Hoši, díky za tipy.
Nejvíc mne zaujal měděný silikom od Versachemu, a tak jsem si ho objednal na jednom slovenském ešopu. S poštovným na dobírku do zásilkovny (3,60€) by to to vyšlo celkem na 8,07€, co není sice málo, ale jelikož tam měli i sprej proti kunám a jiné havěti, co ráda žere dráty v motoru auta (za 4,30), tak jsem k tomu přibral i ten.
Takže to poštovné se rozloží na 2 užitečné (doufám) věci a celkem to vyjde na 12,37 €. Kdybych si dal na Slovensko poslat jen ten tmel c toho českého ešopu, tak by mne to vyšlo 115,40 + doprava 208, čili celkem 348,40 Kč, co je podle středového kursu 13,50 €, tedy víc, a kuny by rejdili dál.
Nejsem skrblík, ale vždy mne strašně štve, když cena poštovného násobně převyšuje cenu zboží, a to myslím kazdého z Vás. Proto jsem v Žilině včera obešel 3 obchody s autopříslušenstvím, ale nikde nic podobného neměli. Nanejvýš nějaké motorové silikony, které snesou trvale nanejvýš 250°C a krátkodobě do 300°C.
Jenže u tlumiče se asi musí predpokládat teplota blížící se i 400°C (tedy vnitřní části, plášť je přece jen trochu chlazen proudícím vzduchem). Tak si myslím, že 370°C by mohlo stačit. Škoda, že mne nenapadlo vzít na letiště infračervený teploměr a tu teplotu změřit. Příště, až půjdu létat, to udělám, k čemu jinému ho mám.
K těm kunám.
Ono totiž, zrovna poslední dobou mi tyto potvůrky rejdí před domem, ničí manželce květinové záhony (co mne pochopitelně až tak netrápí
), ale je jen otázkou času kdy se pustí i do instalací v motorovém prostoru aut. Předpokládám, že dokud je teplo, tak nemají důvod tam přespávat, ale až se ochladí, tak tam nepochybně vlezou. Na starém autě mám už delší dobu zevnitř obžranou izolační hmotu kapoty, kabely a trubky naštěstí ne.
Tak se těším až ten tmel přijde a ten výfuk opravím.
Ještě otázka, jak se to nelíp rozebírá? Vyšroubuji fitinku tlaku a ty dva nítky jdou odvrtat, nebo je raději seštípat kleštičkama?
A co myslíte, nebylo by dobré při montáži kolem toho spoje nalepit prstenec s Al trubky?
Bude to sice nějaký gram navíc, ale pak by se za něj dal nějakým třmenem přichytit střed tlumiče o bočnici trupu aby míň vibroval a neuvolňovaly se šrouby na výfukovém okně motoru.
Ale uvažuji, že to může být naopak i kontraproduktivní, protože motor je na plastovém loži, které nepochybně pruží, takže asi celý motor na něm kmitá vůči motorové přepážce trupu, zatím co bočnice trupu ne. Tak se obávám, jetli by to ten tlumič pak ještě víc nerozložilo.