Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nerovnomerné dymenie válcov DLE170
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 19:51 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
Kúpil som nový motor DLE170. Motor šľape výborne, štartuje na šupu, akcereluje perfektne ale jeden válec dymí oveľa viac ako druhý. Tak isto aj z válca z ktorého viac dymí vyteká viac oleja. Použil som olej značky STIHL zeleny - syntetický.Je to normálne?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 23:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 14.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Hele nevím jak u modelářských motorů, ale Jawa 350 mi taky vždy kouřila víc z jednoho výfuku. Asi kroužky jinak sedí. Záleží jak moc velký rozdíl to je, zkus to natočit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 7:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Nejdřív bych hlavně přešel od oleje do pil na kvalitní olej pro motorky, existují i se sníženou kouřivostí. Znám motorkáře co zkoušel jezdit tyhle ,,zelený" oleje v motorce (Cagiva RS 125) a nechal toho až když jí dvakrát po sobě zadřel - podruhý neuznaná reklamace v servisu po rozboru oleje.
Jinak je to pravděpodobně konstrukcí sání, kdy si bere jeden válec víc než druhý - proto i víc oleje z jednoho válce. Zjistíš to i změřením teploty při plným plynu. Koukni třeba na sání MVVS 158.


Přílohy:
IMG_3991.JPG
IMG_3991.JPG
[ 16.44 KiB | Zobrazeno 4348 krát ]


_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 8:13 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
Čiže keď som dobre pochopil tak to neviem ovplyvniť, je to dané výrobcom. Olej zamením za iný, viete poradiť ktorý je najideálnejši?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 8:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2008
Příspěvky: 235
Bydliště: Velké Karlovice
Já si myslím, že rozdíl mezi moderními 2T oleji je minimální. Pokud nepočítám psí sádlo M2T :D Hlavně bych dodržel poměr míchání výrobce.. Jinak mně taky na Jawe 350 vždy kouřil jeden více jako druhý..

_________________
Turnigy 9x, nějaké éra a možná i heli?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 9:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
anten : Nepřipadá v úvahu rozdílný kompresní poměr válců? Mohlo by to polepšit podložení jednoho nebo druhého válce (tloušťka těsnění).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 10:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Kvalitní oleje mám vyzkoušený Castrol TTS 2T , Castrol Power Racing 2T nebo Motul 800. Ještě bych skusil nejdřív prohodit mezi sebou jen fajfky a pak i svíčky a pokaždý motor pěkně zahřát a koukat, jestli kouří pořád stejně. Vyloučíš tím závadu na zapalování nebo svíčce.
Když už tady byly zmíněný ty Jawy 350, tak se každý vyrobený motor zkoušel na stolici a těch bylo 5. Takže jestli máte jedny z posledních typů 634 nebo 638, tak je šance minimálně 20%, že jsem je měl v ruce.

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 12:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 742
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
Někde jsem četl, že u motoru boxer - dvoutakt, vždy bude nestejné plnění válců, z důvodů, že i ta směs paliva a oleje v karteru rotuje se smyslem otáčení klikového hřídele, a tím dochází k tomu, že jeden válec, vždy dostane větší dávku pohoné směsi - než ten druhý válec. Možná je to blbost, co jsem četl, možná ne. A snad by se tato teorie dala ověřit, že válec, který více kouří by měl být na straně kam se otáčí vrtule, tj. pravý válec ve směru letu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 13:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Tak to by měl být ten druhý, protože DLE 170 má karburátor na stejný straně jako výfuk, tedy dolu a první po směru otáčení je levý válec ve
směru letu.

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 13:33 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
To nerovnomerné nasávanie ma logiku. Dymí mi presne ako píšeš ľavý válec. Skúsim vymeniť sviečky medzi sebou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 14:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Zkus nejdřív jen prohodit fajfky, je to nejrychlejší a tím vyloučíš chybu v zapalování. Je to boxer, tak musí pálit obě stejně. Až potom bych skusil ty svíčky.

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 0:18 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 15
Chlapi,ešte jeden dotaz. V akom pomere miešate benzín s olejom pre DLE 170? Lebo v návode pri motore píšu - zábeh 1:25, prevádzka 1:30
Ale na niektorých internetových stránkach píšu - zábeh 1:30, prevádzka 1:45
To je dosť veľký rozdiel. Ide o to, že ja ten motor chcem použiť na motorový paraglinding a pri štarte mi ten olej špiní krídlo. Ten pomer 1:45 mi viac vyhovuje, ale zase mám zničiť motor.....


Přílohy:
IMG_20171028_133048[1].jpg
IMG_20171028_133048[1].jpg
[ 126.73 KiB | Zobrazeno 3896 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 7:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 9:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
V tomto prevedeni ti bude vzdy spinit pradlo aj pri pomere 1:50. Musis ist do 4t s olejovou vanou. Ale uz je asi neskoro. Takych priemyselnych motorov mas habadej aj so snurovym startovanim. Ten kryt nesplna podla mna ani bezpecnostne podmienky.


Naposledy upravil jozefbb dne pát 17.11.2017 10:05, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 10:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
LV píše:
Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna?

Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit. :)
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz