Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: úte 12.06.2018 8:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
DAF píše: ... Holt to chce hadr, flašku denaturáku a dobře udělaná povrchovka, aby se to co nejmíň vcucávalo (pokud jsi nepotahoval fólií). Stejně bude, ale proč tomu pomáhat. Ta jeden a půlka zas tolik neřve, aby se musela nějak výrazně tlumit. Až budeš mít desítku, tak se o tom budeme bavit. Na mytí modelu se mi velmi osvědčila zimní (modrá) nemrznoucí smĕs do ostřikovačů aut, aplikované v rozprašovací lahvi od rozmrazovače. Model ostříkám a otřu hadrem. Kdysi jsem používal Okenu. S ostatním souhlasím.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: úte 12.06.2018 9:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Když si člověk prohlédne texty ze středověku, písmo si je v různých končinách podobné, ke švabachu to má blízko (blíže jsem se ale nezajímal). Švabach se udržel v Německu až do 20 století. Jinde se už psalo dnes známou latinkou, nepočítám-li Asii, arabské oblasti, carské Rusko, Řecko a pár dalších zemí a oblastí s vlastním písmem. Psal jsem "snad výhradně" a ve 20 století to snad už nikdo jiný nepoužíval.
A ten svod, jak ho popisuje JardaRůžička, něco takového jsem někde viděl. Je ovšem otázkou, zda jeho výroba přinese nějaký větší efekt. Jinak tyhle motory tři a ještě pár dalších jako MK-17, OTM 0,8 a 1,5. I když se palivo dá ještě nějak sehnat, mám je spíš do vitrínky.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 12.06.2018 10:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
DAF píše: Je ovšem otázkou, zda jeho výroba přinese nějaký větší efekt. Nevím, jestli to z mého textu dost vyplývalo, ale ten efekt neměl být protihlukový, ta jedenapůlka toho opravdu moc nevyprodukuje. Šlo mi o odvod spalin mimo trup a to fungovalo hodně dobře (na Vipanu).
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 12.06.2018 10:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Pochopil jsem, možná jsem blázen, ale zas tak blbej nejsem. I tak, nebude zasr...zamaštěný čumák, ale stejně se model umastí a úplnému zamaštění to nezabrání. To by musela být roura hodně dlouhá, a tam už by se mohl začít projevovat odpor potrubí a snižovalo by to výkon (bavíme se o větší délce, ne nějakých 5 cm s dostatečně velkým průřezem).
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 12.06.2018 10:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Byl tu příspěvek o lamelovém tlumiči. A tam se IgorB zmiňoval o tom, že v USA je populární tazv "tongue" tlumič, tedy ve tvaru jazyka co trčí z trupu. Princip jeho činnosti je velmi podobný tomu lamelovému, jen je výrobně mnohem jednodušší. Ale pokud by někdo od něj očekával, že ochrání model od zašpinění přepáleným olejem, tak si myslím, že nikoliv. Výhodou tohoto tlumiče jsou především jeho malé rozměry a váha. A tlumí jen vyšší harmonické, tedy jeho zvuk není z hlediska akustického výkonu ani příliš tišší, ale posunem k nižším frkvencím uchu příjemnější. Tady jsme začali řešit lamelový tlumič viewtopic.php?f=8&t=62302&start=15#p1046231, tady se IgorB prvně zmínil o existenci "tongue mufflera" viewtopic.php?f=8&t=62302&start=15#p1056031, avšak odkazy co tam v dalším příspěvku na stránce 3 dával jsou již neplatné, ale tady jsem ho našel od ThunderTigera https://www.horizonhobby.co.uk/en/airpl ... evo036601l, pak je tam hodně různých keců a fotek zajímavých motorů a k lamelovému tlumiči se debata opět vrací někde na 7. stránce vlákna.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 12.06.2018 10:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
DAF píše: ...To by musela být roura hodně dlouhá, a tam už by se mohl začít projevovat odpor potrubí a snižovalo by to výkon (bavíme se o větší délce, ne nějakých 5 cm s dostatečně velkým průřezem). Ani nemusela. Pokud konec té roury dostaneš pod pravé křídlo, tak se umastí jen jeho spodní část, ale zbytek trupu a ocasní plochy díky rotujícímu víru vzduchu, který bude ty spaliny srážet dolu mimo model, zůstane poměrně čistý. Tohle nejlépe funguje u dolnoplošníků a dvouplošníků, u hornoplošníků to asi tak účinné nebude. Ale pokud vyvedeš výfuk nahoru nad pravé křídlo, tak je vše řádně zasrané. Mám to vyzkoušené na Diablotinu-Mini, kde jsem krom expanzního tlumiče, u kterého to lze gumovým deflektorem svést pod křídlo, experimentoval i s 1/4 vlnnou rourou, tzv Magic Mufflerem, který ale musel být celý nad křídlem, sahal téměř po odtokovku a deflektor měl pak vytočen nahoru. Co ale vůbec nepomohlo a vše za ním bylo zasrané od oleje. Když jsem ho pak vytočil dolu, tak to bylo o něco lepší, ale zdaleka ne tak, jako s expanzním tlumičem a deflektorem pod křídlo.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 12.06.2018 10:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
VTjr píše: Jinak já MVVS 1,5D pořád používám. Před pár lety jsem ve sklepĕ vyhrabal díly volnĕ létajícího vrtulníčku Pirueta... Zde jsem našel odkaz na můj starší příspěvek ohledně tý Piruety a MVVS 1,5D viewtopic.php?f=26&t=80302#p1350800
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 12.06.2018 11:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Nehodlám se pouštět do nějakých větších akcí a testovat odvodní rouru na dnes již historický motor MVVS 1,5D a vliv její délky na zasviněnost modelu a případnou změnu výkonu. Z jiného motoru - ASP .15 , má vyzkoušeno, že deflektor na výkon vliv má, a znatelný. A že umístění výfuku na vliv na zasviněnost modelu, o tom si nebudeme bublat.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 12.06.2018 12:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 12.06.2018 12:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Zjevně špatně chlazené místo, kdy místo odvodu tepla docházelo k jeho kumulaci. Protože mám většinu motorů s bočním výfukem, je tlumič většinou mimo trup. Takže určitě to chce hlídat cesty odvodu spalin a vhodně je volit už při stavbě. Takové z toho vidím poučení, neříkám, že by se "mně to stát nemohlo", zatím se mi to jen nestalo.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 12.06.2018 13:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Máš samozřejmě pravdu. Budiž mi omluvou, že do tohoto éra jsem žádný jiný motor neměl (menší už nemám).
|
|
Nahoru |
|
|
XDan
|
Napsal: úte 12.06.2018 15:05 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2018 Příspěvky: 159 Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
|
Upoutance jsi tipl dobře,je to Bažant.Nestavěl jsem ho den (což psali i v návodě),ale zhruba měsíc.Vychází to asi hodinu obden.K tomu výfuku- vím že je model malý,poměrně rychle se utře a slouží mi pouze k naučení se létání s upoutanci,ale rád věci upravuji (vylepšuji ) a hlavně rád pracuji s motory.No a tím výfukem jsem hledal skulinku,jak udělat model praktičtějším.Vůbec mi nevadí zadrbat výrobou malého plíšku celé odpoledne,abych ten plíšek následně vzal vyhodil a řekl si takhle teda ne.Líbil se mi příspěvek,kde VTRj popisoval,že stačí nasměrovat spaliny pod model a hned je model o cca 60% čistější.(nevím,jestli to platí i na upoutancích,ale podle mého selského rozumu by měli spaliny,pokud počítáme,že máme svod udělaný na vnějšku letového kruhu,logicky letět odstředivou silou pryč od modelu a pilota.)To že by vítr vrátil spaliny zpět k modelu neberu v potaz,protože létám pouze v úplném bezvětří.
Přílohy: |
P1010205.JPG [ 83.22 KiB | Zobrazeno 754 krát ]
|
P1010198.JPG [ 82.19 KiB | Zobrazeno 749 krát ]
|
P1010199.JPG [ 82.28 KiB | Zobrazeno 749 krát ]
|
P1010151.JPG [ 71.47 KiB | Zobrazeno 749 krát ]
|
|
_________________ danielskop.xf.cz
Naposledy upravil XDan dne úte 12.06.2018 15:29, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
|
XDan
|
Napsal: úte 12.06.2018 15:08 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2018 Příspěvky: 159 Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
|
Ještě maličkost,nejdou zde hodiny nějak špatně?Přijde mi ,jako by šli na zimní čas.
_________________ danielskop.xf.cz
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 12.06.2018 15:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
DAF píše: ... že deflektor na výkon vliv má, a znatelný... O tom se nepřu, ja spíš měl na mysli, že ta roura by nemusela být vůbec dlouhá pokud se nasměruje správným směrem. Jinak s tím vlivem deflektoru na výkon. Nepochybně dlouhý a tenký deflektor motor dusí a snižuje jeho výkon, na druhé straně zas zvyšuje tlak z tlumiče do nádrže a zlepšuje tak odolnost motoru vůči změně polohy nádrže. Takže je to vždy něco za něco.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 12.06.2018 15:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
JardaRůžička píše: Máš samozřejmě pravdu. Budiž mi omluvou, že do tohoto éra jsem žádný jiný motor neměl (menší už nemám). To je MVVS 6,5? Ale karbec nejspíš od nějakého japonce, že? Origo MVVS určitě není. Jinak já jsem se 7,5kou odlítal s MagicMuflerem jen asi 50 startů a pak jsem musel řešit neskutečné zakarbonování motoru (o tom jsem tu už kdysi psal v jiném vlákně). Ačkoli výfuk byl připojen přes boční ohnuté koleno a mezi ním a muflerem bylo asi jen 10-15mm silikonové hadice, tak po demontáži ta hadice v tom místě, kde byla v přímém kontaktu s horkými plyny, jevila značné známky degradace, bylo to prakticky už na samé hranici propálení. Přitom se to na rozdíl od Tvého modelu, ničeho nedotýkalo a ta hadice byla dobře chlazená vzduchem ze všech stran. A i cesta tím hliníkovým kolenem byla cca o 5cm delší než u Tvého zadního výfuku, kde je příruba jen velmi krátká a vše odnáší ta hadice. Ale stejně to nestačilo. Holt, ty plyny, co se v rezonanci vracejí do motoru, to asi parádně přehřívají a taky způsobují ti karbonizaci. Já měl AL píst (ABC výbrusu) celý černý, už jsem si myslel, že je motor po smrti. Ale nakonec se to podařilo vyčistit a motor fungoval dál bez problémů. Takže asi je lepší nějaká teflonová hadice.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|