Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 15:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 58
Bydliště: Poblíž Olomouce
Ten odvod spalin pod křídlo bude fungovat,pouze pokud přidělám nějákou rouru přímo k motoru,nebo stačí zmíněný plíšek?Roura totiž zjevně nepřipadá v úvahu.(model je už tak podmotorovaný a nemůže částečně ztratit výkon)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 15:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
XDan píše:
... nevím,jestli to platí i na upoutancích,ale podle mého selského rozumu by měli spaliny,pokud počítáme,že máme svod udělaný na vnějšku letového kruhu,logicky letět odstředivou silou pryč od modelu a pilota...
...To že by vítr vrátil spaliny zpět k modelu neberu v potaz,protože létám pouze v úplném bezvětří.

Vítr na to nemá pražádný vliv, poněvadž rychlost modelu je obvykle několikanásobně větší a rychlost proudu spalin z motoru ještě mnohem větší.
Na směr spalin odstředivá síla má vliv asi zanedbatelný, spíš je důležitý směr kterým ten výfuk je vyfukuje. Pokud dozadu, tak jdou po tečně letového kruhu. Ovšem, ta odstředivá síla ma vliv, a to na stékání usazeného oleje ze spalin po křídle a ocasu modelu. Ten pak stéká k odtokovce konce vnějšího křídla. Pokud má upoutanec na křidle vztlakové klapky, tak se rád usadí v škvíře a pantech, odkud pak prakticky nejde vyčistit.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 16:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
XDan píše:
Ten odvod spalin pod křídlo bude fungovat,pouze pokud přidělám nějákou rouru přímo k motoru,nebo stačí zmíněný plíšek?Roura totiž zjevně nepřipadá v úvahu.(model je už tak podmotorovaný a nemůže částečně ztratit výkon)

To mu nijak výrazně výkon nesníží, pokud nebude tou rourou zůžen průřez výfukového kanálu. :wink:

No ale Bažant s MVVS1,5D, rozhodně nebude podmotorovaný. Vždyť je to prťavý model. Lítali sme s ním kdysi dávno s MK-17, to byla taky jedenapůlka, ale slabší a těžší než MVVS. Pokud ho postavíš co nejlehčí a budeš létat na max. 10-metrových lankách, tak to bude v pohodě. Protože pro někoho paradoxně, ale právě lanka jsou u upoutance významný zdroj odporu. To uvidíš i podle toho jak se za letu prohýbají. Tak hlavně nezpomeň na tom modelu udělat podle plánku správné vyosení motoru ven z kruhu, vyvedení lanek z vnitřního křídla mírně dozadu, vyosení směrovky ven z kruhu a dát olověné závaží do konce vnějšího křídla. Pokud něco z toho zanedbáš, tak se Ti může stát, že model bude vytrvale, právě kvúli váze a odporu lanek, točit do kruhu a Ty pak, aby si udržel lanka napnutá a model řiditelný, naběháš víc km než ten model. :lol: :lol: :lol:
Tak na to bacha. A platí taky, že čím je model menší a lehčí, tím je ten vliv lanek markantnější. A čím jsou lanta silnější a delší, tak tím taky. Pro Bažanta bylo ideální použití ocelové struny 0,2mm. To ale už asi neseženeš, navíc struny byly mnohem zranitelnější než lanka. Lanka jsme pak kupovali na menší modely 0,3mm a na větší (tak od 3,5cm3 výše) pak 0,37mm.
Taky je důležité aby nádž měla sací trubičku na straně vně kruhu a odvzdušňovací trubky na strane vevnitř kruhu a zahnuté dopředu, aby nápor vzduchu v nádrži vyvozoval mírný přetlak.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 20:04 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10664
Bydliště: Břeclav
XDan píše:
Ještě maličkost,nejdou zde hodiny nějak špatně?Přijde mi ,jako by šli na zimní čas.


Čas jde samozřejmě správně. Ovšem to, co vidíš, závisí na časovém pásmu a druhu času, který jsi si nastavil ve svém profilu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 20:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6423
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
VTjr píše:
... Tak hlavně nezpomeň na tom modelu udělat podle plánku správné vyosení motoru ven z kruhu, vyvedení lanek z vnitřního křídla mírně dozadu, vyosení směrovky ven z kruhu a dát olověné závaží do konce vnějšího křídla...

Bažant má všechno, tedy kromě "směrovky" v nule, plánek je stále v archivu.
Při troše šikovnosti se opravdu dal Bažant za dvě odpoledne zvládnout. Nejdelší bylo lakování, resp. schnutí laku, to bylo na víc odpolední. Jinak i s MK-17 to létalo dost dobře a celkem živě. První let byl jak na horské dráze, druhý už trochu lepší a při třetím jsem už dokázal letět rovně. Pak přišly později na řadu i souvraty a lopas.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 21:37 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 24.1.2018
Příspěvky: 58
Bydliště: Poblíž Olomouce
Pro:zdzd,chyba byla v nastavení zimního času. :)
Pro:VTRj a DAF,Při čtení příspěvku VTRj mi začal "běhat mráz po zádech",protože jak později psal DAF mám vše kromě směrovky v nule.(jednoduše jsem se lekl,že je něco na Bažantovi špatně).To že jde Bažant postavit za dvě odpoledne je asi reálné,ale jak potom takový model vypadá!To je podle mě níčení materiálu.(pokud beru v potaz,že nechci model hned roztříštit o zem.) :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 21:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6423
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Jak by vypadal? Velmi dobře a také velmi dobře létal, tedy až jsem se ho naučil ovládat. Co tam chceš dělat? Trup je placka, křídlo obdélník s velmi jednoduchým profilem (žebra jsou vlastně jen lichoběžník), ocasky s rovnými hranami. Vše rovné, nebo jednoduchý oblouk. Nejdelší doba bude čekání na zaschnutí lepidel a laků. Musíš si práci rozvrhnout tak, aby jednotlivé operace na sebe vhodným způsobem navazovaly, resp., než ti zaschne lepidlo či lak na jedné sestavě, budeš pracovat na druhé. Hotovo, basta.
A k vyosení a potlačení motoru, je to běžná věc i u radiáků. U upoutanců se motor až tolik nepotlačoval, spíše se vyosoval, někdy i poměrně dost. Tenhle model je schopen i jednoduchých akrobatických obratů, včetně letu na zádech (dnes už bych to asi nedokázal). Pokud motor necháš v nulách, nic se nestane a bude to létat, pokud bys ho vyosil o třeba 2 stupně, pomůže to k lepšímu napnutí lanek. Pokud si dobře pamatuju, létal jsem i na 11 metrových, ale lepší je dodržet těch 10 m. Všechny věci jsou vyčteny z plánu, který mám stále v archivu.
Čtení plánů je velmi důležitá věc, vždycky před stavbou plán důkladně studuju (třeba i měsíc) a rozvažuju postup stavby. Není větší orgasmus, než když zjistíš, že něco musíš dostat dovnitř konstrukce a ono už není kudy a musíš kvůli tomu rozbourat třeba půlku už potaženého trupu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: úte 12.06.2018 23:40 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3144
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Bazant predevsim nema dostatecnou plochu kridla, aby s nim slo smysluplne letat zakladni akrobacii na lankach.

Pojmenovani samotneho modelu Bazant jiste nevzniko jen tak z rozmaru stryca Faru. Po dokonceni dila a zjisteni ,ze letovy projev predlohy a modelu jsou totozne, byl nazev jasny, no ne? 8)

Pozn.pred casem jsem mel podobne ujety napad a skusil navrhnout model, dle podminek konkurzu na skolni U model tak, aby se pokud mozno vymykal zavedenym konstrukcnim a technologickym postupum. Konkurz v roce 1994 poradal J. Lnenicka.

Fotky v nasledujicim odkazu dokladaji , co za silenost jsem vymyslel ... ale je fakt, ze model mam jeste dnes a lita dobre.... proste akrobat do kapsy( da se rozebrat) .

http://veka1.rajce.idnes.cz/Adept_-_upo ... _kridlem./

Na rozdil od Bazanta ma celkem dostatecnou plochu a relativne male plosne zatizeni ( cca 26/dm2) a proto i kdyz je kridlo pouze rovna deska z nekolika smrkovych spejli ,navic bez klapek , bezproblemove da celou kulatou akrobatickou sestavu.

Pozn. jsem ho svesil z haku a udelal pro vas fotku toho zapraseneho a zaolejovaneho prekazitka.
Raritou je potah kridla metalizovanou suchou nazehlovaci folii, kterou jsem v roce 1985 koupil pri jedne nahodne navsteve tehdejsi NDR. :)


Příloha:
adept  v roce 2018_001.jpg
adept v roce 2018_001.jpg
[ 70.42 KiB | Zobrazeno 246 krát ]



veka1

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: stř 13.06.2018 7:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2305
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj Vlado, ten karburátor je Perry pravděpodobně ještě od p.Stejskala (motory Mikro), funguje excelentně.
S karbonem máš pravdu, daří se mu tam. Už jsem vyštrachal výfuk s kovovou přívodní trubkou vcelku. Původně jsem ho nechtěl použít, protože při nasazování křídla (resp. připojování kablíků) jsem ho potřeboval odklonit, ale půjde to. Pak dám fotku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: stř 13.06.2018 8:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6423
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Bažant samozřejmě nebyl žádný zázrak. Jméno zřejmě vzniklo podle označení nováčků, začátečníků. Tuhle úlohu plnil, podle něho, velmi dobře. Nebyl určen k akrobacii, ale pár základních obratů zvládal. K postavení stačilo jedno prkénko balsy desítky, jedno pětky, kus Mikelanty (dnes asi Vlies), kus překližky jedničky, bukový špalík 10x10, drát na podvozek s kolečky, lepidlo(a) a lak. Stavba levná, i dnes, a výsledek pro začátečníky, více než dostatečný. Když s tím praštil, dalo se to celkem dobře opravit a létat dál. Dnes je problém najít vhodnou, dostupnou, ale hlavně volnou, dostatečně velkou plochu. Dnes je problém najít v okolí vhodnou loučku na házedla, natož, aby se tam dalo létat s upoutanci.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: stř 13.06.2018 8:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
veka1 píše:
Bazant predevsim nema dostatecnou plochu kridla, aby s nim slo smysluplne letat zakladni akrobacii na lankach.

S tým súhlasím, model je dobrý hlavne na nacvičenie štartu, letu v rovinke a pristátia. Ak nebude dovtedy na štiepky, tak pravdepodobne zvládne nižšie súvraty, premety a let na chrbte. Ale je pravda, že plocha je malá a bude zrejme v obratoch značne presadať.
Inak ja som z tejto konštrukcie mal od samého začiatku rozpačitý dojem. Je mi jasné že dôvodom jej vzniku bola elementárna jednoduchosť stavby a cena. To však autorovi nijako nebránilo v tom, aby zväčšil plochu a prípadne použil aj nejaký zmysluplnejší profil (aspoň ako 2. možnosť). Ja osobne som ho nestaval, keď vznikol, to už som mal za sebou odlietané už na 4 upútaných modeloch. Začínal som s modelom Galaxie, ktorý sa mi vidí ako oveľa vhodnejší na začiatok. :wink: Pretože ak vydrží prvé lety bez zničenia, tak sa s ním dá pokračovať vo výcviku pilotáže omnoho ďalej. V jeho plániku je možnosť voľby profilu s rovnou spodnou stranou alebo súmerného (tam by som neváhal a volil hneď súmerný). Aj keď je navrhnutý na 2,5cm3, tak mne spočiatku v pohode lital s MK-16 (trochu slabší predchodca MK-17). Neskôr som tam dal dvaapolku a to už bolo zaujímavejšie lietanie. Aj keď by jej krídlo tiež mohlo mať trochu väčšiu hĺbku, teda aj plochu. Ale môj kamarát Valdo Šindelka, ktorý vtedy (70. Roky) už lietal Majstrovstvá Slovenska F2B, mal okrem niekoľkých Supermasterov aj Galaxiu a vedel s ňou zalietať vtedajšiu súťažnú zostavu FAI. Konštrukcia modelu mi ho ešte umožnila doplniť vztlakovými klapkami, čím som zvýšil jednak plochu a obratnosť modelu. A potom som ho rozbil a staval iné modely, dokonca už podľa vlastných návrhov. :P
S Bažantom som sa potom stretol, keď som ho poradil spolužiakovi, ktorý si kúpil MK-17 a chcel nejaký jednoduchý model. Tak som mu ho zalietal a potom ho učil. Nemal som ale z toho modelu nejak zvlášť dobrý dojem :roll: , ale to už bolo zrejme ovplyvnené mojimi skúsenosťami s podstatne lepšími modelmi.
veka1 píše:
... Pozn. jsem ho svesil z haku a udelal pro vas fotku toho zapraseneho a zaolejovaneho prekazitka...

Peter, a čo je tam za motor? Podľa tlmiča tipujem ASP alebo starší OS. Aký objem? Aké to má rozpätie?
:?:
A ešte by si sa mohol vyjadriť, ako skúsený U-čkár k tým opatreniam na vyváženie vplyvu laniek, teda vyoseniu motora, vychýleniu smerovky, vyvedeniu laniek z vnútorného krídla viac vzadu a závažia vo vonkajšom krídle. Trochu ma šokovalo, že vraj Bažant má všetko v nule, teda neviem, či je to naozaj tak aj v plániku? Viem, že pri zalietávaní kamarátovho modelu som toto musel riešiť na letisku, tak asi to v plániku naozaj nie je, čo by som ale považoval za závažnú chybu. Lebo nie je nič horšie ak upútanec toči do kruhu. :cry: Dokonca si pamätám, že na niektorých modeloch som motor vyosoval naozaj riadne, a to tak, že som pod pätky, pod predné skrutky, dával namiesto podložiek dokonca M3 matky! :o Tak ako to má byť správne? :?

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: stř 13.06.2018 9:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6423
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Motor je na Bažantovi opravdu v nule. VOP je také v nule a křídlo, když to budu brát podle tětivy, tak určitý úhel má. Jediná SOP má vychýlení z kruhu. Protože je z pětky a je nalepená na desítce, je vychýlení dáno rozdílem tlouštěk.
Protože má "profil" s rovnou spodní hranou, tak je v podstatě také jakoby v nule (vím, že tak se to neměří). Souhlas, že profil je hrozný, ale zase byl lehce vyrobitelný. Z tohoto důvodu je podle mě celý model docela vhodný pro začátky, hlavně pro divočáky, jako jsem byl já. Neměl jsem nikoho, kdo by mi pomohl se záletem a naučením létání s ním. Následoval Moskyt, zase to nebyl žádný akrobat, ale vyblbnout se s tím dalo dobře. Následovaly i pokusy o vlastní konstrukcí, ale pak už pomalu přechod na RC. Upravený Moskyt, byť už se facto nelétající, je stále součástí mého hangáru.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: stř 13.06.2018 10:19 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3144
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
toz kamaradi... o Bazantovi a v podobnem stylu navrzenych modelech plati beze zbytku to, co je napsane tlustym pismem v mem predchozim prispevku. Fyziku, aerodynamiku a mechaniku letu zboznym pranim nepresvedcis. A plati to i dnes v dobe kosmickych materialu a novych druhu pohonu. :wink:

Kdo chce a chape podstatu toho radku , tak se dle toho zaridi, masochista si postavi Bazanta. 8)

Ale,proc ne... cesty modelare nemusi byt nejprimejsi, ze.

O zbytku (tj . proc vubec litat ucka, kde je litat, s cim a jak to neco k letani pripravit ... ) muzem podebatovat v samostatnem, jinak nazvanem vlakne ve vhodne sekci .

Pozn. v soucasne dobe, kdy na modelare urednici na zaklade pusobeni komercniho lobby, neustale vymysleji ruzna letova a jina omezeni, maji Upoutanci sanci prezit, bez ztraty kyticky.

Fakt je, ze s uckem si jeden moc nezaleta,to taky neni ucelem. Upoutanci jsou predevsim souteznim naradim tj. vhodny verk pro technicky tvorive , soutezne zalozene lidicky .


Pro ilustraci prikladam fotky z F2B Memorialu Jozefa Gabrisa, ktery o vikendu probehl v Zarnovici.

Spolecne foto ucastniku zavodu :

Příloha:
f2b memorial jozefa  gabrisa _zrnovica _ 018.jpg
f2b memorial jozefa gabrisa _zrnovica _ 018.jpg
[ 106.63 KiB | Zobrazeno 174 krát ]



Debata o nekolikanasobnem Mistru Sveta a Evropy, Jozovi Gabrisovi s jeho synem:

Příloha:
vzpminkova diskuse  se synem  Jozefa  Gabrise.jpg
vzpminkova diskuse se synem Jozefa Gabrise.jpg
[ 159.26 KiB | Zobrazeno 174 krát ]



A taky neco s deni na plose:

Příloha:
zarnovica _ us_ akce.jpg
zarnovica _ us_ akce.jpg
[ 109.81 KiB | Zobrazeno 167 krát ]



Příloha:
zarnovica _f2b_omladina..jpg
zarnovica _f2b_omladina..jpg
[ 126.26 KiB | Zobrazeno 167 krát ]



veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: stř 13.06.2018 11:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 2107
Bydliště: Košice, SK
Myslím, že bažant bol vhodný predovšetkým na stavbu v krúžkoch. Aj ja som ho tam začal stavať, ale po pár návštevách som sa tam už nikdy nevrátil a postavil si ho doma, tak ako neskôr všetky modely.
Plán - https://aerofred.com/download.php?image_id=100189


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 1,5D- výfuk
PříspěvekNapsal: stř 13.06.2018 11:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
DAF píše:
Motor je na Bažantovi opravdu v nule. VOP je také v nule a křídlo, když to budu brát podle tětivy, tak určitý úhel má. Jediná SOP má vychýlení z kruhu. ...

No, mám pocit, že teď bez rozmyslu mícháš vertikální uhly seřízení se stranovými uhly, vyvažujícímí vliv lanek. :o

Totiž, co se týče vertikálních úhlů, tak u upoutanců, jelikož se vše dá dorovnat korekcí řiditelné výškovky (případně i klapek), tak se vše dělá v nule, o tom není sporu a tohle seřízení ani nebylo předmětem mého záujmu při radách, které jsem tady podával. :P

Mne se jedná především o úhly patrné z půdorysního pohledu. :!:
Teď jsem si vyhledal nabídku toho plánku na RC-Revue, kde je jeho náhled, ale v mizerném rozlíšení. Kupovat ho nehodlám, tak musím vycházet alespoň z něho.
Takže, zaznamenal jsem vyosení směrovky ven z kruhu, vychýlení vyvedení předního lanka blíž k zadnímu a také malé závaží ve vnějším křídle. Pokud se toto dodrží, tak je to OK. 8)
Ale co se týče vyosení motoru, tak nedovedu z toho náhledu s mizerným rozlíšením pořádně přečíst tu uvedenou hodnotu, ale tipuji, že je tam opravdu 0°. :roll: Taky hmotnost olověného závaži nedovedu přečíst.
Každopádně, ja bych ten motor přece jen asopň pro začátek trochu vyosil, dal bych pod patky pod přední šrouby alespoň po jedné standartní trojce podložce. :wink: Vždy se pak později mohou vyndat a vyzkoušet to i bez nich.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz