Autor |
Zpráva |
aviatik666
|
Napsal: pát 09.11.2018 21:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
MARIO píše: Ahoj, z jednoho nerealizovaného projektu mám volný žhavík ASP 180, tedy 30 ccm. Pokud by byl zájem, tak bychom se asi mohli dohodnout Ale nejdříve musíš dokázat, že má i reálný udávaný výkon, ne jen papírově...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: pát 09.11.2018 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Všechno se dá říct mnoha způsoby. Před pár dny zde byla diskuze o vypínači na Auroře, četl jsem ji, včetně tvych příspěvků a komentářů na ně, dnes čtu toto vlákno. A četl jsem v něm hlavně příspěvek tazatele v reakci na tvůj projev. Ano souhlasím, že vývoj jde dál, ale říct "až dostaneš rozum... ", sorry jako. On své důvody pro svůj postup vysvětlil, a měl k tomu své rozumové důvody... Pochopil jsem, že létá rekreačně.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: pát 09.11.2018 22:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
DAF píše: Ano souhlasím, že vývoj jde dál, ale říct "až dostaneš rozum... ", sorry jako. On své důvody pro svůj postup vysvětlil, a měl k tomu své rozumové důvody... Pochopil jsem, že létá rekreačně. Věnuj se tématu a ne nějakým fantasmagoriím. Je vás tu pár, včetně tebe, kteří se rádi staví do role moralistů a těch "správných" chlapáků co diskutují o stylu diskuse jiných. Věnuj se prosím diskusi o žhavícím motoru 35ccm a na mne se laskavě ..., ano?
|
|
Nahoru |
|
|
radi5
|
Napsal: pát 09.11.2018 22:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2010 Příspěvky: 635
|
K věci: Na základě mých zkušeností bych sháněl OS BGX, pokud chceš létat a ne furt kroutit jehlami, vztekat se a přistávat s chciplým motorem. Běhá spolehlivě a hlavně s minimálními vibracemi. ASP v těchto větších 2T kubaturach nebrat.
|
|
Nahoru |
|
|
Zdeněk.b
|
Napsal: pát 09.11.2018 23:47 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.11.2018 Příspěvky: 16 Bydliště: Pardubice Obrázky: 0
|
Vážení páni KOLEGOVÉ.Ano dnes jsem se na tento web poprvé přihlásil a zaregistroval,. Potřeboval jsem poradit a třeba se i něco víc dozvědět,.A hlavně jsem se chtěl zeptat jestli někdo tu mvvs pětatřicítku náhodou doma někdo nemá.Na základě vašich reakcí a rad ohledně tohoto motoru jsem dospěl názoru že ten OS max bude asi reálnější cesta,.Moc vám všem děkuji za vaše odpovědi,rady a názory.
|
|
Nahoru |
|
|
MARIO
|
Napsal: sob 10.11.2018 0:16 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.6.2018 Příspěvky: 20
|
aviatik666 píše: Ale nejdříve musíš dokázat, že má i reálný udávaný výkon, ne jen papírově... Asi nerozumím - co mám dokazovat??? Někdo má zájem o velkoobjemový žhavík, který mám náhodou doma. Napsal jsem informaci, že se lze dohodnout na změně majitele. Nic víc, nic míň. Nevím, co bych měl tedy dokazovat.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 10.11.2018 1:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
DAF píše: Pokud má doma tři sudy metylu, tak ať si k tomu pořídí třeba Indiána (ten historický motocykl, nebo který to jezdí na metyl). ... Mimochodem, ASPéčko má možná papírově vyšší výkon, ale bude to mít také v reálu? Jsou to velmi dobré spotřební motory, se slušným spotřebním výkonem. MVVS se papírovému výkonu blížily mnohem víc. DAFe, nemusíš tak daleko 100 let zpátky do USA. Plochá dráha se taky jezdí na metyl , tak při obsahu motoru kolem litru jedna mašina bude žrát jak celý modelářský letiště dohromady za kalendářní rok. Jo a zkus si dát k spotřebnímu ASP brněnskýho mufflera a nastavit správnou dýlku a uvidíš, co se začne dít. Já dal k ASP 32 zahnutýho mufflera pro třiapůlku a to se děly věci, rychlost cca o polovinu větší než s ASP výfukem co byl u motoru. Do časování hrábnuto není. A kupodivu to zjevný přetížení zvládá už několik let. Stejnej výsledek s ASP91 a mufflerem Brno pro 12,7ccm, taky raketa.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: sob 10.11.2018 5:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
MARIO píše: Asi nerozumím - co mám dokazovat??? Někdo má zájem o velkoobjemový žhavík, který mám náhodou doma. Napsal jsem informaci, že se lze dohodnout na změně majitele. Nic víc, nic míň. Nevím, co bych měl tedy dokazovat. To bylo malé rýpnutí v souvislosti s čirou spekulací DAFa o skutečném výkonu ASP. V žhavíku jsem měl kdysi jak MVVS, tak ASP. MVVS nějaká 3,5ccm, to byla naprostá tragédie, neustálé štelování, chcípání zaletu, atd. ASP 6,5ccm, 12ccm a 20ccm, na tu dobu naprostá spokojenost, žádné časté štelování jehel, parádní přechody, atd. Jen u té dvacítky ta spotřeba a samozřejmě zahnojená letadla... Tož asi tak.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 10.11.2018 10:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
K výkonu motorů ASP, výrobce, potažmo prodejce, uvádí u tohoto https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=3468 motoru otáčky až 25000. Mám tyhle motory 3 a přes laborování s různými vrtulemi i palivem (nepoužíval jsem "silnější" jak s 5% nitra) jsem naměřil "pouhých" 13000 otáček max. (oproti deklarovaným). U téhle https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=3471 dvaapůlky jsem se dostal nejvýš na 14000. Neříkám, že nemají výkon, ale nezdá se mi, že by Číňani byli tak dobří, že by překonali OS Maxy a další výrobce. Prakticky všude deklarují o nějaký ten wattík víc, než konkurence. Také si pamatuju na recenze z RC revue, kde v rámci testu měřili i výkon a do deklarovaných hodnot tam něco chybělo. A k metylu a ploché dráze, tam se na metyl chodilo. S tím Indiánem bych ale mohl vyjet i na silnici. Ještě jsi zapomněl výrobu kapaliny do ostřikovačů, nebo linku na výrobu zaručeně pravého tuzemáku s názvem "Žižkovy slzy".
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 10.11.2018 11:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ony ty maximální otáčky jsou spíš max. hranice, aby nedošlo k přetočení, ale nejsou to provozní, jedině s nějakým laděným tlumičem. Mám třeba tenhle OS Max https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=69299 který má deklarované max. otáčky 17000ot/min, ale provozní mám max. 12000. Na zemi 11600ot/min.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 10.11.2018 12:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Otáčky by měly být vztažený k konkrétní vrtuli. Jinak to je naprosto nic neříkající údaj. Když jsme ladili vejfuky k Brnu 6,5 GRRT, tak jedna testovací vrtule měla průměr cca 100 mm a pustila motor na zemi ve štandu až na 28000 za minutu.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 10.11.2018 13:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Samozřejmě ty tabulkové hodnoty otáček jsou horní hranice. Podobně to je s výkonem. V běžném provozu jsou téměř nedosažitelné. V testu zrovna na tu dvaapůlku psali, co všechno bylo třeba, aby se tester přiblížil udávanému výkonu. Ty otáčky, jak píše Lark, jsou reálné provozní u běžných motorů, s běžným palivem, svíčkou atd. Pokud tam dám palivo s cca 20% nitra (nebo i víc), k tomu laděný výfuk, "závodní" svíčku a spešl vrtuli, dostanu se na výkon odpovídající formuli 1, a těm tabulkovým. Jinak ASPéček mám několik a jsem s nimi spokojený. Snadné spouštění, celkem jednoduché seřizování, dostačující výkon. Pro běžné rekreační poletování výborné.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 10.11.2018 17:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: To že malou vrtulí vyženeš otáčky do extrému, ještě neznamená že ten motor má větší výkon. No jasně, každej motor má otáčkový koleno za kterým výkon zase klesá a většinou víc, než před kolenem stoupal. Na 6,5 GRRT to bylo někde kolem 27000. Prostě dáš vrtuli se kterou se to nepřetočí ale zase to ještě naskočí do rezonance a při tom nesfoukne vlákno svíčky.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: ned 11.11.2018 14:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Zdeněk.b píše: zdravím,jak silné žhavíky dělala firma mvvs ? někde na webu jsem viděl žhavík o objemu 35ccm, dá se ještě tento žhavík sehnat ? pokud ho někdo má klidne bych ho odkoupil.nebo poradte kde sehnat žhavíky větších kubatur. Zkus toto Motor 35 ccm.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|