RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
Identifikace motoru ZDZ 40B http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=88026 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Celeron [ úte 19.05.2020 22:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
Asi nějaká předělávka. Divný je, že to má bronzový ložisko na ojnici. Co jsem zatím viděl, tak vždy bylo jehlový aby se malým obsahem oleje proti metylákům dokázalo mazat. A ten karbec nebude proti Walbru asi žádná sláva s ohledem na spolehlivost sání z nádrže a řízení otáček. |
Autor: | blesk [ úte 19.05.2020 22:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
tak karbec by se dal předělat, ale ta ojnice je už něco jiného... od originální má daleko... |
Autor: | Celeron [ úte 19.05.2020 23:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
To bronzový futro je hrozně masivní. Podle mě s ním někdo nahradil jehlový ložisko. Má to futro alespoň mazací dírky? Zkus změřit jakej je průměr čepu na klikovce a pak kouknout na net na jehlový ložiska jaký průměr má venkovní pouzdro ložiska a zda to odpovídá venkovnímu průměru bronzovýho futra. https://www.mateza.cz/e-shop/loziska/loziska-jehlova/loziska-jehlova-radialni |
Autor: | blesk [ stř 20.05.2020 6:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
Večer to rozeberu a uvidíme... |
Autor: | blembondo [ stř 20.05.2020 9:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
Jestli mě paměť neklame tak v začátcích ZDZ se vyrobilo pár kusů jako žhavík a počítalo se s provozem na metyl-ricín.Proto ten karbec a bronzové futro.Možná tam bude i rozdílný kompresní poměr.Tohle už je předělávka na benzín a zrovna to futro bude trochu problem.Pod 1:25 s olejem bych nešel. |
Autor: | blesk [ stř 20.05.2020 15:32 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B | ||
Tak jsem počítal a měřil kompresní poměr, došel jsem k číslu 9,9:1 podle ZDZ je 10:1 takže by to mohlo sedět, hlava má nálitek na jiskřivou svíčku, podle toho co je vidět, není upravovaná. Průměr klikového čepu je 12 a vnější průměr pouzdra 18mm. Mazací dírka ani drážka tam není. Karburátor má krycí planžetu, která vytváří jednocestný ventil.
|
Autor: | VTjr [ čtv 21.05.2020 12:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
Pokud tam nejsou mazaci dirky, tak to bude asi spíš ta nekvalifikovaná předělávka nebo oprava. V takovém případe je i 1:25 málo, nešel bych ani pod 1:10 a olej určitĕ na esterové bázi. Walbroo určitĕ neuškodi, ale asi by se to dalo zdokonalit pomoci Perry pumpy (pozor, typ pro benzín) i s původním. No a ta planžeta je normálni membránovy saci ventil. Musí doléhat, těsnit, nesmí byt unavený. Jinak je to OK. |
Autor: | Celeron [ čtv 21.05.2020 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
blesk píše: Průměr klikového čepu je 12 a vnější průměr pouzdra 18mm. No tak to je v tom odkazu ložisko KH 1212, 1214, 1216 podle šířky ojničního oka. BH tam nedávej, jsou s pokličkou, blbě by z benzínu mazaly. Akorát bacha na povrch co ti zůstane po vylisování bronzovýho futra za tepla a jak se počochní díra v oku ojnice. To nový jehlový by tam mělo jít docela fest, rozhodně se nesmí protáčet. Když tak zakápnout nějakým vysokoteplotním upevňovačem, 250 st by mělo stačit. Na benzín to ani nezkoušej při směsi co psal VTjr bys měl letadlo souvislou vrstvu oleje. |
Autor: | VTjr [ čtv 21.05.2020 23:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace motoru ZDZ 40B |
Celeron píše: Na benzín to ani nezkoušej při směsi co psal VTjr bys měl letadlo souvislou vrstvu oleje. To zcela určitě, ale mi nešlo o čistý model, ale o to, aby se oko nezadřelo. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |