Ten výkres tý ruský vložky je staré ST.G15 jak přes kopírák - právě s tím zcela typickým nulovým overlapem a tvarem těch oken (tehdy se tomu říkalo "laminar flow "). On totiž kdysi Jaures přišel s celkem překvapivou až přelomovou koncepcí výplachu s nulovým nebo zcela minimálním overlapem, a velmi šikmou horní hranou. Jediné motory, kde to fungovalo opravdu dobře, byly právě ty staré ST G15 - využívalo se toho, že při otevření výfuku a přefuku najednou, část spalin "nalezla do přefuku" (tak akorát) a když to bylo dobře "naladěné", tak se to v karteru nesmíchalo a vypláchlo to rychleji (tou tlakovou špičkou). Problém ovšem byl ten výplach udržet šikmo při stěně - tj. tak nějak napůl mezi vratným vyplachováním a tím příčným. Když se to nepovedlo, tak se ten motor mizerně startoval, hřál jako prase a výkon žádný zázrak - byl prostě takový typicky "gumový". U všech těch "inspirací ST. G15" ty bylo celkem typické - zakarbonované přefuky, "gumová špička" (oproti tomu ST G15). Obvykle se to řešilo tak, že se ty kanály v karteru ručně dofrézovaly, laborovalo se (stále dokola) s tvarem těch oken. Což někdy pomohlo, většinou moc ne. Čas běžel a pak se nakonec rozhodlo, že tohle není vyrobitelným řešením, takže se další motor nakreslil na vložku z Rossi (i žhavicí hlava byla záměnná - kus za kus), problém ovšem byl v tom, že v tehdejším ČSSR nikdo nebyl schopen v serií odlít karter vcelku včetně kanálů (stejně jako to mělo Rossi, Conquest, AD a další motory), takže se rozhodlo že karter bude dělený, aby ty kanály se daly rozdělit -jednoduše tahat, nahoru a dolu - bez nutnosti segmentace, jak to mělo Rossi - šlo to nějak rozumně lejt. Což sice bylo velmi dobré z hlediska výroby (respektive odlévání), ovšem z hlediska tuhosti a hmotnosti, samozřejmě problém - jako u všech motorů, co mají takto dělený karter. No a ve výsledku pak to stejně dopadlo tak, že sice repre F1C vyfasovalo motory, ale stejně všichni létali (pokud chtěli být konkurenceschopní, tak museli) vlastní Rossi, později Nelsony, Vašek Patěk měl i AD od Alberta.
|