Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 19:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
Koncem 90. let se už vyráběly MVVS 3,5 ABC RC v tomto provedení.
Příloha:
photo_MVVS-35_1.JPG
photo_MVVS-35_1.JPG
[ 46.29 KiB | Zobrazeno 781 krát ]

Na těch fotkách je sice s expanzním výfukem, ale ten se stejně přikupoval, a šlo přikoupit i černý Magic mufler.
Příloha:
photo_MVVS-35_2.JPG
photo_MVVS-35_2.JPG
[ 61.15 KiB | Zobrazeno 781 krát ]



Pokud tedy on má toto, tak tam je, sice v už 2-jehlovém v karbecu, díra jak svět, stejná jako u 4,6cm3. 8O Čili volnoběh a přechody už nastavit lze, ale jeho sací schopnost bude znatelně horší a bez spolehlivého tlakování z opravdu těsné výfukové soustavy, nebo použití Perryho čerpadla, s tím budou jen problémy. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 21:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
Jo tohle je on. Přišly mi ty těsněníčka od MVVS vyměnil jsem a problém stále stejný. Chcípá to. Nejspíš vyběhaný nebo blbý už z výroby jak mi tvrdil pan Peter :) (veka)
Na videu jsem viděl tenhle motor jak točí čumcem nahoru :roll:

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.07.2019 11:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
VTjr píše:
Koncem 90. let se už vyráběly MVVS 3,5 ABC RC v tomto provedení ... tak tam je, sice v už 2-jehlovém v karbecu, díra jak svět, stejná jako u 4,6cm3.

Omlouvám se za tuto dezinformaci, není tomu tak. třiapůlky měly průměr difuzeru menší, ty starší jednojehlové karburátory (A a B) shodně 6,5mm,
Příloha:
3_5A_m.jpg
3_5A_m.jpg
[ 58.67 KiB | Zobrazeno 535 krát ]

Příloha:
3_5B_m.jpg
3_5B_m.jpg
[ 54.26 KiB | Zobrazeno 535 krát ]

novější 2-jehlový (C) pak o něco víc, 6,8mm,
Příloha:
3_5C_m.jpg
3_5C_m.jpg
[ 65.25 KiB | Zobrazeno 535 krát ]

ale zas jeho konstrukce vyžadovala jiný rozprašovač, tedy trysku, která šla napříč celým difuzérem, takže do jisté míry omezovala jeho přůřez. Čili efektivní plocha asi zůstala přibližně stejná.
Příloha:
4_6_m.jpg
4_6_m.jpg
[ 75.25 KiB | Zobrazeno 535 krát ]


Spíš je zajímavé to, že právě ta MVVS 4,6cm3 měla difuzér neúměrně větší, až 8,2mm, co je stejné jako u MVVS 7,5cm3. :o Přitom dle mých zkušeností ani ta sedmapůlka neoplývala dobrou sací schopností (pro 3D akrobat jsem používal Perry pumpu), takto co jsem napsal spíš platí pro tu 4,6-tku. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pon 29.07.2019 18:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.07.2019 12:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
Jak jsem se o to začal zajímat, tak jsem změřil i ostatní motory MVVS co mám. Jsou ale z různých období výroby, tedy i ty karburátory jsou různých konstrukcí, proto nelze to jen tak srovnávat pouuze podle objemů.
Třeba MVVS 6,5cm3 má difuzer průměru jen 7,2mm,
Příloha:
6_5_m.jpg
6_5_m.jpg
[ 73.42 KiB | Zobrazeno 532 krát ]

patnáctka stejně jako 4,6 a 7,5mm, tedy jen 8,2mm,
Příloha:
15_0_m.jpg
15_0_m.jpg
[ 76.9 KiB | Zobrazeno 532 krát ]

ale 12,7cm3 má díru 9mm
Příloha:
12_7_m.jpg
12_7_m.jpg
[ 74.3 KiB | Zobrazeno 532 krát ]

a desítka dokonce 13mm. U té desítky je ale karburátor zcela jiné konstrukce, ne s valcovým šoupátkem ale plochou klapkou a lítá to s ním dobře i s 3D akrobatem a jen s tlakováním z expanzního tlumiče (tedy žádná pumpa)
Příloha:
10_0_m.jpg
10_0_m.jpg
[ 99.27 KiB | Zobrazeno 532 krát ]


_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pon 29.07.2019 18:26, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.07.2019 12:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
No a pro úplnost dvaapůlkový jednojehlový karburátor má difuzér 4mm.
Příloha:
2_5_m.jpg
2_5_m.jpg
[ 97.75 KiB | Zobrazeno 530 krát ]


A ještě i ta zmíněná 7,5cm3
Příloha:
7_5_m.jpg
7_5_m.jpg
[ 68.59 KiB | Zobrazeno 530 krát ]


_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 12:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 2147
Bydliště: Košice, SK
VTjr píše:
Spíš je zajímavé to, že právě ta MVVS 4,6cm3 měla difuzér neúměrně větší, až 8,2mm, co je stejné jako u MVVS 7,5cm3. :o Přitom dle mých zkušeností ani ta sedmapůlka neoplývala dobrou sací schopností (pro 3D akrobat jsem používal Perry pumpu), takto co jsem napsal spíš platí pro tu 4,6-tku. :wink:

Si si istý s tou štyrišestkou. Ja som nameral 6,6mm. Motor je s červenou hlavou a bol kupovaný spolu s karburátorom. Saciu schopnosť má, myslím, veľmi dobrú.
Příloha:
MVVS4,6.jpg
MVVS4,6.jpg
[ 49.64 KiB | Zobrazeno 426 krát ]



edit: Pozrel som lepšie na ten tvoj obrázok a tak sa mi marí, že u neskorších verzií, neviem, či to má súvislosť aj so zmenou farby hlavy na modrú, došlo k "vylepšeniu" karburátora. Líši sa pravdepodobne predovšetkým priemerom difúzera a iným tvarom jeho vstupnej časti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 12:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
Mám dve štyrišestky, obidve s modrou hlavou. Ta, čo je jej karburátor na fotke (z modrej hlavy tam vidno len kúsok), behala a má výfuk do boku (GFS), druhá ho má dozadu (GFR). To bolo samozrejme v mojej moci sa rozhodnúť či bude GFS alebo GFR, ale obidve majú ten karbec rovnaký a s obrovskou dierou. :| Navyše zhodný s tým čo má aj modrohlavá sedemapolka GFS, kupovana zhruba v tom istom období ako aj tá štyrišestka GFS. Nová, zatiaľ ešte nebehaná štyrišestka GFR bola však kúpená neskôr, vo výpredajovej akcii MVVS, keď tam vyprázdňovali zásoby dielov žhavíkov (predovšetkým odliatkov) a predávali ju za 1200 Kč 8O (no nekúp to za tie prachy 8) ). Možno sa tam vtedy "biele goliere" nerozumejúce technike žhavíkov, rozhodli v rámci šetrenia nákladov ujednotiť karburátory viacerých objemových typov bez ohľadu na to, čo to spôsobí v ich prevádzkyschopnosti. :roll: Myslím si, že sa toto stalo v čase, keď z MVVS už celkom odišla stará garnitúra a ta nová sa rozhodla žhavíkový a detonačný program utlmiť (ani sa nečudujem, lebo napr. ASP nedokázali konkurovať ani cenou, ani kvalitou) a vsadiť na veľkoobjemové benziňáky a elektromotory. :?
Lenže tá výpredajová 4,6cm3 mala aj iné neduhy z výroby, a síce nevymedzenie potrebnej axiálnej vôle ložísk kľukového hriadeľa, čo sa prejavovalo tým, že po pritiahnutí vrtule motor stuhol, pretože vnútorné krúžky ložísk sa vzájomne stlačili. :x S niečim takým som sa bežne stertával pri kúpe sovietskych spotrebných motorov, značne postihnutých "socialistickým zlepšovateľstvom" :P , ale u vychýrenej značky MVVS som také čosi naozaj nečakal 8O . Samozrejme mne, ako skúsenému modelárovi-motorárovi, nerobilo problém tento neduh identifikovať a odstrániť rozobratím, presným zmeraním dĺžky kľuky a polohy osadení ložísk v skrini, a vložením správnej vymedzovacej podložky. Ale viem si celkom živo predstaviť, že menej skúsený modelár by takto neodborne zostavený motor zničil už pri zábehu. :cry: V lepšom prípade by to odniesli len tie ložiská. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne úte 30.07.2019 14:53, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 13:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
V súvislosti s tým by som ešte zakladateľovi vlákna f4u doporučil skontrolovať zdravie ložísk, teda hlavne či už nemajú radiálnu vôľu. :roll: Ono to zlé chovanie motora s tým súvisieť nemusí, ale niekedy aj môže. :? Minimálne tým, že motor s vybitými ložiskami má výrazne vyššie vibrácie, čo ničí kľukový mechanizmus, tesnosť predku skrine a niekedy dokonca striasa vlákno sviečky (čo môže mať za následok poškodenie výbrusu a drahú, niekedy už nerentabilnú opravu :( ). Taktiež vyššie vibrácie likvidujú tesnosť výfukovej a palivovej sústavy, môžu spôsobovať prestavovanie ovládacích prvkov karburátora a i. :|
Ložiská je najlepšie meniť preventívne každých 20-30 hodín prevádzky. :!: Nečakať na to, keď sa už objavia citeľné vôle. Však cena tých dvoch ložísk je oproti cene motora prakticky zanedbateľná, ale ich pravideľná výmena však vie významne predĺžiť životnosť motora. :wink:
Napríklad moja sedemapolka MVVS má už odbehaných (zdokumentovaných - píšem si letový denník) cca 120 hodím, boli v nej vykonané už 3 výmeny ložísk a stále je v perfektnom stave, odhadujem, že má pred sebou ešte asi 1/3 životnosti. A trebárs helinári, čo ešte lietajú so spaľovákmi, tí menia ložiská ešte častejšie, a dobre tak robia. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne úte 30.07.2019 13:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 13:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 2147
Bydliště: Košice, SK
Je to tak. Karburátory unifikovali na jeden typ dokonca pre objemy 3,5 až 8 ccm. :roll:
http://www.mvvs.cz/prislusenstvi_karburatory.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 14:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
macil píše:
... Karburátory ... jeden typ ... pre objemy 3,5 až 8 ccm ...

Pekná blbosť 8O , také niečo môže skrsnúť len v hlave nedouka v bielom golieri, najlepšie s draho vykúpeným titulom MBA. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 15:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
Inak ten karbec na fotke download/file.php?id=95823&mode=view, čo mám k desine, som kúpil pomerne nedávno od Linku na webe http://www.old-engine-model.com/. Ani som netušil, že sa také niekedy v MVVS vyrábali. Asi to bola krátka perióda koncom 90. rokov, kedy sa v MVVS konečne zamysleli nad tým, že spoľahlivosť chodu RC motorov je podmienená predovšetkým dobre koncipovaným karburátorom. Lebo mám pocit, že po celé predošlé obdobie v MVVS vládli upútaní akrobati, týmári, rýchlíci alebo pyloňáci - skrátka všetko vyznavači kategórií v ktorých sa plynulé a spoľahlivé riadenie otáčok motora nevyžadovalo, hlavný bol výkon na plný kotol. Preto sa vývoju naozaj dobrých RC karburátorov neudeľovala patričná pozornosť. Veď ešte snáď do konca 80. rokov sa aj k 6,5kam predávali jednoihlové karburátory. Nečudo potom, keď prišli na trh lacné motory ASP, kopie starších OS MAXov, s kvalitnými karbami, tak začali strácať trhové pozície. Mnohí naši modelári si potom kupovali MVVSky už iba z vlastenectva či zotrvačnosti.

No a ten karbec s plochou klapkou je naozaj veľmi zaujímavý a myslím si, že jeho výroba bol krok správnym smerom, len asi predaj firmy MVVS už toto zastavil.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 16:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 252
Takže co, takže MVVSky chcípaj všechny protože jsou prostě debilní? :lol:

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 16:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 2147
Bydliště: Košice, SK
Všetky nie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 16:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
f4u píše:
Takže co, takže MVVSky chcípaj všechny protože jsou prostě debilní? :lol:

To je velmi přehnané tvrzení. :o Spíš bych to charakterizoval tak, že ASP-čka počítají s uživatelem, který ne že by byl zrovna debil :lol:, ale určitě neexpert a často začátečník, zatím co MVVSky jsou náročnější na nastavení. Prostě dají se uchodit, ale začátečníci s nimi občas mívají problémy. Což je fakt škoda a bylo jedním důvodů labutí písně MVVS žhavíků, kterou nám zazpívali v tomto desetiletí. :cry: Protože kdybych se vrátil o >30let zpět, tak MVVS neměly mezi sériově výráběnými motory v socialistickém táboře konkurenci. :P Ale ze zašlé slávy se věčně žít nedá. :|

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne úte 30.07.2019 22:03, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 16:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5068
Bydliště: Žilina SR
Ještě otázka, jakou používáš svíčku :?: ?

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz