam zkusenost s motorem co jsem mel. Jen pro uplnost, ty mas zkusenosti s jakym Saitem, ze zminujes moji nezkusenost? Ta 60tka je 3x ta 20tka. Jako zhavik jsou to paradni motory. Bohuzel pri prechodu na benzin se v konstrukci motoru nic nezmenilo a v miste kde vedou srouby je valec opravdu velmi tenky a taky to tam praska. Je to Nikasil takze zadna vlozka. Valec byl i lichobeznikove vychozenej. Ja Saito nezatracuju, libi se mi a stejne moc alternativ neni.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

ned 03.07.2016 9:23

arkudo píše:
Jak rikas, je to vec nazoru. Podavam zkusenost s motorem co jsem mel. Jen pro uplnost, ty mas zkusenosti s jakym Saitem, ze zminujes moji nezkusenost? Ta 60tka je 3x ta 20tka. Jako zhavik jsou to paradni motory. Bohuzel pri prechodu na benzin se v konstrukci motoru nic nezmenilo a v miste kde vedou srouby je valec opravdu velmi tenky a taky to tam praska. Je to Nikasil takze zadna vlozka. Valec byl i lichobeznikove vychozenej. Ja Saito nezatracuju, libi se mi a stejne moc alternativ neni.


Možná jsi přehlédl slovo "případná" nezkušenost, takže to ber s rezervou... Se Saitem mám zkušenost jen se žhavíkem 20ccma to jen tu nejlepší. Jinak jsem provozoval několik benzinových motorů, ZDZ, MVVS, Roto a 3W, ovšem s nejmenším objemem 35ccm. Do menšího bych asi nikdy nešel, takže asi tak... 8)

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

ned 03.07.2016 10:34

arkudo píše:

Mel jsi nejakej benzin od nich?
Ja mel FG20 a byla to hruza. Zadnej sytic takze startovani des bes. Serizeni bylo veci nahody protoze se to chovalo porad jinak. Nakonec mi prasknul valec a poslal jsem to do Japonska. Jak jsem zjistil, nebyl jsem uplne tak sam komu se to stalo.

Se startováním nemám vůbec problém, u 84R3 přicpu prstem sání , stačí dvakrát protočit a pak chytá na první protočením . To je potřeba jen před prvním startem. Pak už v průběhu dne i bez přicpání. Je to můj asi nejlépe startující motor.
Zajímalo by mne kdo 60R3 provozuje jak jde motor seřídit , co volnoběh, a pokud došlo k praskání válců jak motor provozoval. Když jsem motor 80R3 kupoval, byl jsem upozorněn na použití opravdu kvalitního oleje a dobrého chlazení. Tím se snažím řídit a zatím vše super. Připadá mi divné pokud Saito vyrobí motor že by typicky praskaly válce, a nechal by ho v prodeji.

Rád bych 60R3 do Wilgy T35, namlsal jsem se zvukem a spolehlivostí u 84R3.

Re: SAITO FG-60R3 - 60,32 ccm

ned 03.07.2016 12:33

Telemaster píše:Mel jsi nejakej benzin od nich?
Ja mel FG20 a byla to hruza. Zadnej sytic takze startovani des bes. Serizeni bylo veci nahody protoze se to chovalo porad jinak. Nakonec mi prasknul valec a poslal jsem to do Japonska. Jak jsem zjistil, nebyl jsem uplne tak sam komu se to stalo.

Se startováním nemám vůbec problém, u 84R3 přicpu prstem sání , stačí dvakrát protočit a pak chytá na první protočením . To je potřeba jen před prvním startem. Pak už v průběhu dne i bez přicpání. Je to můj asi nejlépe startující motor.
Zajímalo by mne kdo 60R3 provozuje jak jde motor seřídit , co volnoběh, a pokud došlo k praskání válců jak motor provozoval. Když jsem motor 80R3 kupoval, byl jsem upozorněn na použití opravdu kvalitního oleje a dobrého chlazení. Tím se snažím řídit a zatím vše super. Připadá mi divné pokud Saito vyrobí motor že by typicky praskaly válce, a nechal by ho v prodeji.

Rád bych 60R3 do Wilgy T35, namlsal jsem se zvukem a spolehlivostí u 84R3.

Byl trochu problem pricpat sani prstem kdyz byl motor pod kapotou. Nechapal jsem proc tam neni klapka jako u zhaviku ASP...
Jinak jsem mixoval 1:20 BelRay1...
Odeslat odpověď