Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019 14:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
Na tom řemenu byl ještě kryt, na té fotce chybí zřejmě pro názornost.


Přílohy:
webra-t4-60-model-airplane-engine_1_83af478fa6f640211ae29fd5df230646.jpg
webra-t4-60-model-airplane-engine_1_83af478fa6f640211ae29fd5df230646.jpg
[ 21.5 KiB | Zobrazeno 1673 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019 15:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
MPml píše:
Motory do Hirtenbergeru přivedl kdysi Paul Bugl a když v r. 78 tragicky zemřel, ... někdy okolo 1990 koupil Randy (RJL) od nich "co zbylo" (nástroje, formy, rozpracovanou výrobu - díly) a právo prodávat to dál pod HP - takže dnes se to prodává pod MECOA (RJL)...

Díky za cenné informace. :wink:
HP-čka mám doma 2, ale pouze 2-takty Gold Cup .61, jeden běhaný a jeden úplně nový. Nakonec tyto motory se sem do ČSSR dostaly v poměrně velkém počtu, takže až taková vzácnost to není. Ale jejich 4-takt HP-VT, ten mě fakt zajímá. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019 19:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já teď zrovna se "Zlatou hlavou" lítám. Už má něco za sebou a nějak se mi nedaří ho seřídit na akurátní přechody. Musím ho mít bohatší, první asi 4 minuty letu tarokuje a pak jde dobře. Ale žere jak tank a toho svinstva za výfukem. :roll: Když ho seřídím na zemi čumákem nahoru na optimum a trochu povolím jehlu, ve vzduchu ve svislým letu je stejně moc chudej. Nádrž je přesně v ose trysky, původní karbec s akcelerační pumpičkou a šikmou jehlou. Palivo 10% Aerosynth2, 3% rycín, zbytek metyl. Výfuk je brněnskej muffler k 12,7-ce, tlakování z něj. V Dalotelu, kde byl původně, s ním nebyl žádnej problém a tady to furt blbne. Taky jehla v Dalotelu stále stejná poloha, zde půl otáčky sem a tam.
Zkusil jsem vyhodit původní karbec a dal místo něho dvoujehlovej z brněnský 12,7-ky. Mají naprosto stejnej průměr hrdla. Ještě jsem s tím nebyl, tak nevím zda se něco změní.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019 19:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
JardaRůžička píše:
Na tom řemenu byl ještě kryt, na té fotce chybí zřejmě pro názornost.


Asi né na všech. Podívej se na karter, je tam nálitek na ten kryt. Na první fotce T4-40 ten nálitek není. Asi bylo víc verzí jak psal MPJ.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019 20:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
JardaRůžička píše:
Na tom řemenu byl ještě kryt, na té fotce chybí zřejmě pro názornost.

T4-87 (tj. ta verze s šoupátkem Aspin) žádný kryt řemenu neměla - mj. viz i obrázek na původní krabici
http://img.tradera.net/images/015/29828 ... c75c53.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019 21:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
mj. - když už jsme u toho, tak 87 s šoupátkem Aspin saje do karteru, přes ocelovou membránu (vypadá to trochu jako u dvoutaktu s sáním řízeným membránou), pak přefukuje kanálem (trubkou) přes ten Aspin - takže je to přeplňovaný čtyřtakt (Aspin otevírá vždy výfuk, svíčku a přefuk z karteru,) - tj. svíčka je otevřená do spalovacího prostoru pouze v době kdy je to třeba - jinak je maskováná stěnou toho šoupátka.
http://www.rcuniverse.com/forum/attachm ... 1375398870
existoval i skoro ten samý motor, taky Aspin (T4-90), ale bez té trubky a místo toho Dynamixe s membránou přímo na karteru, pak byl použit "starý, obyčejný" dvoujehlový karburátor TN (jako byl třeba u .61 BH - těleso obráběný z tyče), ten karburátor byl pak přímo na hlavě, na krátkém mezikusu, bez té trubky mezi spodkem a hořejškem, ty příruby na karteru byly zaslepený takovýma deskama.
https://static.rcgroups.net/forums/atta ... %20003.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 7:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
MPml , Celeron : S tím krytem máte pravdu, toho jsem si nevšiml. Jinak obecně mám pro tyhle složitější motory slabost, líbí se mi, že skoro všechny vychytávky v oboru spalovacích motorů vyzkoušeli i modeláři.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 8:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.6.2010
Příspěvky: 730
Bydliště: Praha 10
VTjr píše:
Stačí si ho porovnat se 4-dobýmy motory od HP, kde místo ventilů byla rotující hlava, tedy přesněji jakési dno válce. No a to bylo usazeno na kuželíkovém ložisku aby i při maximálním stlačení v horní úvrati byla zachována jeho pohyblivost. No a v tom motoru byly taky kuželové šikmé ozubené převody (hypoidní) - tedy skutečně výrobně nic jednoduchého. :o Chci jen poznamenat, že tyto typy bezventilových 4-taktů, kde se nic neklepe, ale pouze otáčí, se vyznačují velice klidným a tichým chodem. Třeba mnou zmíněný HP se svého času považoval za nejtišší modelářský 4-takt. Jsem přesvědčen, že stejně tak tomu bude i u RCV. :wink:

Reaguju na ten tichý chod. RCV rozhodně nemá tichý chod, ale dělá pořádný randál a zvuk je takový divný, tvrdý.

_________________
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 11:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Tichý chod RCV byla jen moje domněnka. Je možné, že právě ten velký ozubený převod zvedne jeho hlučnost. :roll: Ale u HP-VT posouvám informaci o tichém chodu jen z recenzí, které jsem o něm četl.

Jinak pojmy tichý, randál ... jsou jednak věci ryze subjektivní. :P A taky dost záleži i na kvalitě použitého tlumiče výfuku.
V recenzích zmiňovaný tichý chod motorů HP-VT byl podle mne myšlen spíš z hlediska, že tam nejsou slyšitelné ty klepavé zvuky ventilových rozvodů běžných OHV/OHC motorů. Ale zase tam může být víc slyšitelný hukot ozubených převodů, kterých je tam víc stupňů než v běžně prodávaných OHV (Saito, OS, ASP a j.). A kdyby i ten byl puštěn bez tlumiče, tak by asi řval naprosto stejně jako kterýkoli jiný motor stejného objemu a to, zda tam jsou patrné zvuky ventilů, či ne, by se v tom řevu úplně ztratilo.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 13:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
HP-VT má (alespoň pro moje ucho) příjemně "prdlavý" zvuk a ne moc hlasitý. Pravda, je to trochu neobjektivní popis. Kdysi jsem ho rozpohyboval, když si ho kamarád pořídil na burze, ještě na Modele v Hoříně u Mělníka. Neobjektivní na tom je, že na něm byl nabastlený starý tlumič pro MVVS 2,5 (taková ta trochu oteklá roura tvářená výbuchem).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 16:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.6.2010
Příspěvky: 730
Bydliště: Praha 10
Tak kakhle zněl ten můj RCV.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 16:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Dyť říkám, že je to subjektivní, protože mně se ten zvuk docela líbí. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 18:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.8.2008
Příspěvky: 1566
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Mě to zní jako dvoutaktní dvacítka ASP-120 AR, měl jsem jí v Big Liftu a přesně takhle to s originální bačkorou hrkalo. Taky má rozsah otáček jen do cca 10.000/min jako 4takt, ale samozřejmě vyšší výkon.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz