|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Autor |
Zpráva |
DAF
|
Napsal: čtv 19.07.2018 18:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9138 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ahoj, pustil jsem se do GO motoru WASP 061. Hornet. Vykvedlalo se mi bronzové futro v karteru (motor má kluzné ložisko) a tak byla oprava nutná. Výměna karteru v pohodě, ale je také nutné vyměnit ojnici (spodní oko to má také za sebou). A zde je problém, pístní čep má průměr pouhé 2 mm a z jedné strany je pérová pojistka, kterou je nutné vyndat. Je to ale titěrně malé a už nějakou chvíli s tím bezvýsledně zápasím. Mám běžný dílenský vercjak, žádné speciály. Neměl by někdo z Vás nápad, jak dostat tu pojistku ven? Do otvoru je nutno koukat pod lupou, aby člověk něco viděl, a díky velikosti, tedy spíš malosti otvoru tam prakticky nic nedostanu, abych drátek nějak chytil a vytáhnul. To nehovořím o strachu ze "skákavosti", že po vytažení ta svině někam odskočí a už jí nenajdu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 19.07.2018 19:48 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
nevím, jestli se to vyplatí generálkovat, ale čep bych vyrazil mechanicky a koupil novej i s pojistkou. Otázkou je, jestli je tam vůbec nějaké zadrážkování . Jestli pojistka není jenom naražená.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 19.07.2018 20:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9138 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Pokud bych měnil jen ty dva díly - karter a ojnici (cca 420,- Kč), tak by se to i vyplatilo. Pokud bych dokupoval další a další díly, tak už ne. Potřeboval bych nějaké úzké a opravdu tenké kleště, pak by to možná šlo. Možná tam drážka bude, ale to nejspíš zjistím až po vyjmutí té pojistky. Nepřipadá mi, že by byla jen naražená.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: čtv 19.07.2018 20:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Tak jedině zničit jeden pean. Zbrousit špičky do tvaru kulatin a jestli se tam vůbec dostaneš, tak by mělo snad jít.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 19.07.2018 20:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jesli má ten pojistný kroužek ohnuté konce ke středu, tak by to mohlo jít špičatou pinzetou s jemným vnitřním vroubkováním, ale to riziko ustřelení takové blechy je opravdu velké. Ta potřebná síla na zmačknutí nemůže být velká. Možná by šla i podle stěny otvoru v pístu podebrat tenkou jehlou, a při současném tlačení na čep z druhé strany, jí vytlačit ze zápichu. Doporučuju pracovat na čisém bílém hadru a nad otvorem taky přidrživat hadr. O něj se to neodrazí. Přeju pevné nervy a trpělivost.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 19.07.2018 21:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9138 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Dobrá věc se podařila, hrubá síla zvítězila . Tedy až tak moc hrubá nebyla. Je to drátek ve tvaru G a je tam zápich. Šťouráním druhým drátkem a modelářskými nožem (Maxx) se mi podařilo ten ohnutý kousek vyhnout a pak nakonec i vytáhnout. A překvapivě se mi to podařilo nakonec vrátit zpátky a naštěstí ta svině, pardon, ten drátek, neodskočil. Při nejbližší příležitosti no vyzkouším. V každém případě dík za reakce a rady . P.S. Dělal jsem to na bílém savém papíru (kuchyňské utěrky, bílý hadr, který mám na motory, už dávno není bílý ). Při pádu dolů máš s (ne) odskokem pravdu, ovšem ty mrňavý mrchy zásadně odskakují zásadně stranou a nejlépe se nejméně jednou od něčeho odrazí a zmizí mezi tím "palubním olejem" na stole.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 19.07.2018 22:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dal jsi tam to G-čko stejně jak bylo? U MVVS 6,5 se zadním výfukem byl pístní čep jištěnej stejně a pokud se dalo G-čko špatně, tak vyletělo a většinou se píst na hraně výfukovýho okna potkal s vypadlým G-čkem, nebo s posunutým pístním čepem a motor se kousnul a zničil. Byly kolem toho různý teorie, jedna říkala, že ta příčka musí být kolmo na pohyb pístu, že potom na G-čko nepůsobí tak velký setrvačný rázy v horní nebo dolní úvrati motoru. Ale spíš si myslím, že ty G-čka "vycuclo" pulsování laděnýho výfuku, když nebyla drážka pro G-čko dost hluboká. U toho MVVS byl navíc čep průměr 4 mm, takže G-čko bylo větší a "těžší".
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 19.07.2018 23:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9138 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Dával jsem ho stejně. Tady je rozdíl, že jde přes přepouštěcí kanály, které ale nejsou plně otevřené. Jsou to kulaté otvory, na kanál jsou dva, takže tam je sloupek. Ještě vyměním žhavicí vložku, má tyhle motory celkem tři a když jdeme dnů v provozním motoru spálil, použil jsem z toho na GO. Ale ty vložky jsou spotřební materiál, to nepočítám do opravy, to je stejné jako svíčky u dalších motorů.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|