RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Identifikace motoru ZDZ 40B
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=88026
Stránka 1 z 1

Autor:  blesk [ pon 18.05.2020 18:10 ]
Předmět příspěvku:  Identifikace motoru ZDZ 40B

Dostal se ke mě motor značky ZDZ, podle zdvihu a vrtání jsem to spočítal na 40ccm, jen mě zaráží pár věcí...

Karbec vypadá jak ze žhavíka a navíc z boční strany, ale když jsem prohledával internet, tak ZDZ40B měl tento boční vývod na karbec typu valbro. Dva magnety na zapalování...

Nemáte někdo nějaké info k tomuto motoru, nebo to je jen předělávka.

Přílohy:
IMG_20200518_154508.jpg
IMG_20200518_154508.jpg
[ 76.07 KiB | Zobrazeno 3773 krát ]

IMG_20200518_162931.jpg
IMG_20200518_162931.jpg
[ 37.72 KiB | Zobrazeno 3773 krát ]

IMG_20200518_162903.jpg
IMG_20200518_162903.jpg
[ 54.95 KiB | Zobrazeno 3773 krát ]

IMG_20200518_161957.jpg
IMG_20200518_161957.jpg
[ 57.46 KiB | Zobrazeno 3773 krát ]

IMG_20200518_161951.jpg
IMG_20200518_161951.jpg
[ 47.66 KiB | Zobrazeno 3773 krát ]


Autor:  Celeron [ úte 19.05.2020 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

Asi nějaká předělávka. Divný je, že to má bronzový ložisko na ojnici. Co jsem zatím viděl, tak vždy bylo jehlový aby se malým obsahem oleje proti metylákům dokázalo mazat. A ten karbec nebude proti Walbru asi žádná sláva s ohledem na spolehlivost sání z nádrže a řízení otáček.

Autor:  blesk [ úte 19.05.2020 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

tak karbec by se dal předělat, ale ta ojnice je už něco jiného... od originální má daleko...

Autor:  Celeron [ úte 19.05.2020 23:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

To bronzový futro je hrozně masivní. Podle mě s ním někdo nahradil jehlový ložisko. Má to futro alespoň mazací dírky?
Zkus změřit jakej je průměr čepu na klikovce a pak kouknout na net na jehlový ložiska jaký průměr má venkovní pouzdro ložiska a zda to odpovídá venkovnímu průměru bronzovýho futra. https://www.mateza.cz/e-shop/loziska/loziska-jehlova/loziska-jehlova-radialni

Autor:  blesk [ stř 20.05.2020 6:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

Večer to rozeberu a uvidíme...

Autor:  blembondo [ stř 20.05.2020 9:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

Jestli mě paměť neklame tak v začátcích ZDZ se vyrobilo pár kusů jako žhavík a počítalo se s provozem na metyl-ricín.Proto ten karbec a bronzové futro.Možná tam bude i rozdílný kompresní poměr.Tohle už je předělávka na benzín a zrovna to futro bude trochu problem.Pod 1:25 s olejem bych nešel.

Autor:  blesk [ stř 20.05.2020 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

Tak jsem počítal a měřil kompresní poměr, došel jsem k číslu 9,9:1 podle ZDZ je 10:1 takže by to mohlo sedět, hlava má nálitek na jiskřivou svíčku, podle toho co je vidět, není upravovaná.

Průměr klikového čepu je 12 a vnější průměr pouzdra 18mm. Mazací dírka ani drážka tam není.

Karburátor má krycí planžetu, která vytváří jednocestný ventil.

Přílohy:
IMG_20200520_163906.jpg
IMG_20200520_163906.jpg
[ 69.93 KiB | Zobrazeno 3207 krát ]


Autor:  VTjr [ čtv 21.05.2020 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

Pokud tam nejsou mazaci dirky, tak to bude asi spíš ta nekvalifikovaná předělávka nebo oprava. V takovém případe je i 1:25 málo, nešel bych ani pod 1:10 a olej určitĕ na esterové bázi. Walbroo určitĕ neuškodi, ale asi by se to dalo zdokonalit pomoci Perry pumpy (pozor, typ pro benzín) i s původním. No a ta planžeta je normálni membránovy saci ventil. Musí doléhat, těsnit, nesmí byt unavený. Jinak je to OK.

Autor:  Celeron [ čtv 21.05.2020 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

blesk píše:
Průměr klikového čepu je 12 a vnější průměr pouzdra 18mm.

No tak to je v tom odkazu ložisko KH 1212, 1214, 1216 podle šířky ojničního oka. BH tam nedávej, jsou s pokličkou, blbě by z benzínu mazaly. Akorát bacha na povrch co ti zůstane po vylisování bronzovýho futra za tepla a jak se počochní díra v oku ojnice. To nový jehlový by tam mělo jít docela fest, rozhodně se nesmí protáčet. Když tak zakápnout nějakým vysokoteplotním upevňovačem, 250 st by mělo stačit.
Na benzín to ani nezkoušej při směsi co psal VTjr bys měl letadlo souvislou vrstvu oleje.

Autor:  VTjr [ čtv 21.05.2020 23:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace motoru ZDZ 40B

Celeron píše:
Na benzín to ani nezkoušej při směsi co psal VTjr bys měl letadlo souvislou vrstvu oleje.

To zcela určitě, ale mi nešlo o čistý model, ale o to, aby se oko nezadřelo. :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/