Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 10:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11000
Bydliště: Břeclav
sky59 píše:
Takze taka je realita. A ak chce niekto nieco zase napisat tak si chodte najprv vyskusat zapalit palivo co som vyskusal a benzin ktory ako chyta na elektricku iskru.


Realita je taková, že než něco napíšeš měl by jsi si uvědomit, že zapalovat nacucaný papír a zapalovat odpařené palivo pod zvýšeným tlakem v horkém vzduchu jsou dvě "nepatrně" odlišné situace.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 11:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 1095
zdzd píše:

Realita je taková, že než něco napíšeš měl by jsi si uvědomit, že zapalovat nacucaný papír a zapalovat odpařené palivo pod zvýšeným tlakem v horkém vzduchu jsou dvě "nepatrně" odlišné situace.


to je mi jasne, ale pre porovnanie mi to bohate stacilo a nepredpokladam ze by sa vlastnosti "prekrizili" a to co nechyta dobre na vzduchu chyta lepsie pod tlakom ako ina latka co chyta dobre na vzduchu a cyta zle pod tlakom

ocakavam, ze co raz dobre hori volne bude aj lepsie chytat pod tlakom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 11:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11000
Bydliště: Břeclav
sky59 píše:

to je mi jasne, ale pre porovnanie mi to bohate stacilo a nepredpokladam ze by sa vlastnosti "prekrizili" a to co nechyta dobre na vzduchu chyta lepsie pod tlakom ako ina latka co chyta dobre na vzduchu a cyta zle pod tlakom

ocakavam, ze co raz dobre hori volne bude aj lepsie chytat pod tlakom


My zase očekáváme, že se zdržíš nepodložených domněnek...

Když něco nevíš tak googli nebo se ptej. Ale nevydávej náhodné nápady za fakta.

Děkuji

Mimochodem - nitrometan vře při cca. 100°C a teplotu vznícení má 418°C. Benzín (jak který) vře už pod 100°C a teplotu vznícení má 260°C.

A přesto dragstery jezdí na nitrometan. Nebo že by proto???


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 11:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 1095
Domnienky mam podozene testom, nakoniec sam pises ze nitro vyzaduje vyssiu teplotu

Fakt ze motorka nesla je fakt

Zaujimalo by ma, ake zapalovanie sa pouziva na motory beziace na zmesi methylu/nitro, rovnako aj sviecky, asi tam nebudu klasicke indukcne cievky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 11:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 530
zdzd píše:

My zase očekáváme, že se zdržíš nepodložených domněnek...

Když něco nevíš tak googli nebo se ptej. Ale nevydávej náhodné nápady za fakta.

Děkuji

Mimochodem - nitrometan vře při cca. 100°C a teplotu vznícení má 418°C. Benzín (jak který) vře už pod 100°C a teplotu vznícení má 260°C.

A přesto dragstery jezdí na nitrometan. Nebo že by proto???

Myslím, že je to naprostá ztráta času.
Všichni "to" (jak funguje spalovací motor) zjevně chápou, jeden, ne.
Podle mě je nejjednodušší nechat objevitele placaté zeměkoule spokojeně žít s jeho "objevem" 8O .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 12:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 530
sky59 píše:
Domnienky mam podozene testom, nakoniec sam pises ze nitro vyzaduje vyssiu teplotu
Zaujimalo by ma, ake zapalovanie sa pouziva na motory beziace na zmesi methylu/nitro, rovnako aj sviecky, asi tam nebudu klasicke indukcne cievky

Používají se tam hromnice (jsou větší, dokáží komunikovat s UVN výboji v mracích) a cívka je použitá na principu multifokální hypertrochoidní jaderné fůze.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 12:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11000
Bydliště: Břeclav
sky59 píše:
Domnienky mam podozene testom, nakoniec sam pises ze nitro vyzaduje vyssiu teplotu

Fakt ze motorka nesla je fakt


Fakt že dragster jede je taky fakt. Co na to tvůj test?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 12:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 530
btw - tady je ten "zázrak" :mrgreen: https://www.2racing.cz/Zapalovaci-svick ... d46103.htm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 13:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 2251
Bydliště: Košice, SK
zdzd píše:

Fakt že dragster jede je taky fakt. Co na to tvůj test?

Len v rámci kontextu vlákna treba dodať, že ten motor v dragsteri je na spaľovanie nitrometanu rovno stavaný.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 13:21 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11000
Bydliště: Břeclav
macil píše:
Len v rámci kontextu vlákna treba dodať, že ten motor v dragsteri je na spaľovanie nitrometanu rovno stavaný.


No a to je přesně ono. Motor je na něco stavěný.

Co užitečného k tomu může objasnit a dodat "test namočeného kapesníku"?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 13:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5626
Bydliště: Žilina SR
sky59 píše:
... Sedliacky rozum hovori ... Takze taka je realita. ...

Mne zas sedliacky rozum hovorí, že ak plochodrážne motorky a dragstery s iskrovým zapaľovaním fungujú na metylové a v prípade dragsterov na vysokonitrované palivo, tak asi nebude problém stlačenú, horúcu zmes zapáliť aj iskrovou sviečkou :P .

Necítim sa byť kompetentný rozhodovať o tom, koho príspevky sú primitívne, ale chcem upozorniť na to, že práve ten "sedliacky rozum" je často veľmi zrádny. :roll: Na pozadí celej historie vzniku vedeckého poznania a modernej vedy bol a je fakticky neustále boj so "sedliackym rozumom". :lol: Veď práve TEN spočiatku vytrvalo tvrdil, že Zem je plochá, potom zas, že Slnko a s ním celé nebesá obiehajú oklolo Zeme, že baktérie a vírusy nevidíme, preto ani nemôžu existovať a o odporcoch Einsteinovej teórie relativity ani nehovoriac - ta celá sa doslova priečila zdravému sedliackemu rozumu. :mrgreen:
Ale vráťme sa k modelárstvu, kde takisto z hladiska sedliackeho rozumu nie je pochopiteľné, že ak vrtuľu geometricky zväčšíme z 10" na 11", teda len o jeden palec, tak prečo jej výkonová záťaž na motor pri rovnakých otáčkach vzrastie až o 61% :o (ide to totiž s 5. mocninou zväčšenia, tada aj priemeru aj stúpania), alebo ak otáčky motora vzrastú z 10000 ot/min na 11000 ot/min, pri rovnakej vrtuli výkon vzrastie až o 33% :o (s 3. mocninou otáčok). To všetko zdravý rozum neberie. 8O Pritom je to prakticky overená realita. :wink:

Už na 2 strane diskusie MPml, povedal viewtopic.php?f=8&t=87539&start=15#p1474865 že je tam vysoký tlak a teplota, preto Tvoje skúsenosti so zapaľovaním nafty nemajú nijakú váhu. Mňa to zaujalo a snažil som sa vypočítať (možno nie celkom presne, lebo tie výpočty sú zjednodušené), vlastne aké tlaky a teploty sa pri adiabatickom stláčaní vo valci dosiahnu pri rôznych kompresných pomeroch? :roll: A výslednú tabuľku môžeš vidieť tu viewtopic.php?f=8&t=87539&start=45#p1474956. Tým som si overil, že MPml vo svojich tvrdeniach použil vcelku reálne hodnoty tlaku a teploty, teda oproti mojim výsledkom skôr podhodnotené, ale tie jeho sú asi bližšie k realite, lebo ja som do svojich výpočtov nezahrnul ochladzovanie o steny valca a piestu a možno aj iné veci o ktorých ani neviem. :|
Ak je podľa Teba toto všetko primitívne a proti tomu stále staviaš ten svoj "sedlacky rozum", tak Ti jednoducho niet pomoci a ďalšie presviedčanie nemá žiadnu cenu. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 13:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5626
Bydliště: Žilina SR
macil píše:
... motor v dragsteri je na spaľovanie nitrometanu rovno stavaný.

A čo to znamená, že je stavaný? :roll:
No, veľmi zjednodušene, podstatné je to, že má prispôsobený pomer zmiešavania zmesi, teda paliva s vzduchom v karburátore, alebo jeho dávkovania pri priamom vstrekovaní, a takisto správne časovanie (predstih) zážihu iskrou a samozrejme optimálny kompresný pomer (síce kvôli výkonu čo najvyšší, ale zas taký aby nedochádzalo k detonačnému horeniu). :P
Žhaviaci motor na metanolove palivo je z hľadiska zmiešavacieho pomeru karburátora a veľkosti kompresného pomeru už optimalizovaný, a tak pri náhrade žhaviacej sviečky iskrovou asi treba optimalizovať len ten predstih zapaľovania. Iskrové zapaľovanie však pravdepodobne umožní ešte ďalej mierne zvýšiť kompresný pomer a tým aj max. výkon motora. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 14:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 1095
Nemusite mi sem pisat teorie, urcite niekto ma v lietadle benzinovy motor, nalejte do toho 30% nitro palivo pre zhaviky s 20% olejom a skuste ma presvedcit takto, mne to v motorke neslo

Ale vlastne ani neviem o com ma chcete presvedcovat, nikdy som nenapisal ze benzinovy motor na cisty lieh nepojde, to sa vysnivalo asi MPml


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 14:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5626
Bydliště: Žilina SR
sky59 píše:
Nemusite mi sem pisat teorie, urcite niekto ma v lietadle benzinovy motor, nalejte do toho 30% nitro palivo pre zhaviky s 20% olejom a skuste ma presvedcit takto, mne to v motorke neslo

Ale vlastne ani neviem o com ma chcete presvedcovat, nikdy som nenapisal ze benzinovy motor na cisty lieh nepojde, to sa vysnivalo asi MPml

Vy neodmietate len teórie ale aj realitu. :lol: Teda presnejšie ju zamieňate. :P
Urputne sa snažíte dokázať, že ak do benzínového motora (ktorý je optimalizovaný na benzín tým kompresným pomerom a nastaveným zmiešavacím pomerom v karburátore) nalejete žhavíkové palivo, tak že nepôjde. Ale toto predsa nikto nerozporuje. 8O On naozaj nepôjde.:P
On nepôjde práve preto, lebo jeho karburátor mieša benzín so vzduchom v pomere 1:16, zatiaľ čo váš vrtuľníkový motor pri 30% nitra pravdepodobne 1:6. To je potrebný pomer, inak je nadbytok vzduchu a horieť dobre to nebude. V tom neupravenom benzínovom motore to teda bude beznádejne chudobné a motor nepobeží. Možno po prechlastaní frkne, ale trvale nie. :|

No a teraz si znova poriadne prečítajte aká bola prvotnú otázka zakladateľa vlákna! :wink:
On chce svoj motor, pôvodne žhavík, prerobiť na iskrové zapaľovanie. O zmene paliva na benzín v úvode ani slovo, len chce zmeniť to zapaľovanie. :P
V takom prípade nastavenie karburátora, ako aj kompresného pomeru, zostáva optimálne pre metanolové palivo, mení sa len spôsob zapaľovania. A v takom prípade nie je najmenší dôvod aby to nebežalo. :)
Ak by ste chceli uviesť podobný príklad, kedy je možná podobná zmena a pobeží to, tak si predstavte, že by ste zo svojho benziňáka odstránili zapaľovaciu sústavu, vymenili sviečku za žhaviacu pre benziňáky (OS také vyrába) a bez toho aby ste zásadne menili nastavenia karburátora a kompresný pomer, tak váš iskrový benziňák sa zmení na žhavík, ale pri zachovaní benzínového paliva. Bude bežať, to som si istý. 8)
Ale ak by ste mu potom chceli nanútiť metanolové palivo, tak nepobeží, a to napriek tomu, že by mal zhaviacu sviečku. :o
A prečo? :roll: No preto, lebo treba prestaviť karburátor a na oveľa bohatšiu metanolovú zmes. :mrgreen:

Skrátka tie príklady nalievania žhaviaceho paliva do motorky sú celkom od veci. Lebo tým nemeníte len zapľovanie, ale naopak len palivo. Zmena paliva vyžaduje zmenu iných nastavení a zapaľovanie nie je podstatné. Chapito? :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.03.2020 15:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 530
macil píše:
Len v rámci kontextu vlákna treba dodať, že ten motor v dragsteri je na spaľovanie nitrometanu rovno stavaný.

zkusím se opatrně zeptat - a jsi schopen významově rozlišit 8O od sebe slova "zapalování" a "motor"?
Dopředu upozorňuji - nereju, skutečně se ptám.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz