Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MVVS 3,5 GFS čumákem hore chcípá
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 14:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
Donesl jsem si od kamaráda hornoplošníka Sonic s tímto motorem. Motor jsem rozebral a hodil do ultrazvukové čističky byl zalepený ricinem. Vyměnil jsem hadičky, svíčku (os max A3) a dal nové těsnění do hrdla nádrže. Těsnění zadního víka a na výfuk jsem vyříznul z voskovaného papíru. Motor běží, přechody jsou taky v pořádku ale čumákem nahoru a na plný plyn mi vždycky zhasne.. i při povolování jehly. Může to být těsnícími kroužky na přírubě výfuku to jediné jsem ještě neměnil.

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 15:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 7629
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Stejnej problém mám s desítkou Gold Cup v Maxi. Zkusil jsem původní karburátor vyměnit za dvoujehlovej MVVS a dělá to stále. Na zemi to čumákem nahoru nedělá ani s plnou ani s poloprázdnou nádrží. Dělá to i když motor na zemi seřídím na bohatej, sice míň ale dělá hlavně když je poloprázdná nádrž. Je to nejspíš tím, že při letu vzhůru musí sát "delší" sloupec paliva než za vodorovnýho letu a ochudí se. Dělá to jak na palivo 80/20, tak na 85/15 i na 75/15/10 (metyl/rycin/nitro).
Kontroloval jsem, zda není naseklá hadička bimbátka v nádrži, pak by se dírka mohla dostat při letu vzhůru mimo palivo. Pak už jen tlakování z výfuku, já ho mám v kolenu. Možná že se to chová jako fixírka ale to by to dělalo stále. Ty tam máš pájenýho mufflera a tlak bereš z komory? Zkus trubičku protáhnout vhodným vrtákem jestli není zakarbonovaná.
Pak mě už další nápady došly.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 15:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
Ano z komory, mám ten černý delší tlumič, hadičky jsem dal nové.

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 16:43 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1289
Bydliště: Chocerady
Seřiď max otáčky motorem nahoru. Pak ještě povol dva zoubky na jehle.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 17:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
To nejde chcípne to :)

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 6:12 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2014
Příspěvky: 38
Obrázky: 1
Z dotazu není jasné zda to dělá pouze za letu a nebo i na zemi při nastavování?
Motor mimo model na prkýnko, jinou nádrž a hrát si. Již jednou zmíněné ucpané tlakování. Přižhavení ve vertikále - svíčka?

_________________
Valenta (MO 72-3), Svíčka (AR 76), Modela 6 AM, Prism 7, FC-16, DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 9:39 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1289
Bydliště: Chocerady
f4u píše:
To nejde chcípne to :)


Pokud nejde tak buď ještě povolovat jehlu nebo hledat netěsnosti v palivovém systému.není někde ucpané tlakování? Nebo přicpaná jehla??
Z výfuku by do nádrže měl jít i bordel. Olej atd.
Musí to jít. Jinak s tim nekde lítat. Ale mě to přijde jako chudý motor.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 15:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
Zkusím oslovit mvvs na náhradní díly. Příliš povolená jehla pak zase vadí ve vodorovné poloze a je to uchlastané a neosolím to. Těsnění na přírubě výfuku je vymačkané a výfuk je tam docela navolno, musí to být tím.

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 19:37 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1289
Bydliště: Chocerady
Omotej ho teflonovou páskou z instalatérství.
Chvíly vydrží. Alespoň na zkoušku jestli je to příčina

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 21:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 7629
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
HavelAircraft píše:
Pokud nejde tak buď ještě povolovat jehlu nebo hledat netěsnosti v palivovém systému.není někde ucpané tlakování? Nebo přicpaná jehla??

Psal jsem, že mě dělá Gold Cup to samý a to i po výměně původního karburátoru za dvoujehlovej MVVS. A to tlakování jsem mu už poradil taky, akorát nereagoval.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 23:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
On plandací výfuk nemá co dělat s tlakováním? Já se ozvu až to půjde, čím to bylo :wink:

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.07.2019 9:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3227
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
f4u píše:
On plandací výfuk nemá co dělat s tlakováním? Já se ozvu až to půjde, čím to bylo :wink:


.... s tlakovanim mozna ano , ale nema vliv na saci schopnost motoru .Dost rozdil mezi sanim a tlakovanim, no ne?

Leda ze by jsme se v ramci netesnosti zacali bavit o ne uplne funkcnim procesu preplnovani u ladeneho vyfuku ... tam bys to poznal.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.07.2019 11:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5133
Bydliště: Žilina SR
Ona sací schopnost novějších MVVS 3,5-tek je dost špatná. :(
Ty původní (z 80. let), s montáží karbecu na 2 šrouby na roviinou přírubu, měli menší průměr difuzeru. Pak ale když změnili skříň na běžný variant s sacím nálitkem a usazením karbecu válcovou přírubou s pojištěním klínkem (90. léta), tak tam začali montovat karburátor velikostí difuzeru vhodný spíš pro 4,0-4,6cm3 než pro 3,5cm3. Sice s tou větší dírou ty třiapůlky dosahuji vyšší výkon, ale co z toho, když jsou zas kvůli tomu nespolehlivé. :roll:
No a při horší sací schopnosti zřejmě asi bude stabilita tlaku z výfuku sehrávat dost významnou roli. Stejně tak stabilita funkce přeplňování rezonanční tlakovou vlnou magic mufleru. Takže v situaci, když je správná funkce palivové a výfukové soustavy, a tedy karburace doslova na hraně spolehlivosti, tak jakýkoli únik tlaku, nebo naopak přisávání falešného vzduchu může působit již zmíněné problémy. :roll:
Doporučuji vše řádně utěsnit. na dotěsňování spoje tlumiče s válcovou přírubou výfuku používám někdy i silikonové velkoprůměrové elektrotechnické bužírky, které jsou tenkostěnné a právě na to se často hodí. :) Teflonová páska bude dobrá asi opravdu jen na vyzkoušení, ale tím bych asi taky začal pro identifikaci příčiny problému. :wink:

Taký je dobré se zabývat dotěsněním klínku pojišťujícího karburátor v sacím nálitku klikové skříně. Člověk by nevěřil, kolik se tudy dovede dostat vzduchu mimo karbec, a to zejména vadí při nastavení volnoběhu a zhasínání motoru úplným zavřením šoupátka karburátoru. Osvědčilo se pod matičku zajišťující klínek dát podložku z měkkého 0,5mm Al plechu a pro aretaci místo pružinové podložky použít matku s kontramatkou. A z druhé strany zalepit/utěsnit klínek silikonem nebo akrylátem. Protože co naplat, že karbec má na přírubě O-kroužek, když to přes klínek pod ním fičí jedna radost. Takhle se mi podařilo vyřešit sice jiný problém, kdy motor nešlo vysílačkou vůbec zastavit, protože pořád mu klínkem prolézalo dost vzduchu na to, aby se udržel v chodu. :o

Co se týče výfuku (magic mufleru), tedy toho černého, laděného od výrobce, tak tam je dobré zkontrolovat i jeho uchycení. To že je těsnění v místě spoje omačkáno je totiž známkou toho, že výfuk vibruje jinak, nezávisle na vibracích motoru. Výfuk musí být uchycen minimálně ve dvou místech, tedy velkým třemenem v přední části a malým za výfukovou trubku na konci. A taky je dobré nějakým drátem přivázat koleno o válec motoru, nebo si na to vyrobit speciální třmen. Starší třiapůlky bývaly vybaveny takovou pojistkou z pružinového drátu, která objímala koleno v místě rozšíření a přitlačovala ho k výfukovému nátrubku. Jistě lepší by bylo asi samostatné koleno na 2 šrouby, které by se montovalo přímo na výfukové okno válce přes ploché těsnění, které by pak bylo s muflerem spojeno jen kouskem silikonové hadice. Tedy stejně jak to bylo řešeno u MVVS 6,5-15cm3. Pro eliminaci nětěsnosti spoje kolena s nátrubkem výfukového okna lze taky zkusit přetáhnout vrchem kus větší silikonové trubky, čili zatěsnit to zvnějšku.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.07.2019 17:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 801
Bydliště: Lysice,Brno,Blansko.
Obrázky: 7
Jestli je ten motor s původním jednojehlovým karburátorem tak naladit to aby byly solidní přechody prakticky nešlo.Buď to bylo bohaté nebo chudé.
https://www.rojobcn.com/technic/avion/m ... 819mod.jpg
Proto taky Stejskal/Mikro/ vyráběl pro 3.5 svoji kopii karburátoru Perry.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.07.2019 18:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 7629
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
To je ten původní frézovanej karbec. Později se dělal jestě kovanej nebo litej jednojehlák, ten chodil ještě hůř. Musel bych se podívat ale myslím, že měl větší díru v šoupátku.
Já jsem vše v čem byla MVVS3,5 předělal na ASP 032, (5,2 ccm) naprosto totožný rozměry motoru včetně patek a děr v nich. Výkon a chování nesrovnatelný.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz