Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Lark píše:
Taky bych to viděl spíš na ten výstup pro otáčkoměr. Zkus mezi (-) a ten žlutý zapojit voltmetr a zakvrdlat klikovkou aby magnet komíhal kolem snímače, jestli tam pulzuje napětí.
To ale nemusí Larku fungovat protože pokud to je vývod otáčkoměru, tak kvůli napěťový kompatibilitě s vyhodnocovacím zařízením tam nejspíš bude otevřenej kolektor tranzistoru. Falcona mám ve Funtáně ale nikdy jsem ten žlutej neřešil. Jirka
Na "oranžovém" drátu u zapalování FALKON je logická TTL úroveň se signálem kopírujícím signál sondy. Jde o výstup (otevřený kolektor) pro otáčkoměry (např. http://www.falkon.cz/counter_en.htm), nebo telemetrie a nebo jiné přístroje např. synchro udělátka pro vícemotoráky a pod. Navíc po zastavení motoru, je zde generován signál, odpovídající maximálním dosaženým otáčkám za letu. Lze jednoduše přes odpor připojit LED diodu a optickým otáčkoměrem s nastavením jednolisté vrtule údaj přečíst, jak je vidět na konci videa. Video je 10 let staré, tak omluvte kvalitu a umělecký záměr
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
falkon píše:
Navíc po zastavení motoru, je zde generován signál, odpovídající maximálním dosaženým otáčkám za letu.
Tuhle funkci mají zapalování ROTO, jenže rovnou na vyvedené LED. Myslím, že ten signál maximálních otáček je tam asi po dobu jedné minuty po zastavení motoru, pak se vypne.
Tuhle funkci mají zapalování ROTO, jenže rovnou na vyvedené LED. Myslím, že ten signál maximálních otáček je tam asi po dobu jedné minuty po zastavení motoru, pak se vypne.
Ano, inspirovali jsme řadu výrobců zapalování . Ta jedna minuta je čas, kdy se uspí celé zapalování.
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
JardaRůžička píše:
Tuhle funkci mají zapalování ROTO, jenže rovnou na vyvedené LED. Myslím, že ten signál maximálních otáček je tam asi po dobu jedné minuty po zastavení motoru, pak se vypne.
Jo, taky používám. Akorát většina opto otáčkoměrů je na 2-3 i více listů, takže je třeba si prosvištit násobilku dvěma nebo třema. Jirka
Registrován: 5.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Tak jeste jeden dotaz a to k tomu signalu. Ma JETI nejaky senzor, ktery bych tam mohl pripojit napriklad pres Y kabel a tento senzor by to prebiral a pomoci telemetrie bych si ty otacky z HALL senzoru mohl zobrazit na radiu ? Momentalne tam mam opticky senzor, ale ten mi moc nevyhovuje.
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Matně si pamatuju, že u Jeti se dají na EX2 přijímačích nakonfigurovat některý konektory na digitální vstupy a jejich stav se může číst telemetrií. Ale nikdy jsem to nezkoušel a netuším do jakýho kmitočtu změn to vlastne chodí. Koukni do manuálu třeba od Rex7 EX2, zda by se to nedalo použít.
U toho Jeti hall telemetrickýho otáčkoměru je vlastní hall sonda připojená kabelem na zem, +5V a lezou z ní TTL pulzy taky jako otevřený kolektor. Pokud místo hall sondy připojíš TTL a zem otáčkoměru tak to musí chodit. Ovšem otázka je, jestli se pak po tomhle propojení nebudou do přijímače šířit rušivý pulzy ze zapalování. Jirka
Registrován: 5.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Kazdopadne jakekoloiv zapojeni je riziko ruseni. Pokud to zapojim primo do prijimace a nebo pres tu sondu.
Nicmene bych to chtel prave vyzkouset zda to bude fungovat. Ty HALL sondy na JETI senzoru jsou pripojitelne pres servo konektor a je mozne pripojit az dve sondy. Mozna by to stalo za zkousku, zda z toho neco poleze, ale kupovat se mi to jen tak nechce. Idealni by bylo pokud by ji mel nekdo v praze a byl ji ochoten pujcit.
Momentalne mohu pouzit opticky otackomer, ktery mam doma, ale tam se blbe pridelava sonda. Mela by yt co nejblize vrtule, ale jak ji tam dostat. Zkusim ji napevno pridelat pouze na motorovy domek a uvidim. Pokud by to fungovalo tak po zaletu bych zase resil jeji predelani protoze tam bude haubna a ta ma otvory jiz pripraveny.
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jestli ti kontrolka na zápalku bliká v rytmu otáček, tak ji zasmršti společně s tím optočidlem a nemusíš to tahat až k vrtuli, kde je to i dost závislé na osvětlení. Mám to takhle u Gr. a nemusíš tahat kabel až k vrtuli, ale naopak máš to čidlo zastíněné proti okolnímu světlu a navíc dost daleko od motoru a žádné rušení se neindukuje.
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
No a co ti brání si tu ledku přidat? Na začátku jsi psal, že žlutej leze ze zápalka, tak na něj připojíš jednu nohu ledky a druhou připojíš přes odpor cca 470 ohmů na plus, tedy cervenej. Pokud nebude při magnetu na hallu svítit tak ledku otoč. Jirka
Uživatelé procházející toto fórum: flyabit a 31 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru