Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: pát 06.04.2018 23:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Hóši, dělejte si to jak chcete, já filcový bimbadlo po neblahý zkušenosti do éra již nikdy více. Na DLE 20 a ZDZ 90 jsem si s tím zacpáváním sejtka užil dosytosti, vyndávat motor 3 x za sezónu, na to nemám prostě chuť a čas. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: čtv 10.05.2018 8:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.4.2016
Příspěvky: 310
Bydliště: Nove Zamky
Obrázky: 0
No motor konecne bezi,pri vrtuli fiala 19/8 toci max 7400 otacok volnobeh sa da nastavit v pohode na 1500 otacok.
Problem je este v tom ze pokial nastavim volnobeh na 1500 otacok po pridani plynu naplno a chvilku necham bezat motor po stiahnuti plynu uz su otacky na volnobehu okolo 2000 otacok a asi 2-3 minuty mu trva kym klesnu.
V nadrzi mam plstenne bimbatko na hadicke mam sitko tesne pred karburatorom tak neviem ci to moze mat vplyv na nasavanie paliva.
A este nieco pouzivam 100 oktanovy benzin a olej Motul Grand Prix 2T.

_________________
Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: čtv 10.05.2018 12:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ten přidaný filtr na přívodu určitě nevadí a pokud je přístupný, usnadní to i kontrolu. S tím volnoběhem bych zkusil nepatrně přivřít jehlu "L" a volnoběh doladit trimem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: čtv 10.05.2018 16:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.4.2016
Příspěvky: 310
Bydliště: Nove Zamky
Obrázky: 0
Skusal som privriet ihlu ale potom je volnobeh taky divny ako keby obcas vynechaval motor a model dost vybruje.Pravdepodobne to zatial necham takto,je to momentalne asi najspolahlivejsie tie vyssie otacky na volnobehu mu nevadia nie je to az take aby lietadlo slo dopredu.
Narazi som vsak na iny problem ktory s tymto nesuvisi ale mozno poradite aj bez zakladania noveho vlakna.
Jedna sa o model belanka decathlon 2,3m rozpetie od firmi goldvig.Letela zatial iba 3x prve 2 lety sa dost vzpinala a musel som tlacit vyskovku tak som vyosil motor viac dolu.Ale nepomohlo to a stale sa po pridani asi stvrtiny plynu vzpina vadi to hlavne pri pristati vtedy sa neda moc potlacit vyskovka.
Trosku som to premeral a prisiel som nato ze pokial mam vyskovku vodorovne je motor vyoseny o 4 stupne smerom dolu a kridlo(neviem profil tak som meral iba spodok)je v 0 oproti vyskovke.
Co sa da este urobit aby sa lietadlo po pridani tak nevzpinalo?

_________________
Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 6:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
Tomix píše:
Co sa da este urobit aby sa lietadlo po pridani tak nevzpinalo?
Vyosit motor ještě víc nebo namixovat motor do výškovky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 7:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.4.2016
Příspěvky: 310
Bydliště: Nove Zamky
Obrázky: 0
Mixovat motor do vyskovky to nie to by sa zase zle startovalo.Pomoze este vyosit motor ked uz teraz je o 4 stupne vyoseny?

_________________
Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 8:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Myslím si, že problémom hornoplošníkov s vysoko posadeným krídlom a krátkym čumákom, ako je napr. tá Belanca, je práve to, že vertikálna poloha ťažiska a neutrálneho bodu je príliš vysoko. Takže ak je os vektoru ťahu pod tým neutrálnym bodom, tak potom ťah motora vytvára záporný klopivý moment, ktorý bude spôsobovať toto "vzpínanie". Asi jediným riešením je ďalej zvýšiť vyosenie motora tak, aby vektor ťahu prechádzal presne tým neutrálnym bodom lietadla. Na stanovenie jeho polohy existuje viacero metód, najlepšie pomocou nejakej grafickej. Na webe sa isto nájdu na to aj nejaké programy. Ale dá sa to aj skusmo.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pát 11.05.2018 11:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 10:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ještě bych pořádně změřil ten úhel seřízení. Měří se v tětivě profilů, takže nejlíp do vrcholů náběžky a odtokovky píchnout špendlíky, a aby si nemusel tolik počítat, tak model podložit, aby si měl výškovku v rovině, a pak změřit výšky a špendlíků na křídle a jeho hloubku v místě špendlíků a vypočítat úhel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DLE30
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 14:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Taky to může být např. i předo-zadní polohou těžiště.
Totiž, když je letoun příliš těžký na hlavu, tak se při zvyšování rychlosti letu vzpíná a při zpomalování pikuje k zemi. Pro moc přední polohu těžiště musí být výškovka mírně natažená, anebo křídla musí mít dost kladný úhel seřízení. Pohopitelně že stabilizační moment výškovky bude závislý na rychlosti. Seřízení by mělo být takové, aby se pokud možno kompenzoval klopivý moment samotného profilu křídla tím stabilizačním momentem výškovky. Dost často je pak u nesymetrického profilu dokonce nutno použít i mírně záporný úhel seřízení.
Tyhle nedobré věci se ale dají poznat jen při kluzu. Pokud se to při klouzání chová normálně bez výrazných sklonu ke vzpínání nebo pikování při různých rychlostech letu, a to vzpínání se projevuje jen při chodu motoru, tak to podle mne bude jedině tím nedostatečným vyosením motoru dolu.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz