RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

TP70 skusenosti s touto 4t cinou
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=86746
Stránka 1 z 1

Autor:  jozefbb [ čtv 05.09.2019 16:36 ]
Předmět příspěvku:  TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Prvotne prezretie a nastartovanie sprevadzalo nadsenie, chytil skoro okamzite, na par pretoceni . Po vypnuti nastartoval okamzite , na brnknutie ako sa hovori. Skusmomsom skusil ako toci vrtula 24/10 6800 otacok , to je to co pisu . Ale nezdala sa mi spotrebe na 4t je asi vysoka.
Trochu som pobehal po zemi , par letov a vibracie odtrhli panty na vyskovke , dal som teda kovove , neskor na tej istej strane to nevydrzalo servo zacalo poskakovat pri urcitych otackach, potenciometer asi v tahu. Neskor odpadol aj ten vlnovec , ako usmernovac vyfukovych plynov, combol v dodavke.
Příloha:
IMG_20190330_165028.jpg
IMG_20190330_165028.jpg
[ 41.73 KiB | Zobrazeno 1995 krát ]


Autor:  jozefbb [ čtv 05.09.2019 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Po kratkej dobe zacina pri pretacani rukov v motore nieco pukat, vyzera to ako od vaciek ventilov, dam dole kryt vahadiel , vola strasna hadam aj 2mm, rozobratie nic neprinieslo, teda som nastavil ventily pukanie sa zmiernilo.
Příloha:
IMG_20190603_100336.jpg
IMG_20190603_100336.jpg
[ 60.3 KiB | Zobrazeno 1976 krát ]

Příloha:
IMG_20190603_095205.jpg
IMG_20190603_095205.jpg
[ 59.68 KiB | Zobrazeno 1976 krát ]

Příloha:
IMG_20190603_095156.jpg
IMG_20190603_095156.jpg
[ 54.61 KiB | Zobrazeno 1976 krát ]


Autor:  jozefbb [ čtv 05.09.2019 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Pridu letne horucavy a motor straca kompresiu, co sa deje , ale da sa nastartovat aj teply sice tazsie ale ide , prvy srart ale ok.
Potom sa ochladi a kompresia sa vrati, ze by naprd material a ten teplom cvici., ale teploty sa vratia a kompresia zase v tahu motor este stale toci , dokonca s vrtulou 26/ 10 6100 otacok, takze vykon to asi ma, len tie teple starty sa rapidne zhorsuju, az pride den, ked to nenastartujem len to bfafne ale nic viac uz pomaly ani neviem kde ma byt ta horna uvrat.
Takze ideme rozoberat a hladat kompresiu. Mozno som nim spravil 30 letov po 10 minut , ze by som ho uz zodral? Zlata to cina....

Autor:  jozefbb [ čtv 05.09.2019 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Rozobral som to vyfukovy ventil bol trochu zakarbonovany, olej pouzivam plne synteticky aj tak je tam karbon, to mozno preto, ze motor nejde nikdy naplno , lieta to na pol plynu. Vycistil som to , trochu to preteka cez ventily, tak som ich aj dobrusil pastou na ventily. Je to trochu lepsie, medzera na kruzku je 0, 35 mm volne na tesno 0,4mm to neviem, ci je vela , alebo je to ok
Pozeral so internet , podla neho by medzera nemala byt ziadna , ak je kruzok je zodraty, ma medzeru, no parada......v inom clanku sa uvadza, ze 0,3mm medzera, je normalna.



Příloha:
IMG_20190905_191127.jpg
IMG_20190905_191127.jpg
[ 53.16 KiB | Zobrazeno 1761 krát ]

Příloha:
IMG_20190905_181401.jpg
IMG_20190905_181401.jpg
[ 42.89 KiB | Zobrazeno 1761 krát ]

Příloha:
IMG_20190905_183708.jpg
IMG_20190905_183708.jpg
[ 49.94 KiB | Zobrazeno 1761 krát ]

Příloha:
IMG_20190901_194527.jpg
IMG_20190901_194527.jpg
[ 37.81 KiB | Zobrazeno 1761 krát ]


Autor:  palci72 [ pát 06.09.2019 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Jozef...medzeru si meral za studena...ale...keď sa motor zohreje tak sa krúžok isto trocha roztiahne a medzera sa zmenší.... Tá malá medzera ti určite neublíži na kompresií....chybu by som skôr hľadal v tých netesných ventiloch.... a čo sa týka tej vybrácie....motor môže byť prechlastaný a preto vybruje....nadbytočné palivo sa snaží vyhádzať von....a s tým suvisí aj večšia spotreba....Večšia spotreba môže byť spôsobená aj tým že tam nemáš žiadny tlmič.....Kolegovi Milanovi v LC som šteloval motor Turnigy 32 ccm na ktorom mal len kúsok trubky namiesto origo výfuku....vôbec sa to nedalo poriadne vyštelovať.....motor nebol schopný ísť na volnobeh a keď som stál za modelom tak na holej nohe som riadne cítil ako motor pľuje nespálené palivo.....potom Milan išiel domov pre tlmič a keď sme ho založili na motor tak otáčky motora sa hneď ustálili a klesla aj spotreba....zmizli vybrácie.......Milan si myslel že trubka namiesto výfuku bude efektívnejšia....lebo nebolo treba rezať motorový kryt.....ale.....ten tlmič má niečo do seba......

Toto isté bolo aj na mojom Storchu....motor sa ukľudnil a aj spotreba sa upravila.....na volnobehu sa otáčky sa ustálili.....

Autor:  jozefbb [ sob 07.09.2019 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Palci, ale toto je 4t tu postacuje trubka. Skusil som ho dat valec s kruzkom aj do mraznicky na -15 , rozdiel v medzere je zanedbatelny. Zavada bola v zakarbonovanom vyfukovom ventile, puhe ocistenie nestacilo, musel som aj zalapovat. Este som ale nenatocil, ale tlak uz ma. Pravda je ze som z bohatostou zmesy este nic nerobil, doposial isiel nabohato, zabiehal sa v lietadle, to skusim upravit, ale kazdopadne zmenim aj olej.

Autor:  smolpachol [ sob 07.09.2019 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Na moto JAWA 50 jsem měl vůli zámků 0,2 mm při průměru 50 mm při otáčkách 9 000/min a pístní kroužek se vlomil do kanálů.
Takže při průměru méně než 50 mm by měla být vůle na pístním kroužku tak 0,2 mm. A k tomu kontrola zapalovací svíčky. Pokud je svíčka (jiskřiště) černá, je bohatá směs. Správně by měla být barva cihlová. Seřídit karburátor.

Autor:  palci72 [ ned 08.09.2019 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

smolpachol píše:
Na moto JAWA 50 jsem měl vůli zámků 0,2 mm při průměru 50 mm při otáčkách 9 000/min a pístní kroužek se vlomil do kanálů.
Takže při průměru méně než 50 mm by měla být vůle na pístním kroužku tak 0,2 mm. A k tomu kontrola zapalovací svíčky. Pokud je svíčka (jiskřiště) černá, je bohatá směs. Správně by měla být barva cihlová. Seřídit karburátor.


Jawu 50 /pionier/ som mal celkom 3 ks....Jawa 20....jawa 21 a jawa 23 mustang.... /za mojích mladších čias/ a niečo som si s nimi aj užil....ale.....pokial sa dobre pametám tak pionier nikdy nedosiahol 9000 otáčok za min.....Mal písaný výkon 3,5k pri 6000 n/min.

Jazdili sme na pionieroch s kamošmi tak intenzívne že....to bolo ako keď človek po dlhých rokoch prejazdených na bicykli dostane krídla.....po určitom čase jeden kamoš raz povedal že sa mu zdá že má na motore slabú kompresiu....po rozobratí motora sme našli krúžok zodratý až na 1mm.....krúžok sa zlomil až pri skladaní z piesta...
Krúžok sa ti mohol zlomiť ak si ho mal už dosť zodratý a...túroval si motor na vysokých otáčkach.....no krúžok v tomto lietadlovom 4T motore sa asi nikdy nezlomí v sacom alebo výfukovom kanáli...../lebo.....obidva kanály sú nad piestom....

Ja by som povedal že....tá vôľa na krúžku je asi v poriadku......mám dojem že pravdepodobne slúži aj na to aby sa cez ňu dostal nejaký ten mazací olej na kľuku a ložiská.....Hmmmm....alebo sa mýlim?????....Je tento motor mazaný nejako inak????....
Keď tak pozerám na ten motor na fotkách....ako je tam riešené podtlakové čerpanie paliva na karburátore?????....a je kľuka aj osvzdušnená???? hadičkou..... tak ako je to na 4T žhavíkoch???...

Autor:  jozefbb [ ned 15.09.2019 15:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: TP70 skusenosti s touto 4t cinou

Olej zmeneny, motor nastartovany, dal som tri lety, kompresia zatial neusla.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/