Switch to full style
Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odeslat odpověď

Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

ned 09.06.2019 19:54

V jiné části fóra tu řeším cvičnej model kterej má motor Asp 4,1cm s klasickou papučí a vrtulí MA.9x6.Chtěl bych trochu výkonu navíc a ve skříni jsem objevil nepoužívanej Mvvs 4,6 s černým mufflerem Otázka zní jakou pro něj vrtuli s tímhle výfukem .Jakej přírůstek výkonu oproti Aspéčku se dá asi očekávat.Dvacet nebo třicet procent?Ta Mvvs je podle mně výkonější než Asp i s normálním výfukem.Co vy na to?Bude stát výměna motorů za to?A jakou vrtuli dát aby byl výkon s tím mufflerem optimální(.9x5)?Dík za pomoc Ten motor jsem s tím laďákem nikdy nelítal Vím,že otáčky kdy nastupuje do rezonance se trochu dají ovlivnit délkou hadice mezi kolenem a výfukem.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

ned 09.06.2019 23:54

A co k tomu tvýmu ASP udělat z cca 5 mm Al plechu obdélníkovou redukci výfuku na přechodku hranatá/kulatá co je u muffleru MVVS? Už léta takhle lítam s kombinací ASP 32 (5,3ccm) a MVVS muffleru pro 3,5 se zahnutou vstupní trubkou. Žádný úpravy časování výfuku jsem nedělal. Oproti původnímu ASP výfuku nárůst otáček a tím rychlosti docela značnej, odhadem čtvrtina. Na vrtuli se ti kouknu zítra ale k nižší kubatůře ji bude potřeba dát menší průměr nebo stoupání.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

pon 10.06.2019 10:20

No taky by to šlo,ale ten motor Mvvs má stejnou rozteč na šrouby i šířku Takže povolím čtyři šrouby a motory přehodím.Žádnej problém.Jinak redukci chápu,ale nechápu jak jí vyrobit z z 5 mm materiálu.Myslíš udělat z toho přírubu na vejfuk?Nebo mi to prosímtě vyfoť.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

pon 10.06.2019 10:26

Asi už jsem pochopil.Myslíš použít tu přechodku Mvvs a udělat z toho matroše přírubu- přechodku.Jj.Ale ta fotka by se hodila

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

pon 10.06.2019 14:25

Tak když to jsou povolit 4 šrouby, tak se neptej a prostě to vyzkoušej... za tu dobu debat by už byly motory prohozené... Dle mého úsudku mají oba motory jinou charakteristiku... MVVS vždy víc točily, ale měly radši menší vrtuli, aby se dostal do spektra té rezonance na kterou je tlumič konstruován.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

pon 10.06.2019 14:37

Aby si z toho Pipera nemal stíhačku. Mám MVVS 4,6 v Simplexovi a má dostatok výkonu aj s obyčajným výfukom. Kedysi som tam mal aj muflera, ale na tento typ modelu sa to nehodí.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

pon 10.06.2019 20:12

No on to není přímo Piper.Je to cvičnej hornopoch podobnej Piper Cessně 150 atd.Mám na tu Mvvs - ku všechny tři vejfuky.Normální,tichý i muffler.Jestli bude mít znatelně víc výkonu než Asp i s normálním výfukem nebo dokonce s tím tichým,tak ho tam šoupnu a bude to.S jakou vrtulí ti jde ta Mvvs ka nejlíp prosímtě?

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

úte 11.06.2019 6:16

V tvém přippadě tam dej tu mvvs s vrtulí 10x4. Nejlépe apc.
Oproti asp 4,1 tam bude nárůst statického tahu dost znatelný.
Přesný čísla u mvvs neřekne nikdo. Záleží na tvém motoru.

Kdysi jsem provozoval najednou asi 5motorů mvvs 3,5. Stejná vrtule stejný palivo. Dokonce i stejný typy modelů. Rozdíl byl v max otáčkách. Tem se rozcházely až o 1000rpm. Asi podle toho jak se motor zrovna povedl.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

úte 11.06.2019 7:28

To Havelaircraft:A prosímtě bude lepší ten černej výfuk k týhle vrtuli nebo normální expanzní?Samozřejmě to pak odzkouším polaboruju s vrtulema.Nemàm čas jenom na tohle éro :) .Na tom Aspéčku jsem měl vrtuli MA 9x6.Jestli nemá na ten motor moc veliký stoupání.Můžu tam zatím zkusit dát 9x5,než přehodím ty motory.Zvoral jsem to a ta Mvvs-ka má novej výbrus,tak jí budu muset venku na prkně nejdřív zaběhnout,než jí tam dám.Je hrozně těsná.Ale teď nic nestíhám no :oops:

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

úte 11.06.2019 10:09

Tak dej na to asp 9x4 apc a vylaď ho na 15500rpm.
Nedělám si srandu. Lítal jsem s tim aircombat několik sezon.
Bude trochu víc ječet ale potahne lépe.

A mvvs jedině s černym vejfukem.
Cokoliv jiného je dusítko.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

úte 11.06.2019 14:51

O.K.Díky moc za rady.Vyzkouším a uvidím.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

úte 11.06.2019 17:14

Tady máš fotky přechodky mezi ASP a MVVS výfukem. V tom 5 mm plechu je vypilovanej přechod z výfukovýho okna ASP na výfukový okno MVVS 3,5. V plechu jsou ze strany ASP dva závity pro původní šrouby M3 pro výfuk ASP a z brněnský strany jsou dva závity pro šrouby M2,5.
Vrtule je Master G/F 3 rozměr 2815, konce jsou asi o 5 mm odrbaný za ty léta co s tím lítám, vrtule je jen asi 10 mm nad zemí. Otáčky jsem asi někdy měřil ale už nevím. Letos jsem poprvé měnil svíčku, jede to i na starou ruskou studenou.
Letadlo je skoro 40 let stará M2 Atlas, co vyšel někdy v půlce 60-tých let v S řadě Modelář. Původně v tom byla MVVS 2,5D7, po novým potahu MVVS 3,5 ale s ní to lítalo "pomalu" a tak jsem dal ASP 32, co má naprosto totožnou rozteč šroubů. Nyní to lítá jak stíhačka, dvojnásobná rychlost než s MVVS, kolmo nahoru až do stratosféry. :) Palivo 10% syntetika, 3% rycín, zbytek metyl. Na jehlu se v průběhu roku nemusí šáhnout. Volnoběh a přechody bez problémů. S MVVS se jehlou ukroutíš a přechody a volnoběh stejně stojí za H.
Přílohy
mufler.jpg
přechodka.jpg

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

úte 11.06.2019 21:20

Mosquito píše:S jakou vrtulí ti jde ta Mvvs ka nejlíp prosímtě?

Momentálne tam mám Master Airscrew GF3 9/6.

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

stř 12.06.2019 20:02

To Celeron a Macil.Oběma moc děkuju.A ozvu se ja jsem dopadl až na to budu mít čas s tím něco provést .

Re: Asp 4,1cm versus Mvvs 4,6

sob 03.08.2019 13:25

Tak nakonec se všechno vyřešilo jinou vrtulí.Dal jsem tam Apc 9x5.Zvedl se výkon a starty z ne zrovna nízko posekaný trávy to zvládne s přehledem.Dokonce to s touhle vrtulí má i menší tah na volnoběh,takže i přistání jsou už v pohodě.Dal jsem s tím tak deset letů a motor se začal chovat docela zvláštně.Na zemi dobrý i čumákem nahoru.Nastaven na lehce bohatší,ale ve vzduchu to bylo někdy v pohodě,pak zase chudej,tak jsem mu přidal o jeden zoubek a to už byl hrozně bohatej.A pak jsem na to asi přišel.Když se jehly jenom dotknu,tak motor změní zvuk a teče okolo ní palivo.Je asi K.O. ten ó kroužek,kterej těsní okolo závitu.Ale já ho teď nemám po ruce.To Asp je jěště starší model s kulatou hlavou i válcem.Než koupím ten kroužek,tak to nemám jak vyzkoušet.Neřešil jste tohle někdo?Může to bejt tím?Kde se daj takovýhle pidi ó kroužky koupit v Praze?Ve Štěrboholích v zeleným domečku?Nějakou sadu ó kroužků budou mít příští týden v Lidlu,tak uvidím.Může to tam přisávat vzduch a určitě tam uniká palivo,takže si myslím,že až to vyměním,tak by to zase mělo makat né?Co vy na to?
Odeslat odpověď