Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

pon 27.04.2020 9:40

Vlado, kam na ty známé chodíš? Mně zatím ještě nikdo kanystr metylu nenabídnul :( . To se to potom létá :wink: .

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

pon 27.04.2020 12:39

No, já mám spíš pocit, že v okruhu svých známých i méně známých v okolí bydliště jsem už vybral všechno. :lol: Ještě sbírám drobné zásoby ricínu, éteru a pod, ale už asi není co. Mladí a rovesníci to nemají a od starších jsem to už vybral prakticky všechno.
Nicméně na Slovensku se methanol dá normálně koupit a stále bez spotřební daně 8) , kterou u Vás zavedli po té metanolové aféře. Ricínový a syntetický olej se dá koupit taky, pro detoňáky i éter a úplně bez problémů petrolej, nebo naftu (i když dle vlastních zkušeností petrolej je lepší).
Takže vše stojí a padá na zákazu prodeje a držení nitromethanu. :( Tím pádem doma můžeš připravovat z čistých komponent jen FAI palivo. :roll: Nitrované pouze tak, že koupíš hotové s 30% nitra a to pak budeš ředit, prostě použiješ ho na nitrování. To se už ale tolik nevyplatí. :roll: A když nebude možnost záskat ani ten metyl zadara, tak se asi to míchání ani mně nevyplatí vůbec. :|
Leda jen z toho důvodu, že když si to mícháš sám, tak přesně víš co v tom palivu je a co není. U kupovaných paliv nemáš nikdy jistou, zda to složení je takové, jak potřebuješ, nebo očekáváš. Kolikrát deklarované složení ani nedovedeš vypátrat, takže když koupíš letecké palivo s 10% nitra, tak víš jen to, že tam je nitrometan (jestli opravdu 10% - to můžeš jen věřit), že je tam metyl a nějaký olej (jaký, to se taky často nedovíš, často syntetický, ricín poslední dobou už sotva, ale jaké kvality - můžeš doufat, že dobré). :mrgreen:

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

pon 27.04.2020 15:21

Mladí už jsou spíše na "baterky". Ono také dnes sehnat čuďáka je pomalu vzácnost, stačí projet e-shopy. Jen doufám, že palivo ještě nějaký pátek bude. Smůla je, že se vytratilo klasické palivo s ricinem, protože mám doma ještě pár prcků s kluznými ložisky. Případně do toho cmrndnu frťana ricinu a snad to pojede také. Tedy ono to pojede určitě, ale aby se to nepoškodilo nedostatečným mazáním. V motoru umím vyměnit valivá ložiska, ale u kluzných mi to nějak nejde :lol: .

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

pon 27.04.2020 15:52

No, ale právĕ, metylu se zbavili ti staří, kterým učarovala elektrika a čmouďáky odložili. Ti, co je neodložili, ten metyl dávno spálili.

Jinak na margo kluzných ložisek kliky, bych se jejich zadření neobával. Spíš toho, že tyto vĕtšinou starší motory mají černé výbrusy a jim by to nemuselo vonět. Navíc ten spodek motoru se míň hřeje.

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

pon 27.04.2020 18:05

Dobře, Modela Junior 2,0 G "černý" je a starý taky. Vyštrachal jsem i MVVS 2,5 DF, který je sice na ložiskách, ale jinak "černý". Ovšem WASP 060 tak starý není a vnitřek je také ocelový, nikoliv ABC, nebo ACC (nebo jak jsou všechny ty zkratky). A pokud se nemýlím, tak i MP Jet 061 BB je černý. Ten jsem zatím nerozebíral, ale myslím, že má také kluzná ložiska (fakt nevím, vlastně jsem se k němu ještě pořádně nedostal pro jiné věci).
Faktem je, že elektrika je jednoduchá, tedy pokud se člověk nepustí do programování reglu a dalšího. Pokud tam jen napájím konektor a nabiju baterku, můžu do luftu hned, žádné tankování, žhavení, ladění karbecu (stejně ta mrcha v nejnevhodnější chvíli chcípne :lol: ) atd. Ovšem ta mastnota má také něco do sebe 8) , sednu, natankuju a pokud chci, do pěti minut jdu zase nahoru, žádné handlování či dlouhé dobíjení baterky, při výměně bývá třeba část letadla rozebrat, pak se něco zapomene zpátky přišroubovat a baterka si létá také, sama a po trupu :lol: .

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

úte 28.04.2020 11:42

MVVS 2,5GRR jsem zpočátku provozoval na palivu Tornado 10% nitra, dokud bylo. Tornado tušim obsahovalo cca 3-5% ricínového oleje a zbytek maziva byl syntetický P2000. Pak se přestalo vyrábĕt a tak nezbylo než míchat svoje. V zásadĕ se moje palivo pro dvaapůlku líší od desítkového jen tím, že do nĕj přidávám 5% ricínu. Takže pomĕr syntetiky k ricínu se tam blíží k 1:1 a celkový obsah maziva ke 18÷20%. Nitra dávám 5÷10%.
Jinak jsem si oživoval nĕjaké informace, tak jsem narazil na toto užitečné vlákno, které bych dal do pozornosti
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=75587, kde jsme spolu se SlezY83 dospĕli k zajímavým závĕrům. Možná se tam najdou i odpovĕdi na otázky tohoto vlákna. :wink:
Mj. jsou tam i tabulky se složením tehdy dostupných (r. 2016) paliv, co se nám podařilo vypátrat. :mrgreen:

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

čtv 30.04.2020 22:37

Volný prodej čistého nitromethanu koncovému spotřebiteli není možný, ale pokud máš IČO, tak si ho můžeš koupit třeba cisternu. Litr stojí cca 800,-.

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

pát 01.05.2020 1:15

U nás je nitrometan předraženej jako sfiňa. V Polsku v modelářským sklepu mi kámoš, co má polskej původ, koupil 5l kanystr za cenu kolem 14 stovek. Ale zákaz prodeje ofčanům platí i tam asi už 3 roky.

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

pát 01.05.2020 18:43

Jj, to vim, že je v Polsku levný. Zákaz platí v celé EU, jelikož jde o nařízení (směrnici) EK.

Re: Bezvodý CuSO4 je vhodný jen k vysušování etanolu,NE meta

sob 02.05.2020 20:39

Jenže, co vím, zákaz se týká nejen prodeje, ale i pouhé držení je prý přestupek. :(
Seženeš v PL, dovezeš domů, nĕkdo Tĕ udá a jseš v problémech. :cry: Ale pokud to hned smícháš s metylem na koncentraci nitra 30%, tak ne. :wink: Přitom ta smĕs je snad ještĕ horší svinstvo než oboje čistý. :lol:
Odeslat odpověď