Autor |
Zpráva |
MPml
|
Napsal: stř 04.09.2019 5:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Mosquito píše: No nevím.S tím mazacím zápichem to možný samozřejmě je.Ta výška kroužku 4 až 5 mm u takhle malýho pístu mi taky připadá jako blbost.Nechce se mi ten motor rozebírat,protože má bezvadnou kompresi a je krásně nakonzervovanej.Nechci vyndávat píst a vložku.Tak to asi necháme koňovi .Pustím do něj palivo 80/20 a uvidíme co to udělá.Pak se ozvu jak jsem dopad. Pravděpodobnost, že by to bylo originál s kroužkem vysokým 4-5 milimetrů, je podle mě čistá nula - takže můj odhad je, že vidíš ten "proužek" nad tím zápichem (mívá jinou barvu - ale pořád je to píst ne kroužek) a nebo to někdo takto přebastlil, ale aby to bylo 4-5mm, tak to by musel být někdo kdo opravdu ani netuší, jak má kroužek do motoru vypadat. Pokud platí to první, tak je to klasické ABN (nebo možná ABC), tudíž palivo dle návodu - 20%, asi by šlo i 18%, míň bude (zejména u niklu) dost rizikové. Pro druhé (že to má kroužek vysoký 4mm) je úplně jedno, co do toho naleješ, protože to prostě běhat nebude (ani nemůže).
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Mosquito
|
Napsal: stř 04.09.2019 6:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Jj.Tak moc děkuju za rady a odbornou pomoc.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 04.09.2019 10:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Podle mne je to skutečně mazací zápich, mám Webru .61 (původně vodní chlazení) s obdobným řešením.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 04.09.2019 10:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Já jen doplním, že ABN výbrus proti klasickému černému výbrusu s ocelovou vložkou a kroužkovaným pístem z Al slitiny laik asi ani nerozezná. Zatím co u ABC je vidět to, že vložka je mosazná a vevnitř chromovaná (zvenčí zlato-žlutá, vevnitř stříbro-šedá), tak u ABN je sice mosazná, ale je poniklovaná ze všech stran, takže vypadá jako by byla ocelová (nebo spíš jako nerezová). I když nikl má proti oceli/nerezu mírně nahnědlou barvu, ale u používaného motoru je tam kolem výfukového okna vždy hodně usazenin ze spalin, takže to ztěžuje identifikaci. Co se týče domnělého kroužku. MPml má pravdu, že různé části povrchu pístu mohou mít různou barvu. Kupříkladu na ABC výbrusech se běžně horní hrana pístu opracovává do mírné kuželovitosti, kde ten kužel končí asi v rozsahu 1,5-2mm od vrchní hrany. Tahle část povrchu pístu při pohybu nahoru nabírá olejový film, čím zlepšuje jak mazání tak i těsnost, ale není v přímém styku s povrchem vložky, tudíž nemá tak vyleštěnou barvu, naopak se na ní usazují tenké vrstvy karbonu. Takže to opravdu může vypadat jako kroužek. A taky již zmíněné ubírání z povrchu, to se dělá i v spodní nebo střední části pístu, jakož i mazací drážky - to všechno zase má jinou barvu. Kroužek se pozná spíš podle toho, že pod ním musí být nepatrná mezera v případě L-kového kroužku, v případě klasického bude viditelná mezera nad ním i pod ním. Ale klasický kroužek obdélnikového průřezu nebude vyšší než 1mm, on dokonce i u velkých automobilových motorů bývá vysoký cca 2mm, tedy krom stíracího - ty bývají tak 3-4mm, ale stírací se u tak malých motorů nepoužívají. Ale jak už bylo řečeno, L-kový kroužek bývá vysoký cca 1,5mm, nanejvýš 2mm a horní hrana lícuje s horní hranou pístu, takže mezera nad ní není vidět. Ta je vidět zvrchu pístu po demontáži hlavy válce. Škoda, že nedovedeš nám pořídit pořádné, ostré fotky, z těch Tvejch rozmazanců to nejde poznat. Ale co se týče toho paliva. Já bych to vůbec neřešil. Motory té doby byly určitě stavěny pro FAI palivo, tedy 80% metylu a 20% ricínového oleje. S přísadou nitrometanu se tehdy ani moc nepočítalo, dokonce při soutěžním létání se to u mnoha kategorií zakazovalo. Já bych proto na Tvém místě koupil běžné Flight palivo, s 5% nitra, kde bude nejspíš kolem 17-18% syntetického oleje a zbytek metyl. Do něj bych přidal 3-5% ricínového oleje a s tím bych neměl obavu o zdraví motoru. Totiž do 5-10% nitra v palivu není ani nutno motory nějak upravovat (snižovat kompresní poměr), stačí použít střední, nebo studenou svíčku. Pokud po odpojení žhavení motor nesnižuje otáčky, tak je svíčka v pořádku, pokud klesají, tak se musí dát buď teplejší svíčka, nebo zvýšit kompresní poměr. Ale do 5% nitra se opravdu nemusí měnit nic. Těch 5% však výrazně zlepší přechody a stabilitu volnoběhu. A ten ricínový olej v malém množství lze zakoupit v kterékoli lékárně. Ono totiž směs ricínového a syntetického oleje je v mnoha ohledech dokonce lepší než čistá syntetika, nebo i čistý ricín.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne stř 04.09.2019 14:12, celkově upraveno 4
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 04.09.2019 10:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
JardaRůžička píše: Podle mne je to skutečně mazací zápich, mám Webru .61 (původně vodní chlazení) s obdobným řešením. Taky myslím, ale z těch rozmazaných fotek to nemohu tvrdit na 100%.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
tomaasz
|
Napsal: stř 04.09.2019 22:03 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2014 Příspěvky: 107 Bydliště: Český Brod - LMK Říčany
|
Z fotek je videt ze motor ne bezkrouzkovej. Pro vtrj -bohuzel jsem nikdy nemel otáčkoměr, ale je jasné že masterka k je mnohem těžší než apc. Uz nevím jakou verzi webry .61 jsem kdysi davno letal Tomaasz
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: čtv 05.09.2019 6:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Včera jsem měl trochu času,tak jsem sundal hlavu.Nahoře na pístu není vidět nic.A vložka je mosazná a zřejmě pochromovaná.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: čtv 05.09.2019 7:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Mosquito píše: Včera jsem měl trochu času,tak jsem sundal hlavu.Nahoře na pístu není vidět nic.A vložka je mosazná a zřejmě pochromovaná. a je teda chromovaná (klasický tvrdochrom) anebo je niklovaná (vytvrzený chemický nikl)?
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 05.09.2019 10:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
tomaasz píše: Z fotek je videt ze motor ne bezkrouzkovej. Já si myslím, že z těch fotek není vidět téměř nic. tomaasz píše: Pro vtrj -bohuzel jsem nikdy nemel otáčkoměr, ale je jasné že masterka k je mnohem těžší než apc. Uz nevím jakou verzi webry .61 jsem kdysi davno letal Tomaasz Takže celé to Tvé tvrzení o srovnání Webry s MVVS má prakticky nulovou informační hodnotu. Protože krom těch otáček Ty, ale ani my nevíme i to jáká to byla Webra, jaká MVVSka (i těch bylo víc typů, minimálně 2 verze maloseriově vyráběné ze 60. let a pak různé z 90. a nultých let, navíc minimálně s 4 typy různých RC karburátorů a zrovna tak výfuků), jaké měly ty motory karburátory, výfuky a ani v jakých/jakém modelech/modelu to bylo testováno? Taky nevíme ani to jaké stoupání měla ta vrtule o palec menší a jaké ta větší.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 05.09.2019 10:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
MPml píše: a je teda chromovaná (klasický tvrdochrom) anebo je niklovaná (vytvrzený chemický nikl)? Já si myslím, že pokud tam někde vidí obnaženou žlutou mosaz, tak to bude nejspíš tvrdochrom, protože niklované vložky jsou niklované celé (i když na 100% to paltit nemusí).
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: čtv 05.09.2019 13:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Mpml a Vtjr:Omlouvám se,ale nejsem tak odborně na výši abych tohle dokázal s jistoto určit.Když se sundá hlava,tak nahoře je vložka po obvodu mosazná a uvnitř stříbrná(tvrdochrom?).Vypadá to jako vložka ABC motoru např Mvvs.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 05.09.2019 22:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
To asi bude ABC, tedy chróm. Jinak, jak jsem už psal, nikl má jinou barvu než chróm. Nikl je lehce nahnĕdlý, má takovou teplejší stříbrnou barvu, chróm ji má studenou, lehce spíš do modra. Porovnej si to s fotkama na wikipedii.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: pát 06.09.2019 8:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Ještě jsem si všiml,když jsem měl sundanou hlavu,že tam je žhavící svíčka s můstkem.Jaký to má důvod?Jaký je účel toho můstku?Aby to vlákno tolik nechladlo?
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 09.09.2019 20:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ano, je to tak, můstek zabraňuje podchlazování vlákna při volnoběhu, aby na nej přímo nedopadaly kapičky nedostatečně odpařeného paliva v směsi. Ale mně chodí motory dobře na minimálním volnoběhu i se svíčkou bez můstku. Nemohu si pomoci, ale při použití svíčky s můstkem jsem nijaký přínos nezaznamenal. Já bych, spíš než ten můstek, považoval za důležité volit svíčku správné tepelné hodnoty. Musí to být přizpůsobeno objemu, stupni komprese, % nitra, ale i režimu provozu motoru. Na maximálním výkonu je teplá svíčka spíš na škodu - snadno se přepálí, nebo vibracemi upadne vlákno. A to nemluvím o nějaké havárii. Ale motory malých objemů v nízkých otáčkách nedovedou udržet svým spalováním dostatečnou teplotu vlákna, takže potřebují svíčky teplé. Ty mají většinou vlákno z tenčího drátu a bývá vic vysunuto, nebo dokonce extra teplé svíčky ho měly vinuté naplocho. Ale takové jsem už dávno neviděl.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: olisoft a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|