Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 11:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
sky59 píše:
...A jedno doporucenie/prosba pre tych co sa to tyka:
Nahradte vyrazy "pises nezmysly" vyrazom "nemas pravdu" a bude to tu omnoho kulturnejsie
Plati to aj o dalsich spojeniac ktore tu neuvadzam z dovodu nedostatku miesta

Lenže v tomto súhlasím skôr so Zdeňkovou reakciou. :wink:
Ty napíšeš hneď v druhom príspevku niečo, čo evidentne nie je pravda, aby si tomu dodal dôveryhodnost to hneď nezmyselne podporíš dvomi nesúvisiacimi príhodami "zo života". :P Keď Ti potom postupne mnohí dokážu, že nemáš pravdu, tak si to nadokážeš priznať, ale predhodíš ďalší nezmyselný "dôkaz" s tým zapaľovačom. :lol: Pritom ale postupné sám priznavaš, že iskrové zapaľovanie u metanolových či dokonca silne nitrovaných palív naozaj funguje, ale podľa Tvojich vlastných slov vyžaduje viac energie iskry (to si ale ničím nepodložil, chcelo by to link na tu Tebou soomenutú tabuľku), silnejšie zapaľovanie, špeciálne sviečky a pod, čo nikdo až tak nespochybňuje. Ale už ani slovo o tom, že to vôbec nepôjde a ani otvorené priznanie si, že si sa na začiatku mýlil. Len nové nezmysly, ktorými chceš obhájiť neobhájiteľné. :x
Takže, či je to tu kultúrne, alebo nie mi je jedno, lebo ak čítám nezmysel,tak to nazvem pravým menom ako nezmysel. V tom nevidím nič nekultúrneho. Falošná slušnosť mi je omnoho odpornejšia. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 11:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1728
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
VTjr píše:
Vĕtšina sovĕtských tanků, byla taková.

Jenže to bylo jen v případě bojové nouze.Jinak to bylo zakázáno.Proč asi... :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 15:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Jestli to nebude z podobného důvodu, proč byla u leteckých motorů omezená doba na použití vstřikování vody a dalších příměsí do válců pro dočasné zvýšení výkonu. Ty motory byly přeci také vojenské :lol: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 16:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Motory na to pojedou, ale jednoznačně jim to neprospěje, takže nikdo neví jak dlouho ještě na nějaké sračky pojedou. V nouzi to může takistům zachránit život, nebo pomoci prolomit nepřátelskou obranu, či naopak stihnout ústup. Taky s ohleden na předpokládanou životnost tanku v boji, je asi lepší ho mít v pohybu i když s vidinou brzkého zadření, než s ním stát v poli jako nepohyblivý terč pro vrtulníky a jiné tanky. Ale v čase míru, životnost má zcela jiný rozměr, který je vyžadován.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 16:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
... Doba 150 minut odpovídá zhruba 20 letům, no, za ty roky nic moc, tedy spíš nic, než moc. ...

:lol: No až díky Tvé reakci mi došlo, co on vlastně napsal. 8O Já jsem ten jeho příspěvek četl jen letmo, v mobilu, tak jsem si nějak myslel, že píše 150 hodin :roll: a nepřišlo mi to divné, naopak si říkám, no nalétal s tím docela dost, má se čím chlubit. :) Ale 150min 8O, však to nalétám se svým Diablem, který má už přes 1000 letů během týdne, když je dobré počasí. :P
Nicméně, ja spalovák v bublinoletu vůbec nezatracuji, alespoň o nic moc víc, než bublinolety jako takové. Ano, pro trénink a získání jistých návyků a dejme tomu s plánovanou životností cca 50 letů, tak to určitě poslouží. 8) Ale pilota to pak už nikam dál neposune. :|
Mám třeba bublinového Foxe1800, s ním odlétáno cca 300 letů. Byl to skvělý model na znovuzískání ztracených návyků po 25-leté pauze. Ale pak dost, už to byla prostě brzda, nikam mne to neposouvalo a navíc mě už nebavilo při každém létání model znovu a znovu zalétávat, protože EPP je z principu materiál tvarově nestabilní. No a kdyby jste viděli jak ten Fox po těch 300 startech a si 4 havárijích dnes vypadá. :lol: Je pořád letuschopný, ale radost s ním létat už není žádná. :(

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 17:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1171
blembondo píše:
Jenže to bylo jen v případě bojové nouze.Jinak to bylo zakázáno.Proč asi... :)

objevujete objevené - multipalivových motorů jsou mraky a ne všechny se chovají jako opajcovaný Liberty v ruským tanku.
Pro ilustraci http://www.italiaspeed.com/2007/cars/fi ... /2508.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 20:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
S dovolením trochu odbočím, Multiplex jeden čas nabízel úpravu (myslím) Mentora na čuďáka. V RC revue na to byla recenze. Autor popisoval, jak to natáhlo za krátkou dobu nespálený olej a ten už nešel ven. Lepil se na to sajrajt a pilotovi to pak také nebylo dvakrát příjemné. On (sky59) to napatlal protipalivovým lakem, ten ale udělá na bublinách skořepinu, která ovšem bude díky elastičnosti základového materiálu praskat. A nemyslím si, že by byla vrstva celistvá, aby bránila průniku oleje, jen to zvýší hmotnost a nejvýš zpomalí průnik. Těmi prasklinami se olej dostane dovnitř také. Zvýšení hmotnosti (od oleje) nebude fatální, ovšem díky němu budou případné opravy po haváriích dost komplikované, ne-li nemožné. Multiplex od této varianty velmi rychle odešel a nevím o jiném výrobci, který by někdy něco podobného dělal. Na trhu, aspoň u nás, dodnes nic takového k sehnání není.
Já to také nezatracuju, jen si z výše uvedených důvodů nemyslím, že to je až taková výhra, ta kterou to sky59 vydává. Ono stačí, když se něco stane na dřevěném modelu, i tam může olej nasáknout. Haubna na mém Vagabondovi je dnes už lepidlem prakticky neopravitelná, i přes vypatlání epoxydem olej pronikl dovnitř a zabydlel se v balse. Jestli mi křupne, budu raději místo opravy přemýšlet nad výrobou nové.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 23:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7132
Bydliště: Vsetín
Kolega kdysi měl extru? Na 15ccm žhavíka, trup a OP z balzy + potah fólie a křídla z EPP, tuším že tmelené a stříkané barvou, ale je to už minimálně 15let...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2020 23:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Viem si to predstaviť.

Kedysi dávno, koncom 70. rokov, som mal motoráka 1-kanála (RC-M1). Trup bol z balzy a krídlo z polystyrénového polotovaru MODELA, potiahnuté mikrodýhovou tapetou a nalakované Parketolitom (to sa vtedy používalo proti palivu. Motor tam bol MK-17. Cez tu nalakovanú dýhu sa olej dovnútra nedostával. Bolo to pevné ako sviňa.
Základom úspechu je tie bubliny niečim potiahnuť. Fólia na EPP je trochu problém, ale stačil by aj papier a prelakovať niečím čo nežerie PS. Pri EPP by to bolo jednoduchčie, lebo väčšina náterov ho neleptá. Každopádne ten poťah ho výrazne spevní. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.03.2020 6:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Tak ale teď už se bavíme o zcela jiné technologii. Samozřejmě, že křídla s jádrem z PS a potahem balsou, dýhou či olaminovaná, jsou zcela běžná, případně i tvarově díly trupu (hřbet, přechody atd.). Takové modely jsem také stavěl. Ovšem jeho případ je model čistě z EPP, s předpokládaným pohonem na baterku a tudíž bez povrchu, který má palivu odolat. To byl i případ toho Mentora, původně elektro, s úpravou na vložení motorového lože a nádrží, ale take bez úpravy povrchu (pokud si dobře pamatuju).

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.03.2020 14:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jistě, souhlas, to jsem pochopil. 8)
Ale pokud to má být jen na učení a neplánuje s takovým modelem víc než 50-100 startů, tak to asi svůj účel splní a nasáklý olej pak stejně vadit nebude, když ho nakonec vyhodí, nebo ještě dřív rozmlátí. :) Proto bych to zas tak úplně nezatracoval. Vždy přece rozhoduje účel pro jaký si model pořizujeme. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.03.2020 16:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ono těch "problémů" tam může být víc. Nejde jen o olej, ale také vhodně zvolenou konstrukci uchycení motorového lože, protože čuďák má znatelně větší vibrace. Baterku můžu umístit v podstatě libovolně, ale umístění nádrže na také své zákonitosti (není třeba rozvádět). Tím, že by měla být co nejblíž u motoru, bude nutné vyřezat trup v místě za motorovou přepážkou, který se tim znatelně zeslabí. Potom, protože se mu zdálo, že zvolený čuďák je slabý, tam chtěl dávat velkou vrtuli, že tak zvýší tah. Zapomněl, že tu vrtulí, aby dosáhl kýženého výsledku, musí motor utočit.
Jinak nikdo mu nikdy neřekl, že to nepoletí, nebo že se to (v letu) rozpadne. Spíš to byly argumenty, proč bych do toho nešel.
Když jsem psal o haubně nasáklé olejem, to je případ mého "malého" Pipera (PA-15 Vagabond), a toho mám asi 15 let. Plné nasáknutí trvalo asi polovinu této doby, přičemž musím po pravdě konstatovat, že zvenku jsem model čistil po každém létání. Haubnu jsem ale sundaval jen když jsem potřeboval k motoru, takže tu jsem moc (zevnitř) nečistil.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.03.2020 17:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Pokud se to uchytí správně, tak ta pružnost EPP snad ani nemusí být na závadu. :roll:
Víš asi jak se vyrábely modelu pro RC-combat? :o Motory tam bývaly od 2,5 po 4 cm3. No a to byla kombinace PS výřezů a potahu hnědou lepící páskou. Motorová přepážka se lepila natupo na kolmo odřezaný polysterénový čumák trupu, ale by to lépe drželo, tak byla po obvodu navrtána spoustou otvorů (asi po každých 10mm), do nihž se vlepovala zubní párátka, takže vznikly jakési piloty do toho měkkého polyše. :wink:
Faktem je, že combatové modely byly čistý spotřebák a na nějakou delší životnost nikdo ze stavitelů/soutěžících noc nehleděl, hlavní bylo jen, aby se to dalo snadno a rychle postavit za co nejméně peněz. 8)

S tou haubnou, co saje olej, to máš pravdu. :cry: Ten olej si dovnitř nakonec vždu cestu najde, ať děláš, co děláš. :x Ja měl ve zvyku tyto části natírat zředěným ChsEpoxy 1200, opravdu to vypadalo ako zalité sklem, nicméně po nějaké době se vždy objevily fleky, kdy přes nejakou drobnou prasklinku to vsáklo pod ten nátěr. Možná byla chyba i v tom, že epoxy je dost křehký, takže vibracema asi časem rozpraská. :roll: Asi by bylo lepší to natírat něčím "gumoidnějším". :wink: No a Ty jsi tu haubnu zevnitř natřel čím? :?:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.03.2020 19:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
O to právě jde, ty combaty byly na pár letů (spotřební zboží, žádné detaily, prostě silueta). Tam by nějaký olej vůbec nevadil, protože než by pořádně nasáknul, bylo by stejně po modelu. U něj s tím létá kluk (vnuk) jako s běžným modelem. Aby to nebylo jen o "pomlouvání", viděl jsem nějaké jeho video a létá to slušně.
Veškeré prostory a plochy kde by se mohlo dostat palivo, natírám buď klasickým epoxidem - ChS 1200, nebo (pokud bych měl problém se tam dostat) to vystříkám sprejem s palivu odolným lakem (od Wasserftáka). Ten má po zaschnutí podobný vzhled jako epoxid, ale už na to nikdy nic nepřilepím. To jen na okraj, vystříkal jsem takhle motorový prostor a chtěl jsem tam něco dolepit (zrovna epoxidem), vůbec to nešlo, ani za boha to nedrželo. Musel jsem navrtat otvory a přilepit to (jako tu přepážku na combatu) přes kolíčky :lol: . No a na vypatlání epoxidem vždycky padnul nějaký starší štětec 8) .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.03.2020 19:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6873
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
...Ten má po zaschnutí podobný vzhled jako epoxid, ale už na to nikdy nic nepřilepím. To jen na okraj, vystříkal jsem takhle motorový prostor a chtěl jsem tam něco dolepit (zrovna epoxidem), vůbec to nešlo, ani za boha to nedrželo. Musel jsem navrtat otvory a přilepit to (jako tu přepážku na combatu) přes kolíčky :lol: ...

Nejspíš je to na polyesterové bázi - na to epoxid opravdu nechytá. :( Stejný problém jsme mívali s laminátovými trupy z polyesterové pryskyřice. No lepit se to muselo taky tím polyesterem. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz