Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: stř 14.11.2018 1:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dávám tady dohromady novej kanystr na metylový palivo. Ten co jsem měl dosud je starej bezmála 40 let a byl to plechovej hranatej 4l kanystr od motorovýho oleje, ještě s plechovým šroubovacím víčkem. Dosloužilo na něm čerpadlo ze škůdkovýho ostřikovače oken a navíc už byl strašně volezlej naschlým rycínem a dost rezatej, mohl by každou chvíli začít týct. Vzal jsem na to 4l plechovej kanystr od acetonu. Je na rozdíl od původního nižší a širší, takže se v autě nepřevrátí (stalo se...). Na horní stranu jsem připájel držák na metylovou elektrickou pumpu z Jina a mimo zátku jsem udělal trubičkovej průchod z kování pro plastový nádrže. Vevnitř je na něj připojený bimbátko s hrubým filtrem a venku před čerpadlem je jemnej filtr Mann na benzín. Maká to v pohodě ale... Při čerpací zkoušce se kanystr bortí podtlakem. Starej to nedělal, asi blbý těsnění na víčku. Tak mě napadlo použít na odvzdušnění jednosměrnej ventilek ze škodováckejch ostřikovačů. Když se udělá v kanystru podtlak, tak se otevře jednosměrka a vzduch se doplní a hned se zase ventilek zavře. Nojo, ale zase opak při vycucávání nádrže v letadle a nebo od slunce v létě se v kanystru tlak zvětšuje a ten se nafoukne. Takže mě z toho vychází, že by ty ventilky měly být na odvzdušnění kanystru dva paralelně na přetlak i podtlak. Prostá dírka by to taky vyřešila ale metyl je jak známo hydroskopickej a pokud by dírkou neustále komunikoval vnitřek s venkem, tak se do kanystru dostane spousta vlhkosti. Ty ventilky by byly vnitřní pružinkou skoro stále uzavřený, takže by venek s vnitřkem kanystru moc nekomunikoval. Ventilky by byly na vzduchu, takže zalepení olejem z paliva nehrozí. Výpary metylu by jim neměly vadit, směsi do ostřikovačů se z nich jak známo míchaj. Bude to odvětrání makat?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
aviatik666
|
Napsal: stř 14.11.2018 4:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Celerone, i když mě máš zablokovaného a moje názory tě nezajímají, tak nemohu nereagovat. Opět tu řešíš doslova intergalaktický problém. Já to překvapivě řeším jednoduše, při tankování i vycucávání si lehce povolím víčko od kanystru a představ si, žádný přetlak ani podltlak nevzniká...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 14.11.2018 7:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Mám běžný kanystr, ve kterém se palivo prodává a na bedně mám čerpadlo na metyl. Hadičky balím do igelitu, nejsou s kanystrem na pevno a mám na nich druhé víčko. To ale nikdy neutahuju na fest, právě aby tam nevznikal nějaký podtlak. Nějaký podtlakový ventilek je myslím zbytečný a může být případně i budoucím zdrojem problémů, třeba po zalepení ricínem.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 14.11.2018 8:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Já mám (mimo plnicího víčka) do kanystru DVĚ průchodky. Na jedné je uvnitř hadička a filtr, na druhé nic. Z té první samozřejmě palivo čerpám, druhou se nasává vzduch. Když natankuju, plnicí hadičku navléknu na tu druhou průchodku a je jednak vzduchotěsně uzavřeno a kromě toho se nikde neválí konec plnicí hadičky (nepoužívám tankovací rychlospojky).
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 14.11.2018 8:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Já to mám zase tak, že na kanystru jsou dvě průchodky. Jedna sací s hadičkou a bimbátkem, druhá odvzdušňovací s krátkou hadičkou z venku.
Pokud je kanystr odložený, tak tou krátkou hadičku napojím na sací průchodku a kanystr je utěsněný. Při tankování krátkou hadičku stáhnu z tankovací průchodky, na tu pak natáhnu hadičku k čerpadlu. Nakonec odpojím čerpadlo, znovu spojím průchodky hadičkou a intergalaktický problém je vyřešen.
Ve vrtulníkových plastových galonových bandaskách jsem to tak měl ve vnitřním plastovém špuntu pod šroubovacím víčkem. Průchodky byly tak dlouhé a tak natvarované aby se přes ně při skladování dalo našroubovat i to víčko. Po vyprázdnění pak stačilo špunt s průchodkami jen přehodit do nové bandasky.
|
|
Nahoru |
|
|
jemo
|
Napsal: stř 14.11.2018 9:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2005 Příspěvky: 240 Bydliště: Brno
|
Pravda, poněkud intergalaktický problém, který lze řešit různě.
Já mám ve víčku 2x pruchodku, jedna sací (hadice+filtr na dno kanystru), jedna odvzdušňovací (pouze průchodka). Z vnější strany víčka: sací větev: spojovací hadička k čerpadlu, čerpadlo, tankovací hadička, tankovací koncovka odvetrací větev: kousek hadičky Ve stavu "uloženo" je tankovací koncovka zapíchnuta do toho kousku kadičky v odvětrací větvi a okruh je uzavřen pro přístup vzduchu z venčí. Ve stavu "tankování" je to rozpojeno a odvětrání funguje jak při tankování, tak při vytankování. Takto to mám od nepaměti, palivo v tom vydrží klidně i rok nedotčeno.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 14.11.2018 14:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
A ten balón-kanystr v létě nikdo neznáte? Stačí právě zapíchnout tankovací konec hadičky do odvzdušnění kanystru. Já teda jo, skončilo to prasklinou ve švu kanystru a dvouma litrama benzínu v kufru Xsary. Jemo, možná to je intergalaktickej problém. Ale kdyby ten benál nebo metyl v autě blafnul, tak by se tomu nikdo moc nesmál. Ono by to bylo taky dost zajímavý až by to řešila policie
Pozoruju, že se zde v poslední době na něco zeptat je obdržet dvojí výsledek. Pokud je to "intergalaktický" tak se spustí flamewar s cílem zesměšnit tazatele, pokud to je složitá technická záležitost, odpověď žádná. Tak se vážení nedivte, že už tady spousta lidí z dřívějška není...
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 14.11.2018 14:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Celeron píše: A ten balón-kanystr v létě nikdo neznáte? To opravdu ne. To jsi musel nechat černý kanystr v zavřeném autě za oknem a přímo nasvícený. Nebo to musel být zmetek...
|
|
Nahoru |
|
|
jemo
|
Napsal: stř 14.11.2018 14:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2005 Příspěvky: 240 Bydliště: Brno
|
Podívej se, já jsem ti napsal svůj způsob jak mám řešenou tankovací nádobu na metyl, s tím že mě to tak funguje a věřím že i při policejní kontrole na letišti by k tomu přivolaná hlídka neměla žádných faktických připomínek. Nalož si s touto informací jak chceš, víc ti psát nebudu.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 14.11.2018 14:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
jemo píše: Podívej se, já jsem ti napsal svůj způsob jak mám řešenou tankovací nádobu na metyl, s tím že mě to tak funguje Problém možná bude v tom, že se ptá po kanystru na metyl, ale do kufru mu tekl benzín... Mimochodem, benzín silikonové hadičky s přehledem sežere.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 14.11.2018 16:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Já bych přenechal intergalaktické problémy Alzákovi, podobné potvoře, případně NASA, nebo ruskému ekvivalentu. V každém případě použití dvou víček, jedno přepravní, plné, nijak neupravované, a druhé s průchodkou pro čerpání na place, které je spojené hadičkou s čerpadlem a na druhém konci na nějaký filtr, se mi doposud plně osvědčilo. Na place kanystr "dýchá", nebortí se a jinak je bezpečně uzavřený pro přepravu a manipulaci. Zatím se mi nepoštěstilo, abych ho na place při použití čerpacího víčka převrhnul a vylil. Ale co není... .
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 14.11.2018 16:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
zdzd píše: Problém možná bude v tom, že se ptá po kanystru na metyl, ale do kufru mu tekl benzín... Jakej problém? Metyl nebo benzín se chová v teple dost podobně. Prdnul mě benzínovej, tak chci metylovej zabezpečit aby to nemohl udělat taky. Že se nesnáší benzín se silikonem, to samozřejmě vím léta.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 14.11.2018 16:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Celeron píše: Jakej problém? Metyl nebo benzín se chová v teple dost podobně. To nemůžu hodnotit. Benzín jsem nikdy nelétal. Ale s metylem jsem nikdy nafukovací problém neměl. Ani v plechu, ani v plastu.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: stř 14.11.2018 17:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
To s tím povolením víčka, jsem dělal u kanystru s motorkem na metyl a bohatě to stačilo. Metyl je dávno minulostí, teď už jen benzín, takže 10l kanystr, ruční pumpa s kličkou, víčko z kanystru dolů, hadička s filtrem dovnitř, druhý konec do éra a tankuju/vycucávám. Zavřu kanystr a mám klid a jde to i bez motorku, baterky navíc, ventilů a podobných pičičáren. V jednoduchosti je krása... Ale nikomu necpu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|