Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 18:51 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
Kúpil som nový motor DLE170. Motor šľape výborne, štartuje na šupu, akcereluje perfektne ale jeden válec dymí oveľa viac ako druhý. Tak isto aj z válca z ktorého viac dymí vyteká viac oleja. Použil som olej značky STIHL zeleny - syntetický.Je to normálne?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 22:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Hele nevím jak u modelářských motorů, ale Jawa 350 mi taky vždy kouřila víc z jednoho výfuku. Asi kroužky jinak sedí. Záleží jak moc velký rozdíl to je, zkus to natočit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 6:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Nejdřív bych hlavně přešel od oleje do pil na kvalitní olej pro motorky, existují i se sníženou kouřivostí. Znám motorkáře co zkoušel jezdit tyhle ,,zelený" oleje v motorce (Cagiva RS 125) a nechal toho až když jí dvakrát po sobě zadřel - podruhý neuznaná reklamace v servisu po rozboru oleje.
Jinak je to pravděpodobně konstrukcí sání, kdy si bere jeden válec víc než druhý - proto i víc oleje z jednoho válce. Zjistíš to i změřením teploty při plným plynu. Koukni třeba na sání MVVS 158.


Přílohy:
IMG_3991.JPG
IMG_3991.JPG
[ 16.44 KiB | Zobrazeno 4336 krát ]


_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 7:13 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
Čiže keď som dobre pochopil tak to neviem ovplyvniť, je to dané výrobcom. Olej zamením za iný, viete poradiť ktorý je najideálnejši?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 7:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2008
Příspěvky: 235
Bydliště: Velké Karlovice
Já si myslím, že rozdíl mezi moderními 2T oleji je minimální. Pokud nepočítám psí sádlo M2T :D Hlavně bych dodržel poměr míchání výrobce.. Jinak mně taky na Jawe 350 vždy kouřil jeden více jako druhý..

_________________
Turnigy 9x, nějaké éra a možná i heli?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 8:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
anten : Nepřipadá v úvahu rozdílný kompresní poměr válců? Mohlo by to polepšit podložení jednoho nebo druhého válce (tloušťka těsnění).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 9:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Kvalitní oleje mám vyzkoušený Castrol TTS 2T , Castrol Power Racing 2T nebo Motul 800. Ještě bych skusil nejdřív prohodit mezi sebou jen fajfky a pak i svíčky a pokaždý motor pěkně zahřát a koukat, jestli kouří pořád stejně. Vyloučíš tím závadu na zapalování nebo svíčce.
Když už tady byly zmíněný ty Jawy 350, tak se každý vyrobený motor zkoušel na stolici a těch bylo 5. Takže jestli máte jedny z posledních typů 634 nebo 638, tak je šance minimálně 20%, že jsem je měl v ruce.

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 11:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 742
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
Někde jsem četl, že u motoru boxer - dvoutakt, vždy bude nestejné plnění válců, z důvodů, že i ta směs paliva a oleje v karteru rotuje se smyslem otáčení klikového hřídele, a tím dochází k tomu, že jeden válec, vždy dostane větší dávku pohoné směsi - než ten druhý válec. Možná je to blbost, co jsem četl, možná ne. A snad by se tato teorie dala ověřit, že válec, který více kouří by měl být na straně kam se otáčí vrtule, tj. pravý válec ve směru letu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 12:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Tak to by měl být ten druhý, protože DLE 170 má karburátor na stejný straně jako výfuk, tedy dolu a první po směru otáčení je levý válec ve
směru letu.

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 12:33 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
To nerovnomerné nasávanie ma logiku. Dymí mi presne ako píšeš ľavý válec. Skúsim vymeniť sviečky medzi sebou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 13:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Zkus nejdřív jen prohodit fajfky, je to nejrychlejší a tím vyloučíš chybu v zapalování. Je to boxer, tak musí pálit obě stejně. Až potom bych skusil ty svíčky.

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 23:18 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
Chlapi,ešte jeden dotaz. V akom pomere miešate benzín s olejom pre DLE 170? Lebo v návode pri motore píšu - zábeh 1:25, prevádzka 1:30
Ale na niektorých internetových stránkach píšu - zábeh 1:30, prevádzka 1:45
To je dosť veľký rozdiel. Ide o to, že ja ten motor chcem použiť na motorový paraglinding a pri štarte mi ten olej špiní krídlo. Ten pomer 1:45 mi viac vyhovuje, ale zase mám zničiť motor.....


Přílohy:
IMG_20171028_133048[1].jpg
IMG_20171028_133048[1].jpg
[ 126.73 KiB | Zobrazeno 3884 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 6:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 8:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
V tomto prevedeni ti bude vzdy spinit pradlo aj pri pomere 1:50. Musis ist do 4t s olejovou vanou. Ale uz je asi neskoro. Takych priemyselnych motorov mas habadej aj so snurovym startovanim. Ten kryt nesplna podla mna ani bezpecnostne podmienky.


Naposledy upravil jozefbb dne pát 17.11.2017 9:05, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 9:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
LV píše:
Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna?

Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit. :)
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz