DAF
|
Napsal: čtv 06.06.2019 18:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
A to je problém. Benzíňáky se dávají do modelů většinou přes dva metry. Já ale stavím modely menší (prostě by se mi sem větší nevešly, nebo jen jeden. Patnáctky žhavíky se dají nahradit dvacítkou benzínem, ale k tak velkým jsem se zatím nedostal (z mnoha důvodů). Také mi elektriky moc nevoní, tedy správně nesmrdí.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 14.06.2019 3:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Dotaz na míchání paliva přesunut (překvapivě ) do vlákna Míchání paliva
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: pát 14.06.2019 7:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
U nás na letišti /AMG Mýto/ v Kařízku jsou kupodivu stále nějaké spalováky v provozu, i když jde většinou o 4-takty. Sám mám ještě několik nových 2T v krabičkách s tím, že je snad někdy využiji, ale jak píše Jyrry. Když si představím zase tu mastnotu, tak mě to zase rychle přejde. Na elektriku jsem za poslední roky předělal několik svých modelů. Viz můj příklad z opravdu nedávné doby, kdy jsem "vyměkl" dříve, než jsem čekal http://hankovystranky.cz/2019/04/27/eaa-biplane-aneb-ze-4-taktu-na-3-faze/Inu, i zde se ukazuje, že lenost a pohodlnost je matkou pokroku
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: pát 14.06.2019 11:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Každej,ale nemá rád elektriku no .Nic ve zlém.Mám rád když to vrčí.Co se vlastně teď u nás v ČR dá aktuálně koupit za malý dvoutaktní žhavíky?O.S.Max a co dalšího?
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: úte 16.07.2019 9:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 01.10.2019 11:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Zatím nic nového? Neví někdo nějaké drby? Na HK už ASP, ale téměř všechny žhavíky (co nechápu) zmizely, i jinde už jen zbytky zásob jak motorů tak i nějakých ND. Kdo ten výpadek nahradí? Bojím se, že právě skončila doba levných spalováků.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 01.10.2019 14:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
VTjr píše: Bojím se, že právě skončila doba levných spalováků. Také to s nechutí sleduji. Budiž mi útěchou, že svoje motory asi už do smrti nestačím odlétat.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 02.10.2019 0:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Třeba daj na metyl spotřební daň jako na líh a bude vystaráno. Pamatuju jak s tím Bureš vyhrožoval, když byla prohibice při tom míchání metylu do lihu. Asi netušil, na co vše se metyl v průmyslu používá... Když jsme naposled kupovali ve Slatiňanech 200L sud, tak byla spotřebka asi 20-25 kaček z litru. Možná bych ještě fakturu našel, bylo to tam vyznačený.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 02.10.2019 6:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Nevím jak to souvisí s tématem? Nemyslím si, že krach čínské fabriky nĕjak souvisí s českou a jinými metanolovými aférami. Je pravdaou, že palivo žhavíků zdražilo, ale za to může spíš omezení prodeje nitromethanu v celé EÚ. Protože přesnĕ po tom, když vstoupilo do platnosti, se nabídka paliv na trhu značnĕ omezila a cenová hladina vzrostla (ale nikterak dramaticky). Navíc třeba v USA není prodej nitra ani metylu tak omezen. Nicménĕ ten krach postihl i značku Magnum, co je to samé co ASP ale pro americký trh. I v Rusku je to volnĕjší než u nás. Ale jsou i země (např. Uzbekistan), kde koupt metyl, éther, nitromethan prostě nejde. Tam létají na denaturák, s detoňáky na startovací bombičky pro náklaďáky. Mne ani tak nepřekvapuje to, že z HK zmizely ASP, Magnum, PH a jiné klony toho samého, jako to, že celkovĕ je to tam po žhavících "vymeteno". Jediný je tam OS FS 120 S-III, za víc než 400USD, co rozhodnĕ není motor pro začínající.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: stř 02.10.2019 7:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
No, přiznejme si, je pro používání malých žhavíků nějaký jiný důvod, než nostalgie po smradu spáleného ricínu a mastnejch eroplánech? Kolik by takových nostalgiků muselo na světě být, aby výroba takových motorů ve velkém nebyla ekonomickej nesmysl.. A lepší už to nebude.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 02.10.2019 8:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Faktem je, že u malých modelů (do ekvivalentu řekněme 6.5 - 10.0 ccm) je elektrika jednodušší a možná z dlouhodobého hlediska levnější (nepočítal jsem to). Nebudu tady rozebírat výhody a nevýhody jednotlivých pohonů, to asi každý ví. Ale právě ta jednoduchost vytlačila malé čuďáky, škoda. Pár "bláznů", kteří se toho z mnoha důvodů nechtějí vzdát, to nezachrání. Osobně mám v zásobě motorů tolik, že je do smrti nevyběhám, a mladší na to nejsou. Podobně je na tom, jak sám píše, i JardaRůžička a věřím, že i mnoho dalších. Tak teď jen, aby bylo k sehnání palivo a další propriety, jako svíčky a další. "Pochlubím se", že jsem si zakoupil jeden z posledních motorů na trhu. Bohužel se poště nějak ztratil, tak ho ve spolupráci s prodejcem hledám. Držte mi palce. Mimochodem jsem se v posledních dnech dověděl o poště takové informace, že nemám chuť, ani náladu, jejích služeb na doručování balíčků využívat.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 02.10.2019 8:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
JirkaA píše: ... Kolik by takových nostalgiků muselo na světě být, aby výroba takových motorů ve velkém nebyla ekonomickej nesmysl.. A lepší už to nebude. Ja s tím souhlasím. Ale měli bychom si zadefinovat co to vlastně ten malej žhavík je? Do jaké kubatury je ještě malej a od jaké už není? Já cítím, že ta hranice teď bude někde mezi 6,5 až 9cm3. Mj. tyto motory jsme v mládí považovali za velké a málokdo z nás si mohl dovolit je koupit a provozovat. Ale stejně jako příznivci historiků pláčou za tím, co bylo před rokem 1950, tak mně je zas smutno za érou 60.-90. let, kterou bych mohl nazvat "zlatou érou zhavíků". Jinak smarad spáleného ricínu mi nevadí, umaštění už trochu ano (ale dnes, díky dobrým těsným tlumičům, to není jako u těch starých, kde se ze štěrbinových výfukových oken olej rozstřikoval na všechny strany), ale zas mi vadí u elektrik to ticho. Pokud model nevrčí/neječí - není to ono. I když to je taky věc názoru. Každý to vidí jinak, někdo třeba touží o po tom smradu, protože mu připomíná roky mládí a ten jeho "zlatý věk". Lidé, a modeláři zvlášť, jsou různí. Kdyby byli stejní, tak by to byla nuda, ale zastavilo by to i veškerý pokrok. Nemyslím si, že celosvětová komunita příznivců čmouďáků je natolik malá, že by se na tom jedna celosvětová fabrika neuživila. Nevíme přesně co všechno zatím je, pokles zájmu o malé žhavíky nepochybně je, ale to může být jen jednou z příčin. Ale znám mnohé mladší modeláře, kteří vyrostli na elektrice a pak zatoužili postoupit o level výš a kopili si čmouda. Všichni cítí, že elektrolet je sice fajn, ale není to úplně ono. Jinak, tohle jsem napsal včera v jiném vlákně viewtopic.php?f=8&t=86788&p=1462916#p1462916, ale tady to klidně po sobě odcituji: VTjr píše: Ale znám jednu nespornou výhodu spalováků - na rozdil od elektoromotorů se nikdy samy od sebe nenastartují jen tím, když se náhodou zavadí o knipl. Samozřejme ono je to nejen výhoda, ale i nevýhoda. Za letu by to někdy bylo užitečné motor sem-tam zhasnout a pak zase nastartovat, ale u spalováků se toto řeší dost obtížně. No, prostě každá mince má dvě strany. Rozhodně však z hlediska bezpečnosti je to spíš výhoda. Nebudu zde citovat známé příhody, jak neodpojením baterek došlo k různým kuriózním nehodám. Ale sám jsem jich několik na vlastní oči viděl. Zrovna nedávno jeden kolega zapomněl odpojit baterky velkého elekrického akrobata a pak na stojánce nechtěne zajel s nim sousedovi do modelu vrtulníku (škoda jen na modelech odhadem asi 250€, naštěstí se jinak nikomu nic nestalo). Samozřejmě tenhle argument prodej žhavíků nepozvedne, to je mi jasné.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 02.10.2019 9:46 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
VTjr píše: Ale znám jednu nespornou výhodu spalováků - na rozdil od elektoromotorů se nikdy samy od sebe nenastartují jen tím, když se náhodou zavadí o knipl. Dovolím si napsat jednu zřetelnou nevýhodu spalovacích letadel. Motor se točí i bez zapnutého přijímače. Před lety jsem po období elektro pocítil potřebu létat spalovací Open combat a v klidu jsem zahodil model s běžícím spalovákem. Ale ještě ve vzduchu jsem si uvědomil, že neřídím proto, že není zapnutý přijímač. Dobře to dopadlo, model byl ztrimovaný a jen jsem měnil vrtuli.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 02.10.2019 9:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Tak z hlediska bezpečnosti je ten (chápu že trochu nevážný) argument VTjr skutečně zavádějící, ono totiž riziko drbnutí do knyplu u elektry je zanedbatelné proti tomu, kolik se u spalováků (ale i čistých větroňů) stalo crashů kvůli nenabitým přijímačovkám, na což se běžně zapomíná. Bohužel bych sám mohl vyprávět - zažil jsem jak hod s vyplým RXem, jak píše tomasc, tak i chcíplé baterky
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|