Petr S...
|
Napsal: pát 30.12.2016 11:03 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Wormsnake píše: Panove dik, zacinam mit cim dal vetsi strach o prsty... Tata taky rikal ze ho ten motor seknul, a taky ho lital v upoutanci. Já jsem začínal asi v dvanácti-třinácti letech s juniorem2D detoňákem a pak s Plutem na stejný motor jako Ty mvvs 2,5 D7 ( palivo do žhavíka nezletilému dříve neprodali a litr detonačního paliva stál myslím okolo 17kč), a udělal jsem mnoho startů, měl jsem pokopané prsty, ale nic co by nedalo vydržet. Když to zvládnul "malý" kluk, tak to zvládneš taky. Vem si rukavici, obruš ostré hrany na vrtuli, (povol hodně kompresní páku, pokud nevíš zda si s ní od doby co běžel naposled někdo nehrál) pokud je nastavená od doby kdy naposled běžel, povol jí asi o půl otáčky, nasaj palivo, malinko stříkni do difusoru- 2-3 kapky a zkus, pokud to půjde hodně ztuha protočit tak ještě povol páku, jak začne motor pordávat při každém protočení, pomalinku zas utahuj ( malinko utáhni a parkrát protoč, pokud to jde lehce a motor jen blafne po protočení a nerozeběhne se tak zas trošku utáhni a vše zopakuj). Až motor nepřerušovaně poběží, když budeš utahovat protipíst, motor bude zvyšovat otáčky, musíš s citem, nesmíš to moc utáhnou, jinak zničíš ojnici ( to vše za předpokladu, že jehla je ještě nastavená od doby co byl motor v provozu). Ojnice je choulostivá zvláště u tohoto motoru, mě také prasklo jak už tu psali očko u klikovky. Kamarád měl stejný motor, také mu praskla ojnice , vybrousil jí z kousku duralu pilníkem, na tátově stojanové vrtačce vyvrtal, snad jen vrtákem (bez výstružníku) do očka navrtal malou dirku na mazání a druhý den už zase létal.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pát 30.12.2016 16:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
No, mám pocit, že jsme začátečníka trochu vyplašili. To rozhodně nebylo v úmyslu - není to tak zlé, jak to z této diskuse vypadá. Dobrá rukavice a kvalitní palivo a nebude s tím až takový problém. Souhlasím s IgoremB, je třeba sehnat originál palivo, protože kvůli vyzkoušení nemá smysl experimentovat a něco nahrazovat. To by mělo smysl za předpokladu, že s detoňáky budeš lítat hodně, a to asi nehrozí. Já s nimi létám, ale ne hodně a zatím žiji ze starých zásob paliva a éteru. Jen v jednom s ním až tak nesouhlasím - ten gumový chránič na prst je dost nepraktický, člověk v něm nemá žádný cit a taky se to zadrhává o vrtuli. Tedy to je můj názor. Já bych se spíš přiklonil k tomu, jak se tady už někdo zmínil, vsunout do rukavice nad ten ukazovák nějaké ochranné dřívko.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pát 30.12.2016 17:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
ten naprstok je vec cviku, nejaky ten rok mam odlietane s uhlikovymi vrtulami, a to ti prejde rukou ani nevies - az ked vidis na asfalte take cervene, naprstok funguje fajn, neviem si predstavit dlhsie pouzivat plandave rukavice nasiaknute olejom :- P ... ale kazdy ako mu vyhovuje
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 30.12.2016 21:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Používal jsem pás hadru, který jsem omotal kolem ukazováku a prostředníku, aspoň dvě vrstvy, a držel to zbylými prsty. Seknutí sice cítit bylo, ale hadr to docela podržel. Měl jsem grif, že při nastartování jsem se toho švihem zbavil a mohl jsem štelovat. Jak už zde bylo řečeno, je to jakási daň, kterou jsme odváděli za snahu motory této koncepce uvést do chodu . Jinak když zde prohledáš archiv, najdeš určitě odkazy na pořízení paliva. Případně zkus kontaktovat veku1, určitě ti poradí.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: pát 30.12.2016 21:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Koupil (objednal) jsem Palivo detonační D-1 záběhové 215ml za 89 Kc Zitra mozna prijde - snad budu mit i v pristim roce vsechny prsty v poradku, budu vas informovat jak to dopadlo... psat vsemi deseti stejne neumim
D-1 zabehove snad to nebude vadit...
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 31.12.2016 2:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10492 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
V záběhový D1 je víc ricínu. Vadit to nebude, akorát bude víc flusat ale zase víc ricínu líp "zatěsní" víc vyběhanej motor. Jirka
Naposledy upravil Celeron dne sob 31.12.2016 10:11, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
corsair
|
Napsal: sob 31.12.2016 8:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
ricin.....promiň ,ale rve to oči
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 31.12.2016 10:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10492 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Nojo, to je ten věčnej problém, co je co a co je dobře. Inbus nebo imbus, oxymetr nebo oximetr. Problém je, že někdy jiný i/y dokonce mění význam slova. Ale tady jsem se opravdu seknul, 4 deci Frankovky. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 02.01.2017 11:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Wormsnake : Já jsem na těch detoňácích také vyrostl a pro zdraví ojnice bych Ti doporučil jeden malý grif při startování - platí to hlavně u neznámého nebo neseřízeného motoru.
Protože je mnohem menší křivdou, že motor právě při TOMTO protočení nechytne než že to nepřežila klika, používal jsem následující postup:
Kompresi dost povol, třeba i úplně. Pak nasaj palivo a startuj. Po každém protočení, když motor neblafne, přitáhni 1/2 otáčky, ALE 1/4 VRAŤ ZPĚT! Pokud při následujícím protočení motor blafne, ale byl by ulitý (což se snadno stane), protipíst odskočí o vytvořenou vůli a nic se nestane klice. Pak v klidu odvedeš přebytečné palivo a můžeš pokračovat. Když motor chytí, bude to na malé kompresi, v bezpečném režimu. Ideální režim pak naladíš "na ucho" kombinací množství paliva jehlou a kompresního poměru šroubem. Pro motor je dobré po dosažení maximálních otáček trochu komprese opět ubrat, chod je pak měkčí.
To utažení a zase povolení je jen věcí grifu, dá se to dělat rychle a plynule, v zásadě jsem tak i neznámý motor uvedl do chodu do jedné minuty.
Jako ochranu jsem používal nějaký hadřík (nezákonně i kapesník, který pak získal nezaměnitelné aroma detonačního paliva) omotaný kolem dvou prstů, aby se dal snadno a rychle odhodit, jak už tu někdo napsal. Je pravda, že "uchlastaný" detoňák umí nepříjemně seknout, ale prsty mám dosud všechny a výše popsaný postup tyhle vrtochy celkem úspěšně potlačuje. Spíš si dej pozor na ostrou odtokovou hranu vrtule, některé byly skutečně nebezpečné.
Zní to možná složitě, ale zase se toho tolik neboj, ono se to spíš obtížně popisuje. My starší jsme se s těmi motory něco nalétali a to jsme byli kluci, žádní experti.
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: pon 02.01.2017 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Palivo je doma, ale pockam s tim asi do zitrka az bude doma bracha, udelam z nej technicko moralne zdravotni podporu...
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 02.01.2017 12:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Připrav se ještě na to, že při pocintání rukou palivem to zebe díky étheru, podstatně víc. Držím palce a zase se toho tolik bát nemusíš.
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: pon 02.01.2017 12:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Startovat to v dilne/garazi je blbej napad? Je tam tepleji pripadne se daj otevrit vrtata...
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 02.01.2017 12:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Takovýho prcka můžež v garáži klidně nakopnout, a pak třeba otevřít ty vrata. Bude ti to tam pěkně vonět. Akorát budeš mít všechno za motorem zapráskané olejem. Já takhle jako kluk proháněl JENA 2,5 na balkóně a myslel jsem že mě máti sežere. Celé okno bylo poprskané olejem.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|