|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
PatMat
|
Napsal: čtv 22.11.2018 15:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.6.2010 Příspěvky: 730 Bydliště: Praha 10
|
Problémů může být celá řada. Začít s čerstvým palivem je základ. Potom zkontrolovat jestli svíčka žhaví - vymontovat a vyzkoušet. Dát jehly na základní nastavení dle návodu. Doufám, že jste jehlu vyšrouboval a řádně pročistil jehlu i vnitřek karburátoru. Zkontrolovat jestli jde do motoru palivo - jestli tlakuje - jdou bublinky v přívodní hadičce při protáčení motoru. Není pro vás jednodušší se domluvit s někým kdo létá žhavíky. Takhle nad tím můžete maturovat týdny. Tady vám bude každý něco radit (včetně mne a stejně to nemusí pomoci. Pat
_________________ Futaba T14SG Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 22.11.2018 15:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jestli nemáš jistotu, že to palivo bylo dobře zavřené, tak to může být příčina, protože metyl je silně hydroskopický a vstřebává vlhlost ze vzduchu, ale pres to by si motor moh alespoň "škytnout". Další věc je jak máš nastavené jehly. Jestli jsi si před rozebráním nezkontroloval jejich polohy, tak by to taky mohla být příčina. Nevím jaké máš zkušenosti, ale možná by bylo nejsnazší navštívit někoho z okolí, kdo lítá žhavíky, který by ti trochu toho paliva snad věnoval a pomoh se seřízením. Edit: Byl jsi rychlejší.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: pát 23.11.2018 5:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
peca001 píše: Napadlo mě jestli to nemůže být palivem , které bylo asi 5 let uskladněné ve sklepě a nejsem si jist jestli zcela uzavřené. Nenapadá mě jiný problém kromě paliva,bohužel ho nyní nemají skladem pouze velký kanystr , proto jsem se chtěl zeptat zde na fóru jestli s tím nemá někdo podobnou zkušnost. Pokud si celý motor pročistil a to včetně trysek, palivo to nasává, svíčka svítí, tak je to na 100% starým palivem. Chápu, že dát cca 800,-Kč za 5l paliva je vopruz, litr vychází na 160,-Kč , proto jsem se s žhavíky nadobro rozloučil už dávno a zlatej benzín... Podle mne jsou ty ceny za metyl nehoráznost a prasečina. Za 160,- kaček se nechá sehnat už i ucházející kořalka od soukromníka. Kdysi jsem kupoval po menším množství v RCM Semtín, ale tam už to asi vzdali, sice jej nabízejí, ale není skladem. https://www.modelcentrum.cz/katalog/AIR-i680
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pát 23.11.2018 7:46 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Já bych zkusil nové palivo. 5let staré palivo je tak na rozdělání ohně.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 23.11.2018 20:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
A je to opravdu metylový palivo, to o čem si myslíš, že to je palivo? Už jsem jednou viděl kámoše, co si spletl při míchání metyl s nějakým ředidlem. Letos jsem dolítával 10l plastovej kanystr namíchanej 85/15 v roce 2012 a žádnej problém. Příčina bude nejspíš v špatným žhavení. Vyšroubuj svíčku a koukni jestli celá!!! spirála žhaví alespoň do světle červena a jestli svit nevadne, pak by mohla být vybitá nebo špatná žhavící batérka. Pokud spirála nežhaví celá, tak by mohla být naražená na stěnu svíčky a je tím ochlazovaná. Nebo mě ještě napadá, že vy ve svíčce mohl být hustej zatuhlej rycín jestli stál motor hlavou dolů. Zkus jinou svíčku a nebo opatrně špendlíkem spirálu vrátit na střed otvoru svíčky. Pokud je motor správně poskládanej, otevři šoupátko karbecu a stříkačkou do sání stříkni tak 2-4 ml paliva, motor bez žhavení protoč v normální poloze, pak hlavou dolů a výfukem dolů nech vylejt přebytek. No a pak připoj žhavení a zkus pomalým protáčením zda motor kope. 15 ccm kope jako sfiňa a je celkem jedno, jestli to je metyl nebo líh a na vodě, pokud jí není zrovna desítky procent až tak moc nezáleží. Pokud nekope, zopakuj to nastříknutí paliva cca 1-2 ml . Pokud kope, zavři karbec na cca 1,5-2 mm škvíru a zkus ho nastartovat na ubranej plyn. Pokud chytne a za chvilku chcípne, je něco s přívodem paliva a nebo je málo či moc povolená jehla. Dej vědět, jestli jsi našel nějakou chybu a zda už běží, nebo aspoň kope.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 23.11.2018 22:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ještě doplním Celerona, zkontroluj ještě dotažení šroubů. Píšeš, že jsi motor rozebíral. Pokud by to bylo špatně dotažené (hlava, zadní víko, usazení karbecu), může to tudy tahat falešnej luft.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 24.11.2018 0:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Jasně, netěsná hlava nebo svíčka taky. Můžeš hlavu zkusit strčit pod vodu a přehoupnout přes kompresi. Třeba MVVS svíčky jeden čas podfukovaly kolem středního kolíčku. Dafe, palivem prolitej motor po nažhavení kope i bez zadního víka a karbecu, jen neběží. Odzkoušeno jen tak v ruce.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 24.11.2018 6:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Kopání bez víka jsem nezpochybňoval. To je věc válce a pístu, když tam je palivo a připojené žhavení... Spíš šlo o to, že v případě špatného upevnění či dotažení (karbec, víko, hlava) to bere luft bokem a motoru se pak nechce makat. Kopání vrtule mám také opakovaně vyzkoušeno, také za různých situací (a také na vlastních prstech ).
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 24.11.2018 10:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Taky jsem kvůli venkovní teplotě zalezl do sklepa (kde mám dílnu) lepit. Snad dá výsledek po zvýšení teploty.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
peca001
|
Napsal: ned 25.11.2018 20:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 23.5.2011 Příspěvky: 74 Bydliště: Srch
|
Děkuju všem za rady, zkusím ještě pro jistotu dotáhnout všechny šrouby. Jinak je to opravdu metyl, mám to v origo kanystru. Co se týče svíčky tak ta žhaví v pohodě. Je fakt, že ikdyž jsem stříkl to palivo do karbeu tak motor ani jednou nekopnul....
Vyzkouším to palivo a šrouby a pak uvidím co dál.
Děkuji
Peca001
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 26.11.2018 9:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Jsi kousek od Pardubic, neříkej, že tam není nějaký plac, kde se létá a kde bys mohl chytat rozumy, případně někoho ukecat, aby ti pomohl.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|