Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: čtv 25.07.2019 19:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Koncem 90. let se už vyráběly MVVS 3,5 ABC RC v tomto provedení. Příloha:
photo_MVVS-35_1.JPG [ 46.29 KiB | Zobrazeno 2001 krát ]
Na těch fotkách je sice s expanzním výfukem, ale ten se stejně přikupoval, a šlo přikoupit i černý Magic mufler. Příloha:
photo_MVVS-35_2.JPG [ 61.15 KiB | Zobrazeno 2001 krát ]
Pokud tedy on má toto, tak tam je, sice v už 2-jehlovém v karbecu, díra jak svět, stejná jako u 4,6cm3. Čili volnoběh a přechody už nastavit lze, ale jeho sací schopnost bude znatelně horší a bez spolehlivého tlakování z opravdu těsné výfukové soustavy, nebo použití Perryho čerpadla, s tím budou jen problémy.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
f4u
|
Napsal: pát 26.07.2019 21:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Jo tohle je on. Přišly mi ty těsněníčka od MVVS vyměnil jsem a problém stále stejný. Chcípá to. Nejspíš vyběhaný nebo blbý už z výroby jak mi tvrdil pan Peter (veka) Na videu jsem viděl tenhle motor jak točí čumcem nahoru
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 29.07.2019 11:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
VTjr píše: Koncem 90. let se už vyráběly MVVS 3,5 ABC RC v tomto provedení ... tak tam je, sice v už 2-jehlovém v karbecu, díra jak svět, stejná jako u 4,6cm3. Omlouvám se za tuto dezinformaci, není tomu tak. třiapůlky měly průměr difuzeru menší, ty starší jednojehlové karburátory (A a B) shodně 6,5mm, Příloha:
3_5A_m.jpg [ 58.67 KiB | Zobrazeno 1755 krát ]
Příloha:
3_5B_m.jpg [ 54.26 KiB | Zobrazeno 1755 krát ]
novější 2-jehlový (C) pak o něco víc, 6,8mm, Příloha:
3_5C_m.jpg [ 65.25 KiB | Zobrazeno 1755 krát ]
ale zas jeho konstrukce vyžadovala jiný rozprašovač, tedy trysku, která šla napříč celým difuzérem, takže do jisté míry omezovala jeho přůřez. Čili efektivní plocha asi zůstala přibližně stejná. Příloha:
4_6_m.jpg [ 75.25 KiB | Zobrazeno 1755 krát ]
Spíš je zajímavé to, že právě ta MVVS 4,6cm3 měla difuzér neúměrně větší, až 8,2mm, co je stejné jako u MVVS 7,5cm3. Přitom dle mých zkušeností ani ta sedmapůlka neoplývala dobrou sací schopností (pro 3D akrobat jsem používal Perry pumpu), takto co jsem napsal spíš platí pro tu 4,6-tku.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne pon 29.07.2019 18:27, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 29.07.2019 12:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Jak jsem se o to začal zajímat, tak jsem změřil i ostatní motory MVVS co mám. Jsou ale z různých období výroby, tedy i ty karburátory jsou různých konstrukcí, proto nelze to jen tak srovnávat pouuze podle objemů. Třeba MVVS 6,5cm3 má difuzer průměru jen 7,2mm, Příloha:
6_5_m.jpg [ 73.42 KiB | Zobrazeno 1752 krát ]
patnáctka stejně jako 4,6 a 7,5mm, tedy jen 8,2mm, Příloha:
15_0_m.jpg [ 76.9 KiB | Zobrazeno 1752 krát ]
ale 12,7cm3 má díru 9mm Příloha:
12_7_m.jpg [ 74.3 KiB | Zobrazeno 1752 krát ]
a desítka dokonce 13mm. U té desítky je ale karburátor zcela jiné konstrukce, ne s valcovým šoupátkem ale plochou klapkou a lítá to s ním dobře i s 3D akrobatem a jen s tlakováním z expanzního tlumiče (tedy žádná pumpa) Příloha:
10_0_m.jpg [ 99.27 KiB | Zobrazeno 1752 krát ]
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne pon 29.07.2019 18:26, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 29.07.2019 12:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
No a pro úplnost dvaapůlkový jednojehlový karburátor má difuzér 4mm. Příloha:
2_5_m.jpg [ 97.75 KiB | Zobrazeno 1750 krát ]
A ještě i ta zmíněná 7,5cm3 Příloha:
7_5_m.jpg [ 68.59 KiB | Zobrazeno 1750 krát ]
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: úte 30.07.2019 12:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
VTjr píše: Spíš je zajímavé to, že právě ta MVVS 4,6cm3 měla difuzér neúměrně větší, až 8,2mm, co je stejné jako u MVVS 7,5cm3. Přitom dle mých zkušeností ani ta sedmapůlka neoplývala dobrou sací schopností (pro 3D akrobat jsem používal Perry pumpu), takto co jsem napsal spíš platí pro tu 4,6-tku. Si si istý s tou štyrišestkou. Ja som nameral 6,6mm. Motor je s červenou hlavou a bol kupovaný spolu s karburátorom. Saciu schopnosť má, myslím, veľmi dobrú. Příloha:
MVVS4,6.jpg [ 49.64 KiB | Zobrazeno 1639 krát ]
edit: Pozrel som lepšie na ten tvoj obrázok a tak sa mi marí, že u neskorších verzií, neviem, či to má súvislosť aj so zmenou farby hlavy na modrú, došlo k "vylepšeniu" karburátora. Líši sa pravdepodobne predovšetkým priemerom difúzera a iným tvarom jeho vstupnej časti.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 30.07.2019 12:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Mám dve štyrišestky, obidve s modrou hlavou. Ta, čo je jej karburátor na fotke (z modrej hlavy tam vidno len kúsok), behala a má výfuk do boku (GFS), druhá ho má dozadu (GFR). To bolo samozrejme v mojej moci sa rozhodnúť či bude GFS alebo GFR, ale obidve majú ten karbec rovnaký a s obrovskou dierou. Navyše zhodný s tým čo má aj modrohlavá sedemapolka GFS, kupovana zhruba v tom istom období ako aj tá štyrišestka GFS. Nová, zatiaľ ešte nebehaná štyrišestka GFR bola však kúpená neskôr, vo výpredajovej akcii MVVS, keď tam vyprázdňovali zásoby dielov žhavíkov (predovšetkým odliatkov) a predávali ju za 1200 Kč (no nekúp to za tie prachy ). Možno sa tam vtedy "biele goliere" nerozumejúce technike žhavíkov, rozhodli v rámci šetrenia nákladov ujednotiť karburátory viacerých objemových typov bez ohľadu na to, čo to spôsobí v ich prevádzkyschopnosti. Myslím si, že sa toto stalo v čase, keď z MVVS už celkom odišla stará garnitúra a ta nová sa rozhodla žhavíkový a detonačný program utlmiť (ani sa nečudujem, lebo napr. ASP nedokázali konkurovať ani cenou, ani kvalitou) a vsadiť na veľkoobjemové benziňáky a elektromotory. Lenže tá výpredajová 4,6cm3 mala aj iné neduhy z výroby, a síce nevymedzenie potrebnej axiálnej vôle ložísk kľukového hriadeľa, čo sa prejavovalo tým, že po pritiahnutí vrtule motor stuhol, pretože vnútorné krúžky ložísk sa vzájomne stlačili. S niečim takým som sa bežne stertával pri kúpe sovietskych spotrebných motorov, značne postihnutých "socialistickým zlepšovateľstvom" , ale u vychýrenej značky MVVS som také čosi naozaj nečakal . Samozrejme mne, ako skúsenému modelárovi-motorárovi, nerobilo problém tento neduh identifikovať a odstrániť rozobratím, presným zmeraním dĺžky kľuky a polohy osadení ložísk v skrini, a vložením správnej vymedzovacej podložky. Ale viem si celkom živo predstaviť, že menej skúsený modelár by takto neodborne zostavený motor zničil už pri zábehu. V lepšom prípade by to odniesli len tie ložiská.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne úte 30.07.2019 14:53, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 30.07.2019 13:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
V súvislosti s tým by som ešte zakladateľovi vlákna f4u doporučil skontrolovať zdravie ložísk, teda hlavne či už nemajú radiálnu vôľu. Ono to zlé chovanie motora s tým súvisieť nemusí, ale niekedy aj môže. Minimálne tým, že motor s vybitými ložiskami má výrazne vyššie vibrácie, čo ničí kľukový mechanizmus, tesnosť predku skrine a niekedy dokonca striasa vlákno sviečky (čo môže mať za následok poškodenie výbrusu a drahú, niekedy už nerentabilnú opravu ). Taktiež vyššie vibrácie likvidujú tesnosť výfukovej a palivovej sústavy, môžu spôsobovať prestavovanie ovládacích prvkov karburátora a i. Ložiská je najlepšie meniť preventívne každých 20-30 hodín prevádzky. Nečakať na to, keď sa už objavia citeľné vôle. Však cena tých dvoch ložísk je oproti cene motora prakticky zanedbateľná, ale ich pravideľná výmena však vie významne predĺžiť životnosť motora. Napríklad moja sedemapolka MVVS má už odbehaných (zdokumentovaných - píšem si letový denník) cca 120 hodím, boli v nej vykonané už 3 výmeny ložísk a stále je v perfektnom stave, odhadujem, že má pred sebou ešte asi 1/3 životnosti. A trebárs helinári, čo ešte lietajú so spaľovákmi, tí menia ložiská ešte častejšie, a dobre tak robia.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne úte 30.07.2019 13:15, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 30.07.2019 14:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
macil píše: ... Karburátory ... jeden typ ... pre objemy 3,5 až 8 ccm ... Pekná blbosť , také niečo môže skrsnúť len v hlave nedouka v bielom golieri, najlepšie s draho vykúpeným titulom MBA.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 30.07.2019 15:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Inak ten karbec na fotke download/file.php?id=95823&mode=view, čo mám k desine, som kúpil pomerne nedávno od Linku na webe http://www.old-engine-model.com/. Ani som netušil, že sa také niekedy v MVVS vyrábali. Asi to bola krátka perióda koncom 90. rokov, kedy sa v MVVS konečne zamysleli nad tým, že spoľahlivosť chodu RC motorov je podmienená predovšetkým dobre koncipovaným karburátorom. Lebo mám pocit, že po celé predošlé obdobie v MVVS vládli upútaní akrobati, týmári, rýchlíci alebo pyloňáci - skrátka všetko vyznavači kategórií v ktorých sa plynulé a spoľahlivé riadenie otáčok motora nevyžadovalo, hlavný bol výkon na plný kotol. Preto sa vývoju naozaj dobrých RC karburátorov neudeľovala patričná pozornosť. Veď ešte snáď do konca 80. rokov sa aj k 6,5kam predávali jednoihlové karburátory. Nečudo potom, keď prišli na trh lacné motory ASP, kopie starších OS MAXov, s kvalitnými karbami, tak začali strácať trhové pozície. Mnohí naši modelári si potom kupovali MVVSky už iba z vlastenectva či zotrvačnosti. No a ten karbec s plochou klapkou je naozaj veľmi zaujímavý a myslím si, že jeho výroba bol krok správnym smerom, len asi predaj firmy MVVS už toto zastavil.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: úte 30.07.2019 16:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Takže co, takže MVVSky chcípaj všechny protože jsou prostě debilní?
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 30.07.2019 16:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
f4u píše: Takže co, takže MVVSky chcípaj všechny protože jsou prostě debilní? To je velmi přehnané tvrzení. Spíš bych to charakterizoval tak, že ASP-čka počítají s uživatelem, který ne že by byl zrovna debil , ale určitě neexpert a často začátečník, zatím co MVVSky jsou náročnější na nastavení. Prostě dají se uchodit, ale začátečníci s nimi občas mívají problémy. Což je fakt škoda a bylo jedním důvodů labutí písně MVVS žhavíků, kterou nám zazpívali v tomto desetiletí. Protože kdybych se vrátil o >30let zpět, tak MVVS neměly mezi sériově výráběnými motory v socialistickém táboře konkurenci. Ale ze zašlé slávy se věčně žít nedá.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne úte 30.07.2019 22:03, celkově upraveno 4
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 30.07.2019 16:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ještě otázka, jakou používáš svíčku ?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|