Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 17:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 272
Ten výkres tý ruský vložky je staré ST.G15 jak přes kopírák - právě s tím zcela typickým nulovým overlapem a tvarem těch oken (tehdy se tomu říkalo "laminar flow ").
On totiž kdysi Jaures přišel s celkem překvapivou až přelomovou koncepcí výplachu s nulovým nebo zcela minimálním overlapem, a velmi šikmou horní hranou. Jediné motory, kde to fungovalo opravdu dobře, byly právě ty staré ST G15 - využívalo se toho, že při otevření výfuku a přefuku najednou, část spalin "nalezla do přefuku" (tak akorát) a když to bylo dobře "naladěné", tak se to v karteru nesmíchalo a vypláchlo to rychleji (tou tlakovou špičkou). Problém ovšem byl ten výplach udržet šikmo při stěně - tj. tak nějak napůl mezi vratným vyplachováním a tím příčným. Když se to nepovedlo, tak se ten motor mizerně startoval, hřál jako prase a výkon žádný zázrak - byl prostě takový typicky "gumový".
U všech těch "inspirací ST. G15" ty bylo celkem typické - zakarbonované přefuky, "gumová špička" (oproti tomu ST G15). Obvykle se to řešilo tak, že se ty kanály v karteru ručně dofrézovaly, laborovalo se (stále dokola) s tvarem těch oken. Což někdy pomohlo, většinou moc ne.
Čas běžel a pak se nakonec rozhodlo, že tohle není vyrobitelným řešením, takže se další motor nakreslil na vložku z Rossi (i žhavicí hlava byla záměnná - kus za kus), problém ovšem byl v tom, že v tehdejším ČSSR nikdo nebyl schopen v serií odlít karter vcelku včetně kanálů (stejně jako to mělo Rossi, Conquest, AD a další motory), takže se rozhodlo že karter bude dělený, aby ty kanály se daly rozdělit -jednoduše tahat, nahoru a dolu - bez nutnosti segmentace, jak to mělo Rossi - šlo to nějak rozumně lejt.
Což sice bylo velmi dobré z hlediska výroby (respektive odlévání), ovšem z hlediska tuhosti a hmotnosti, samozřejmě problém - jako u všech motorů, co mají takto dělený karter.
No a ve výsledku pak to stejně dopadlo tak, že sice repre F1C vyfasovalo motory, ale stejně všichni létali (pokud chtěli být konkurenceschopní, tak museli) vlastní Rossi, později Nelsony, Vašek Patěk měl i AD od Alberta.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 17:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 272
ještě ta "laminar flow" vložka z toho ST G15 - co tehdy sloužila všem za nedostižný vzor.
http://www.rcuniverse.com/forum/attachm ... 1375461772


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 18:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5043
Bydliště: Žilina SR
Co to zadní víko od Webry Picolo? To mne zajímá. Nemáš jeho fotku? :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz