Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

Thunder Tiger F-91S

úte 10.04.2018 10:09

Zdravím,
prosím o radu. V rámci dědictví mě do klínu spadl čtyřtaktní motor Thunder Tiger F-91S. Ten motor, i když je starší, tak nikdy nebyl použitý a neběžel ani vteřinu. Patří k Cessně 182 Skylane od firmy CMPRO o rozpětí 1650mm.

Motor se mě podařilo nastartovat a snad i dobře zaběhnout na bohatou směs (cca 1,5 hod provozu na volnoběh). Problém je ten, že ho nedokážu seřídit. Jakmile prudce přidám, tak chcípne. Motor mám upnutý mimo letadlo. Je osazen třílistou vrtulí.
Zkušenost mám s dvoutaktním žhavíkem FORCE R.21, který jsem v pohodě zaběhl a seřídil. Ten běhá parádně jak má (v RC BUGGY).

Tady ten karburátor je jinak dělaný a nevím si s tím rady. Nechci do toho bezhlavě vrtat. Nevím, jestli se hýbalo s nastavením toho karburátoru. Já osobně jsem to nějak zkoušel, ale vždy jsem to ve finále vrátil do polohy, tak jak se mě dostal do ruky. Ten motor na volnoběh běží, dokážu naštelovat otáčky na volnoběh od minima až po dobu, než se při zvýšených začne dusit. Ale pokaždé když přidám plyn, tak prostě zdechne.

Je nějaký postup třeba na základní nastavení toho karburátoru, popřípadě nějaký podrobný návod, jak ho seřídit? Nebo ještě lépe, nenašel by se někdo z okolí Ústí nad Labem, kdo by byl ochotný ho seřídit a zároveň mě to vysvětlit (abych neumřel blbej) ? Nemám problém s tím i někam dojet mimo UL a pod..

Díky za odpověď

Re: Thunder Tiger F-91S

úte 10.04.2018 11:17

marous1 píše:Patří k Cessně 182 Skylane od firmy CMPRO o rozpětí 1650mm.
Nepsal jsi původně, že ta Cessna je trochu větší??

Re: Thunder Tiger F-91S

úte 10.04.2018 12:46

Ono snad někdy záleželo na velikosti? :lol: Tedy jak které. :wink:

K motoru, co jsi dělal s hlavní jehlou po záběhu? Bohatá směs znamená velké otevření. Předpokládám, že jsi jí pak stáhnul, ale možná moc. Nebude směs teď příliš chudá? Zkus jehlu o pár zoubků otevřít. Jinak nejdřív se šteluje vršek, tedy maximální otáčky, a pak spodek - volnoběh. Je to můj názor podle popisu.
Odeslat odpověď