Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: ned 11.06.2017 12:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Po opravě tankování Funtány ve vedlejším vlákně jsem nahodil motor a chtěl letět. Jenže se vyštěnila další závada, přílišné vibrace motoru. Tak jsem chcípl ZDZ90 a zjistil, že se asi 4 mm kejve kužel proti trupu. Sundal jsem kužel a vrtuli a haubnu. No a zjistil jsem, že se zase zopákla závada, co už byla před cca dvěma lety. Funtána má přední přepážku sice 12 mm tlustou ale asi je z hrozně měkký topolovky nebo břízy. Nebo co to je, úplně bílý dřevo. No a vibracema a stažením se do překližky zaklepávají z přední strany distanční sloupky motoru a podložky hlav šroubů z opačné strany přepážky. Posledně byly zaklepaný jen distanční sloupky, tak jsem dolíky zalil Eprozinem a přes dal podložky cca 25 mm z cuprextitu. S tímhle tentokrát nic není. Ale zase se zaklepaly ocelový podložky průměru cca 18 mm z druhý strany přepážky. Navíc ty podložky se prohnuly do trychtejru. Tak jsem vymontoval motor a co dál? Zase ty dolíky zaleju Eprozinem a dát taky velkoplošky cca 25 mm z cuprextitu nebo z železa? Mám obavu, že velká plocha sice roznese síly tak, že se nebude celá podložka zaklepávat, ale zase se budou prohýbat do trychtejru. Co dát do děr šroubů (M5, dlouhý 80 mm) nějaký distanc trubičky aby se prohejbání podložek na nich zastavilo? Jenže jak to tam dostat, zepředu jsou přilepený ty cuprextitovky, takže díry ve dřevě přepážky nezvětším a z trupu se tam vrtačkou nedostanu. Ty distancy musí být mezi podložkama, jinak to nemá smysl. Navíc nevím, zda by ty distanc trubičky nebyly kontraproduktuvní. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: ned 11.06.2017 16:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jestli je ta přepážka z takové sra...., tak jestli by nebylo lepší jí celou vyříznout, nebo alespoň v podstatné ploše a epoxidem zalepit novou z pořádné bukovky, případně ještě slepenou z několika tenčích proložených sklem. Pokud to chceš opravdu betonové, tak ještě můžeš z obou stran nalepit 1mm laminát. Myslím, že by ani nemusela být tlustá 12mm, ale stačilo by třeba 8 až 10mm. Pro 35ccm ROTO mám slepené dvě 3mm bukovky, mezi které jsem dal 80 sklo, a ani se to nehne. Ty rozpěrné trubičky bych nedoporučoval, protože se to časem na tom dřevě stejně uvolní a trubičky nedovolí dotažení. Důležitá je veklá opěrná plocha jak u sloupků, tak u hlav šroubů. Já jsem třeba šrouby po 2ks naletoval (stříbrem) na pásky plechu asi 3x širší než je průměr šroubu a u sloupků mám průměr dosedací plochy asi 4x větší. Proti podložkám to má výhodu, že se dosedací plocha neprohne do lavóru, ale tlačí pořád celou plochou a jako bonus nemáš problém s držením hlavy při utahování. podstatná je ta pevnost v tlaku.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 11.06.2017 22:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Kuchání přepážky je nereálný, je do domku tak zazámkovaná, že už by to nešlo vrátit. Nasazovala se do obdélníkových otvorů při sesazování bočnic domku. Výměna části přepážky je taky problém, viz dále. Ty pásový spojky dvou a dvou šroubů nejde použít. Vodorovně dát nejdou, protože by zakrývaly velký výřez pro tělo karburátoru, přívodní hadici a páky a táhla. Zrovna to vše vyšlo přesně do přepážky. Svisle by zase vadily držákům plynovýho a sytičovýho serva. Kdybych věděl dopředu, že ta Badanova překližka je takový měkký bláto, tak bych ji vyměnil za leteckou. Tohle je ze 3 vrstev trochu zbroušený 4 mm -ky a mezi je taky 80-ka sklo. Jenže uvnitř přepážky ten laminát zaklepání nezabrání. Ale jak jsem psal, ta dřívějsí oprava s velkejma cuprexitovejma podložkama pod sloupky motoru se nezaklepává. Tak doufám, že pokud tam budou cca 30 mm ocel podložky tlustý 1,2 až 1,5 mm, tak se nezaklepají ani neprohnou do trychtejru. Zatím jsem ty dolíky po zaklepání 18 mm podložek ze strany vnitřku trupu zamáznul do roviny Eprozinem a přimáčkl kouskama překližky s separační izolepou. Už je to tvrdý, po strhnutí zcela rovný s povrchem dřeva. Zítra provrtám částečně "zapláclý" díry pro šrouby a dojdu do šroubkárny pro vhodný velkoplošky. Ty rozpěrný trubičky dávat nebudu, asi by to opravdu časem vadilo. Doufám, že už od toho bude navždy pokoj. V Extře tyhle problémy nemám. Omylem jsem přepážku zalepil opačně a musel jsem ji vykuchat a udělat znova z letecký bukovky. No a taky ze strany motoru je Al motorový lože pro patkovou montáž a to krásně roznáší vibrace do plochy přepážky. A na druhý straně jsou 4 velkoplošky 18 mm, tam stačí. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 11.06.2017 22:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Když to nejde vyměnit tu přepážku, možná si jí moh alespoň ohřát horkovzduškou a napustit třeba laminační L285. Ta by se vsákla do hloubky a zpevnila to bláto, ale když už jsi to zalepil tím eprosinem, tak už s tím nic nenaděláš. Ty pásky nemusí být rovné, ale třeba do oblouku, aby si se vyhnul otvoru pro karbec. Když ale nemůžeš použít ty pásky pro šrouby, tak alespoň ty podložky přiletuj. Obyč železná podložka 1,2 až 1,5 se bez problémů taky prohne. Když je ale přiletovaná k hlavě šroubu, tak ten koutový přechod jí podstatně zpevní. Chce to ale stříbrem, nebo mozasí. Nebo sehnat tvrdé, ale to bude možná ještě větší problém.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 12.06.2017 6:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
To by mně zajímalo co na tu přepážku Dan použil. Obyčejná truhlářská březová není nijak měkká; co se dá běžně sehnat letecká tak je taky březová... Truhlářskou bukovou mám a to je tedy fakt kamínek, při frézování to zvoní jak litina
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 12.06.2017 11:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Sehnal jsem velkoplošku 30 mm tl. 1,2. Aby se nemohla prohnout, tak jsem za ní dal ještě menší 18 mm tl. 1,2. To se snad už neprohne. Pájení stříbrem a mosazí, to je problém, kámoš co měl v práci autogén, tak šel do penze. Já jsem chtěl něco pořídit domů ale tak jsme se tu před cca rokem při výběru "rozhádali", že jsem zatím nevěda co, radši nic nepořizoval. Ta přepážka je samozřejmě za horka napuštěná 1200-stovkou vodičkou, to dělám už od dob metyláků. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 12.06.2017 12:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ta menší podložka na větší, ale takový zázrak taky není, protože bez toho proletování se to bude chovat podobně jako listotá pružina z více litů, akorát že ta pružina se vrátí a ty podložky ne. Kdyby si měl cestu kolem, tak to můžem zaletovat, ale ty to chceš hned teď.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 12.06.2017 14:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
jyrry píše: To by mně zajímalo co na tu přepážku Dan použil. Poznáš z tohodle která to je? Jirka
Přílohy: |
badan.jpg [ 293.46 KiB | Zobrazeno 2552 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 12.06.2017 15:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: ale ty to chceš hned teď. Jasně, okamžitě a střelhbitě. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 12.06.2017 19:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Celeron píše: Poznáš z tohodle která to je? Jirka no... bříza je malinko červenější... a méně výrazná léta... ale to může dělat fotka, monitor... Rýpneš do toho nehtem? Do břízy to nejde.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 12.06.2017 20:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
jyrry píše: Rýpneš do toho nehtem? Do břízy to nejde. Tak do tohodle nehtem rejpnout jde, možná 0,5 mm bez velkýho úsilí. Prostě bláto. Larku, ten řez je pižlání pilkou na železo, jinak je to hladký. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
spawn78
|
Napsal: úte 13.06.2017 8:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.5.2009 Příspěvky: 322 Bydliště: Karlovy Vary
|
Ahoj mohu jen poradit, jak jsem to vyřešil já. Velox 2,6m dvojitá přední snad březová přepážka. slepit do sendiče bříza+uhlí kepr+bříza+uhlí kepr a do rohu al vingl a prolepit + šrouby n aten ving dát motor a je to beton i pro tak výkoný motor jako ZDZ 90RV-J který má tendeci vše rozebrat vibracema. Viz foto https://goo.gl/photos/WdeVJWXYe362qeEG7
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 13.06.2017 10:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dík za tip, ale nějak tomu nerozumím. Nemáš fotku z boku? Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: flyabit, uherlu a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|