Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 7:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
... Holt to chce hadr, flašku denaturáku a dobře udělaná povrchovka, aby se to co nejmíň vcucávalo (pokud jsi nepotahoval fólií). Stejně bude, ale proč tomu pomáhat. Ta jeden a půlka zas tolik neřve, aby se musela nějak výrazně tlumit. Až budeš mít desítku, tak se o tom budeme bavit.

Na mytí modelu se mi velmi osvědčila zimní (modrá) nemrznoucí smĕs do ostřikovačů aut, aplikované v rozprašovací lahvi od rozmrazovače. Model ostříkám a otřu hadrem. Kdysi jsem používal Okenu.

S ostatním souhlasím.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 8:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Když si člověk prohlédne texty ze středověku, písmo si je v různých končinách podobné, ke švabachu to má blízko (blíže jsem se ale nezajímal). Švabach se udržel v Německu až do 20 století. Jinde se už psalo dnes známou latinkou, nepočítám-li Asii, arabské oblasti, carské Rusko, Řecko a pár dalších zemí a oblastí s vlastním písmem. Psal jsem "snad výhradně" a ve 20 století to snad už nikdo jiný nepoužíval.

A ten svod, jak ho popisuje JardaRůžička, něco takového jsem někde viděl. Je ovšem otázkou, zda jeho výroba přinese nějaký větší efekt.
Jinak tyhle motory tři a ještě pár dalších jako MK-17, OTM 0,8 a 1,5. I když se palivo dá ještě nějak sehnat, mám je spíš do vitrínky.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 9:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
DAF píše:
Je ovšem otázkou, zda jeho výroba přinese nějaký větší efekt.
Nevím, jestli to z mého textu dost vyplývalo, ale ten efekt neměl být protihlukový, ta jedenapůlka toho opravdu moc nevyprodukuje. Šlo mi o odvod spalin mimo trup a to fungovalo hodně dobře (na Vipanu).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 9:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pochopil jsem, možná jsem blázen, ale zas tak blbej nejsem. I tak, nebude zasr...zamaštěný čumák, ale stejně se model umastí a úplnému zamaštění to nezabrání. To by musela být roura hodně dlouhá, a tam už by se mohl začít projevovat odpor potrubí a snižovalo by to výkon (bavíme se o větší délce, ne nějakých 5 cm s dostatečně velkým průřezem).

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 9:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Byl tu příspěvek o lamelovém tlumiči. :D
A tam se IgorB zmiňoval o tom, že v USA je populární tazv "tongue" tlumič, tedy ve tvaru jazyka co trčí z trupu. Princip jeho činnosti je velmi podobný tomu lamelovému, jen je výrobně mnohem jednodušší. Ale pokud by někdo od něj očekával, že ochrání model od zašpinění přepáleným olejem, tak si myslím, že nikoliv. Výhodou tohoto tlumiče jsou především jeho malé rozměry a váha. A tlumí jen vyšší harmonické, tedy jeho zvuk není z hlediska akustického výkonu ani příliš tišší, ale posunem k nižším frkvencím uchu příjemnější.
Tady jsme začali řešit lamelový tlumič viewtopic.php?f=8&t=62302&start=15#p1046231, tady se IgorB prvně zmínil o existenci "tongue mufflera" viewtopic.php?f=8&t=62302&start=15#p1056031, avšak odkazy co tam v dalším příspěvku na stránce 3 dával jsou již neplatné, ale tady jsem ho našel od ThunderTigera https://www.horizonhobby.co.uk/en/airpl ... evo036601l, pak je tam hodně různých keců a fotek zajímavých motorů a k lamelovému tlumiči se debata opět vrací někde na 7. stránce vlákna. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 9:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
...To by musela být roura hodně dlouhá, a tam už by se mohl začít projevovat odpor potrubí a snižovalo by to výkon (bavíme se o větší délce, ne nějakých 5 cm s dostatečně velkým průřezem).

Ani nemusela. :roll:
Pokud konec té roury dostaneš pod pravé křídlo, tak se umastí jen jeho spodní část, ale zbytek trupu a ocasní plochy díky rotujícímu víru vzduchu, který bude ty spaliny srážet dolu mimo model, zůstane poměrně čistý. :P Tohle nejlépe funguje u dolnoplošníků a dvouplošníků, u hornoplošníků to asi tak účinné nebude.
Ale pokud vyvedeš výfuk nahoru nad pravé křídlo, tak je vše řádně zasrané. Mám to vyzkoušené na Diablotinu-Mini, kde jsem krom expanzního tlumiče, u kterého to lze gumovým deflektorem svést pod křídlo, experimentoval i s 1/4 vlnnou rourou, tzv Magic Mufflerem, který ale musel být celý nad křídlem, sahal téměř po odtokovku a deflektor měl pak vytočen nahoru. Co ale vůbec nepomohlo a vše za ním bylo zasrané od oleje. Když jsem ho pak vytočil dolu, tak to bylo o něco lepší, ale zdaleka ne tak, jako s expanzním tlumičem a deflektorem pod křídlo.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 9:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
VTjr píše:
Jinak já MVVS 1,5D pořád používám. :wink:
Před pár lety jsem ve sklepĕ vyhrabal díly volnĕ létajícího vrtulníčku Pirueta...

Zde jsem našel odkaz na můj starší příspěvek ohledně tý Piruety a MVVS 1,5D viewtopic.php?f=26&t=80302#p1350800

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 10:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Nehodlám se pouštět do nějakých větších akcí a testovat odvodní rouru na dnes již historický motor MVVS 1,5D a vliv její délky na zasviněnost modelu a případnou změnu výkonu. Z jiného motoru - ASP .15 , má vyzkoušeno, že deflektor na výkon vliv má, a znatelný. A že umístění výfuku na vliv na zasviněnost modelu, o tom si nebudeme bublat.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 11:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
Já se obvykle o spolehlivý odvod spalin snažím. Třeba letos jsem osedlal coby hydroplán Black Sticka od Lasermodely. Výfuk viz foto, fungovalo to výborně, až do okamžiku, kdy jsem zaznamenal, že je nějak hlučnějčí a na zádech se motoru moc nechce. I přistanu, - a zjištěné překvapení je na dalších fotkách.
Spaliny propálily silikonovou hadici, pod ní dekl trupu - a co na fotkách už vidět není, protavilo to i nádrž...


Přílohy:
IMG_9592.jpg
IMG_9592.jpg
[ 309.43 KiB | Zobrazeno 785 krát ]

IMG_9625.JPG
IMG_9625.JPG
[ 99.27 KiB | Zobrazeno 785 krát ]

IMG_9626.JPG
IMG_9626.JPG
[ 103.94 KiB | Zobrazeno 785 krát ]

IMG_9628.JPG
IMG_9628.JPG
[ 97.93 KiB | Zobrazeno 785 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 11:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Zjevně špatně chlazené místo, kdy místo odvodu tepla docházelo k jeho kumulaci. Protože mám většinu motorů s bočním výfukem, je tlumič většinou mimo trup. Takže určitě to chce hlídat cesty odvodu spalin a vhodně je volit už při stavbě. Takové z toho vidím poučení, neříkám, že by se "mně to stát nemohlo", zatím se mi to jen nestalo.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 12:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
Máš samozřejmě pravdu. Budiž mi omluvou, že do tohoto éra jsem žádný jiný motor neměl (menší už nemám).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 14:05 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 159
Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
Upoutance jsi tipl dobře,je to Bažant.Nestavěl jsem ho den (což psali i v návodě),ale zhruba měsíc.Vychází to asi hodinu obden.K tomu výfuku- vím že je model malý,poměrně rychle se utře a slouží mi pouze k naučení se létání s upoutanci,ale rád věci upravuji (vylepšuji :D ) a hlavně rád pracuji s motory.No a tím výfukem jsem hledal skulinku,jak udělat model praktičtějším.Vůbec mi nevadí zadrbat výrobou malého plíšku celé odpoledne,abych ten plíšek následně vzal vyhodil a řekl si takhle teda ne.Líbil se mi příspěvek,kde VTRj popisoval,že stačí nasměrovat spaliny pod model a hned je model o cca 60% čistější.(nevím,jestli to platí i na upoutancích,ale podle mého selského rozumu by měli spaliny,pokud počítáme,že máme svod udělaný na vnějšku letového kruhu,logicky letět odstředivou silou pryč od modelu a pilota.)To že by vítr vrátil spaliny zpět k modelu neberu v potaz,protože létám pouze v úplném bezvětří.


Přílohy:
P1010205.JPG
P1010205.JPG
[ 83.22 KiB | Zobrazeno 740 krát ]

P1010198.JPG
P1010198.JPG
[ 82.19 KiB | Zobrazeno 735 krát ]

P1010199.JPG
P1010199.JPG
[ 82.28 KiB | Zobrazeno 735 krát ]

P1010151.JPG
P1010151.JPG
[ 71.47 KiB | Zobrazeno 735 krát ]


_________________
danielskop.xf.cz


Naposledy upravil XDan dne úte 12.06.2018 14:29, celkově upraveno 3
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 14:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 159
Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
Ještě maličkost,nejdou zde hodiny nějak špatně?Přijde mi ,jako by šli na zimní čas.

_________________
danielskop.xf.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 14:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
... že deflektor na výkon vliv má, a znatelný...

O tom se nepřu, ja spíš měl na mysli, že ta roura by nemusela být vůbec dlouhá pokud se nasměruje správným směrem.

Jinak s tím vlivem deflektoru na výkon. Nepochybně dlouhý a tenký deflektor motor dusí a snižuje jeho výkon, na druhé straně zas zvyšuje tlak z tlumiče do nádrže a zlepšuje tak odolnost motoru vůči změně polohy nádrže. Takže je to vždy něco za něco. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 14:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
JardaRůžička píše:
Máš samozřejmě pravdu. Budiž mi omluvou, že do tohoto éra jsem žádný jiný motor neměl (menší už nemám).

To je MVVS 6,5?
Ale karbec nejspíš od nějakého japonce, že? Origo MVVS určitě není. :wink:

Jinak já jsem se 7,5kou odlítal s MagicMuflerem jen asi 50 startů a pak jsem musel řešit neskutečné zakarbonování motoru (o tom jsem tu už kdysi psal v jiném vlákně). Ačkoli výfuk byl připojen přes boční ohnuté koleno a mezi ním a muflerem bylo asi jen 10-15mm silikonové hadice, tak po demontáži ta hadice v tom místě, kde byla v přímém kontaktu s horkými plyny, jevila značné známky degradace, bylo to prakticky už na samé hranici propálení. :o Přitom se to na rozdíl od Tvého modelu, ničeho nedotýkalo a ta hadice byla dobře chlazená vzduchem ze všech stran. A i cesta tím hliníkovým kolenem byla cca o 5cm delší než u Tvého zadního výfuku, kde je příruba jen velmi krátká a vše odnáší ta hadice. Ale stejně to nestačilo. Holt, ty plyny, co se v rezonanci vracejí do motoru, to asi parádně přehřívají a taky způsobují ti karbonizaci. Já měl AL píst (ABC výbrusu) celý černý, už jsem si myslel, že je motor po smrti. Ale nakonec se to podařilo vyčistit a motor fungoval dál bez problémů.
Takže asi je lepší nějaká teflonová hadice.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz