Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 09.11.2016 21:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Diky za obsahla vysvetleni. Palivo ciste s ricinem nemam a sehnat nejde. Zabeh na Optimix s pridanim ricinu by bylo ok, nebo to nedoporucujete? Optimix ma podle vseho 18% oleje,myslel jsem pridat ricin na celkovych 22% oleje. Je to blbost?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 09.11.2016 22:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1728
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
Citace:
No poviem ti že zaujímavé to možno je ale.....fákt je.....že to naozaj funguje....

Funguje to a proč je to lepší než plná synta bez ricínu si můžete přečíst tady. http://www.lvmodelafdeling.be/phpbb3/do ... .php?id=63


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 09.11.2016 22:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.10.2014
Příspěvky: 206
Bydliště: Podkriváň SR
Obrázky: 4
blembondo píše:
Funguje to a proč je to lepší než plná synta bez ricínu si můžete přečíst tady. http://www.lvmodelafdeling.be/phpbb3/do ... .php?id=63

Hm...mne sa ten odkaz nedá otvoriť...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 12:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6882
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
blembondo píše:
...můžete přečíst tady: ...

Vďaka, je to veľmi poučný text, tak aby som ešte viac šíril osvetu, dovolil som si urobiť jeho preklad do slovenčiny a tento dvojjazyčný text dávam sem do prílohy. :wink:
Příloha:

Edit: Ešte som v preklade našiel a opravil pár gramatických a štylistických chybičiek.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pát 11.11.2016 13:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 13:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
Díky za překlad, mně by to trvalo déle...
Kromě toho Tě chci upozornit, že právě Yamada (kterou jsi nedávno pořídil) je na tom s mazáním lépe než většina ostatních čtyřtaktů: nasávaná směs prochází nejprve karterem, kde maže a chladí a pak je teprve poslána do válce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 14:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6882
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
JardaRůžička píše:
...právě Yamada je na tom s mazáním lépe ... nasávaná směs prochází nejprve karterem, kde maže a chladí a pak je teprve poslána do válce.

No, jak se to vezme, na to nemám úplně vyhraněný názor. :?

Jde o to, že při tom "průsakovém" mazání u většiny čtyřtaktů, do karteru proniká prakticky jen olej, protože metyl se ve spalovací komoře spálí. I když je ten olej už poškozen vysokou teplotou, přesto je hustší, protože je nezředěný metylem. IgorB tvrdí, že syntetika, pokud je zředěná metylem, nemaže, nebo špatně, zatím co ricínový olej i v tomto zředěném stavu maže mnohem lépe. Navíc vysokou teplotou prošlý, tedy už trochu polymerizovaný ricínový olej je ještě hustější a tudíž zadření hrozí ještě míň, až na to nebezpečí tvorby nerozpustných povlaků - ale to se dá eliminovat správným ošetřením After_Run.

U Yamady je do karteru nasávána čerstvá palivová směs, tedy olej značně rozředěný metylem, navíc studená, tedy nijak neovlivněná vysokou teplotou. Tam, pokud se jedná o palivo jen se syntetikou, opravdu může být ten olej až příliš naředěn a v uzlu ojničního čepu a spodního oka ojnice opravdu může nastat redukce mazacího filmu a zadření. Zadření pístu bych se neobával, poněvadž shora prosakuje hustější olejový film, a ten, pokud ještě navíc obsahuje ricín, je i modifikovaný/polymerizovaný teplem. Pokud ale směs obsahuje i tu ricínovou složku, tak si myslím, že pro spodní oko ojnice je situace výrazně lepší než když tam jde pouze metyl s čistou syntetikou. :wink:

To jsou ale jen moje úvahy. :roll:

Já jsem si taky zpočátku myslel, že jelikož do karteru jde čerstvé palivo, tak ta Yamada bude mazána lépe a bude schopna pracovat s menším obsahem oleje v palivu. Ale i podle informací v jejím návodu, je to zřejmě právě naopak.
Radi5, který má několikaleté zkušenosti s těmito motory YS, tvrdí, že nejlépe je kupovat HELI palivo s obsahem nitra 20%. Já jsem kdysi, před cca 1 rokem, studoval složení různých paliv, a pak to i publikoval ve vlákně a shrnul posledním jeho příspěvku http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=7 ... 5#p1272337. Z té tabulky je vidět, že paliva HELI opravdu mají výrazně vyšší obsah maziva. :o A opravdu i to, že tehdy dostupná paliva určená speciálně pro 4-T (Byron a Caliber), mají toho maziva spíš méně než běžná paliva FLIGHT. :| Bohužel celá ta tabulka se týká tehdy prodávaných značek paliv, které již na trhu nejsou (Tornado, Rapicon ...) :( , taky z dostupných pramenů nebylo nikdy zcela zřejmé, v jakém poměru tam byl syntetický a ricínový olej, nebo zda tam ten ricín vůbec byl. :roll:
Nicméně si myslím, že i v současnosti prodávaná paliva budou na tom podobně, takže pro potvrzení mých/našich dnešních úvah to asi postačí. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne čtv 10.11.2016 15:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 15:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
JardaRůžička píše:
Díky za překlad, mně by to trvalo déle...
Kromě toho Tě chci upozornit, že právě Yamada (kterou jsi nedávno pořídil) je na tom s mazáním lépe než většina ostatních čtyřtaktů: nasávaná směs prochází nejprve karterem, kde maže a chladí a pak je teprve poslána do válce.


No je to presne naopak, ako som pisal hore aj teraz Vlado, to je ako by si do auta do oleja nalial benzin a cakal ze to bude lepsie mazat :- )) ... proste tieto motory sa musia mazat rovnako ako dvojtakty, nie ako stvortakty.

A co sa tyka toho ricinu v do sait a 4 taktov, no ano to hustnutie je problem a nijaky afterrun tomu nepomoze, pretoze ten ricin je zalezeny na miestach odkial sa len tazko dostane, ale s radostou tam zatuhne, preto je dolezite aby to bol slusny ricin bez gumoidnych svinstiev.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 15:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6882
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
martinni píše:
...Optimix ma podle vseho 18% oleje,myslel jsem pridat ricin na celkovych 22% oleje. Je to blbost?

Není, to přece hned na začátku poradil IgorB viewtopic.php?f=8&t=79035#p1329056 :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 10.11.2016 17:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.10.2014
Příspěvky: 206
Bydliště: Podkriváň SR
Obrázky: 4
VTjr píše:
tento dvojjazyčný text dávam sem do prílohy. :wink:
Příloha:
Castor_Oil_Fuel_in_Saito_Engines_EN-SK.rtf


Tak to je super Vlado že si to preložil.....prečítal som si to a..... už nemám žiadne obavy že som urobil niečo zlé s ricínom pre Saito.....


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: úte 15.11.2016 10:18 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2012
Příspěvky: 15
Chápu správně, že kromě vlastního míchání paliva je rozumným řešením pro mě následující:

Motor OS MAX 25 LA (kluzná ložiska, 4 cm3), ASP 2 cm3, OS MAX 40 LA (kluzná ložiska, 6,5 cm3)
- Optimix 5% 5l letecké/heli palivo, přidaný ricin na celkem 22 % oleje v palivu

Motor ASP 7,5 cm3
- Optimix 5% 5l letecké/heli palivo

Myslím v obou případech použití paliva pro záběh i normální provoz.

Vycházím z toho, co se dá na trhu sehnat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: úte 15.11.2016 10:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6882
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
U toho OS MAX LA bych ricín do paliva přidával radši i po skončení záběhu, jelikož má klikovku v kluzném pouzdru a výbrus je tam tuším ABN (niklová vrstva, která je měkčí a vydrží méně než chromová u ABC). Ale u toho ASP, co má kuličková ložiska a ABC výbrus, tam bych se po záběhu už nebál používat i palivo s čistě syntetickým olejem, nebo ricín taky přidával, ale jen v malém množství (dejme tomu 2 až 3%). Podle mne na tohle přimíchávání je asi nejvhodnější kupovat paliva CAR, co mají jen 9 nebo 12% maziva a to procento maziva pak zvyšovat přídavkem ricínu cca 6%, čili 15 až 18%. Pro větší kubatury už dobře zaběhnutých motorů (tu 7,5 bych už tam taky zařadil), postačí i těch 15%. Ale pokud by se motory používaly s laďákem, tedy i ve vyšších otáčkách, tak radši nejít moc pod 18% .

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: úte 15.11.2016 11:23 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2012
Příspěvky: 15
Já jsem to myslel tak, že pro záběh i provoz po záběhu bych u těch motorů OS MAX a ASP 2 cm3 vždy používal přidávání ricinu.

U ASP 7,5 cm3 jsem chtěl provozovat motor na palivo bez ricinu už i při záběhu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: úte 15.11.2016 11:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6882
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Při záběhu ricín nezaškodí nikdy. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 08.12.2016 17:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Použili byste na záběh doporučovanou vrtuli 12/5? Provozovat bych chtěl s 11/7 nebo 11/8.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: pát 09.12.2016 11:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6882
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Ale ano. 8)
Myslím si, že 12x5" je z hlediska zátěže motoru při chodu na zemi téměř rovnocenná s tou 11x7" co hodláte používat při letu. Menší vrtule, ale s větším stoupáním, se pak budou za letu chovat jako lehčí, protože vlivem rychlosti se víc odlehčí. Důležité je, aby byl motor schopen i při záběhu vrtuli roztočit do dostatečně vysokých otáček a mohl tak dosáhnout provozní teplotní režim.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz