sky59
|
Napsal: stř 31.05.2017 13:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Ja mam NX.52 (to je to iste) a urobil som to nasledovne:
1- vyj*b ako prve povodnu sviecku, mne odisla po 15 minutach, kvalita prevedenia nulova.... 2- zacinal som s R5 (inu som nemal po ruke a tam sa pekne videli maxima otacok, ale volnobeh nesiel, zhasinalo to)
tu som sa nasral...
3- volnobeznu som nastavil tak, ze som ju doskrutkoval uplne az na mechanicky doraz (jemne!) a povolil 90 stupnov (pri zavretom karburatore a "setRight" tiez na doraz vpravo)
4- stale s R5 som nastavil max otacky (pri otvorenom karburatore) a trosku pridal na bohatosti zmesi (trosku klesli otacky)
stale to nedrzalo volnobeh, tak som vymenil R5 za O8
teraz to bezi dobre, neda sa zhasnut motor, bezi na uplnom minime aj pri zatvorenm karburatore zaujimave je, ze s O8 nevidim ziadne maxima otacok (nastavovat asi s R5)
POZNAMKA: najprv musi zohriat motor, potom vychrchlat palivo z vyfuku a potom uz funguju aj prechody OK, ja dam lietadlo vrtulou hore a pri max otackach pockam az uz nic nejde z vyfuku
pamataj, ze taketo motory NEVEDIA ist dlhodobo na volnobeh, prechlastaju sa! Musi sa do vzduchu
dufam ze som pomohol, daj vediet
EDIT: pouzivam 17% palivo, mixujem z 12 a 30%
Naposledy upravil sky59 dne pát 02.06.2017 6:57, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 31.05.2017 16:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Kanal, doporučuji ti prostudovat si tyhle stranky, kde najdeš prakticky všechno. P.S. sky59, nechci nijak moralizovat a mudrovat, ale ještě nedávno jsi tu řešil svoje problémy jak seřídit motor, které jsi vlastně pořádně nevyřešil, a už tady rozdáváš nesmyslné postupy a rady druhým. Bylo by lepší, kdyby si ostatní nenaváděl k nesmyslům.
|
|
Nahoru |
|
|
kanal
|
Napsal: čtv 01.06.2017 7:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.9.2010 Příspěvky: 310 Bydliště: Znojmo ČR
|
Zdravím,pro sky59,děkuji za reakci,dám vědět.
Pro Lark,chci poděkovat za návod na web p.Kolmana,znám jej,ještě chci uvést,že tento motor není můj první,ale fakt je ten,že si s ním zatím nevím rady.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: čtv 01.06.2017 11:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Lark píše: Kanal, doporučuji ti prostudovat si tyhle stranky, kde najdeš prakticky všechno. P.S. sky59, nechci nijak moralizovat a mudrovat, ale ještě nedávno jsi tu řešil svoje problémy jak seřídit motor, které jsi vlastně pořádně nevyřešil, a už tady rozdáváš nesmyslné postupy a rady druhým. Bylo by lepší, kdyby si ostatní nenaváděl k nesmyslům. ty si padnuty na hlavu a to velmi presne ake nezmysly? koho navadzam? nasiel som sposob ako pouzit Evolution a cele navody vratane p. Kolmana sa mozu vsak vies co... ak som nedavno este nevedel, tak dnes uz viem a to je podstatne, dolezite je pochopit ako su veci urobene aj s ich nedostatkami, co sa mi v plnom rozsahu aj podarilo takze nabuduce vaz slova a prestan robit reklamu nejakemu panovi s navodmi spred N rokov
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 01.06.2017 11:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Řek bych, že slova by si měl vážit ty a nikomu žádnou reklamu nedělám. Dovolím si jen konstatovat, že "tomu pánovi" (Libor Kolman), nesaháš ani po kotníky, ale hádat se s tebou nehodlám a používej si postupy jaké chceš.
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: čtv 01.06.2017 20:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Tie návody spred N rokov sú napočudovanie stále aktuálne.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pát 02.06.2017 6:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
macil píše: Tie návody spred N rokov sú napočudovanie stále aktuálne. omyl, zalezi od konstrukcie karburatora a podla vsetkeho Evolution urobil karburator tak, ze hladat maxima otacok pri volnobehu nema zmysel, pretoze je naladeny tak, ze to maximum je prave pri takmer zavretej volnobeznej ihle, takze mozes tocit kolko chces ziadne maximum podla navodu spred N rokov nenajdes (na volnobehu), mozno je tam urobena strbina a aj pri mechanicky zatvorenej volnobeznej ihle stale bezi motor, a to maximum je prave ta strbina preto je tam tzv. "SetRight" system (blby 'dzindzik') ktorym mozes posuvat volnobeznu v rozsahu asi +-20 stupnov na tom jemnom stupani zavitu a vyrobca pise, ze volnobeh netreba "nikdy" nastavovat, ze je uz nastaveny dobre, ale ja neverim niecomu comu nerozumiem, a navyse som mal od vyroby nekvalitnu sviecku (zhasinalo to) tak prvy krok bol ze som vsetko "rozhasil" a dnes uz tomu Evolution rozumiem takze rada je, treba dostudovat navody aj pre sucasne motory a nielen pre tie spred N rokov dokonca ak budes chciet tomu aj rozumiet zavesil som sem davnejsie na forum (hladaj autora) simulaciu oboch ihiel karburatora (je to v exceli), doporucujem nastudovat a ze mi to evolution teraz bezi mozes si tu najst odkazy na video kde to lietadlo aj leti.... a na jednom videu vidiet ako moj 7r pilot pri pristavani akosi neodhadol stav a potreboval plny prechod zo zavreteho karburatora na plny plyn a nezhasol, musel opakovat pristavanie, zdvihol to asi z 40cm nad zemou volnobeh mam tak, ze karburator ma asi 0,5mm strbinu otvorenu a na prepinac mam urobene ze sa zavrie uplne, to za ucelom uplneho zhasnutia motora, ale aj tak nezhasne a prave z tohoto stavu na max otacky to dalo bez problemu a tu je vodeo aby si nemusel hladat: https://www.youtube.com/watch?v=yT6PbWJlbng
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 02.06.2017 12:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Originál návod pro Evolution popisuje stejný postup seřizování jako "N rokov staré postupy". A ten "SetRight" systém (blby dzinzik) není nic jiného, než pevná zarážka na volnoběžné jehle, která omezuje rozsah jejího otočení, aby různí šťouralové to její nastavení nemohli nesmyslně rozštelovat.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pát 02.06.2017 12:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Lark píše: Originál návod pro Evolution popisuje stejný postup seřizování jako "N rokov staré postupy". A ten "SetRight" systém (blby dzinzik) není nic jiného, než pevná zarážka na volnoběžné jehle, která omezuje rozsah jejího otočení, aby různí šťouralové to její nastavení nemohli nesmyslně rozštelovat. aj citas po sebe veci co pises? na 2 riadkoch si dokazes protirecit... N rokov stary postup vyzaduje nastavenie volnobeznej ihly, a potom pises ze u Evolution sa to neda lebo su zarazky..... tak ako teda??? U Evolution je mozne nastavovat (ja som to urobil) aj volnobeznu ihlu, ale sa musi povolit cervik co ju drzi pevne v tom "dzindziku", a ten umoznuje nastavenie volnobeznej ihly iba v rozahu par stupnov +-20 a to aj rucne zatiahnutim za ten dzindzik.. U Evolution sa NEDA nastavovat volobezna ihla, v navode je jasne napisane ze ten rozsah co umoznuje SetRight je iba na kompenzaciu %paliva, teploty a podobne.. a to si pis za usi ze v tom rozsahu co umoznuje SetRight system na volnobehu nezbadas nic ani keby si mal stopovacieho psa a nieto este zmenu otacok..
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 02.06.2017 13:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Nechápu v čem si odporuju. Ten "dzinzik" jen brání hrubému rozštelování. Nic víc, nic míň. Jinak je to naprosto stejný karburátor, jako většina ostatních.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pát 02.06.2017 14:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Lark píše: Nechápu v čem si odporuju. Ten "dzinzik" jen brání hrubému rozštelování. Nic víc, nic míň. Jinak je to naprosto stejný karburátor, jako většina ostatních. NAOPAK: ten dzindzik umoznuje iba nepatrnu zmenu, zmena ako u ostatnych s volne dostupnou volnobeznou ihlou nie je mozna zmena na volnobeznej ihle je mozna, iba ak povolis imbusovym klucikom telo ktore drzi ihlu a SetRight, to ale nie je vyrobcom doporucovane a ocakavane, podla vyrobcu nastavene na vecne veky .... kup si Evolution alebo nejaky novsi motor a studuj....
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 02.06.2017 16:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
sky59 píše: NAOPAK: ten dzindzik umoznuje iba nepatrnu zmenu, zmena ako u ostatnych s volne dostupnou volnobeznou ihlou nie je mozna ....
Napsal jsem Ten "dzinzik" jen brání hrubému rozštelování. Nic víc, nic míň. Co je na tom naopak? Ten "dzinzik" jen omezuje rozsah otočení té volnoběžné jehly, ale pořád je to otáčení volnoběžnou jehlou. Navíc nechápu, proč by u nového motoru měla být potřeba dělat takové zákroky a změny jaké jsi absolvoval, když ten motor je navržený právě tak, aby potřeba nějakého složitého seřizování nebyla nutná. Je to ale tvoje věc a dál ti nic vyvracetnehodlám a mysli si co chceš.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Dodoxbb, Seznam.cz [Bot] a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|