pon 29.06.2020 14:53
pon 29.06.2020 15:04
pon 29.06.2020 19:44
pon 29.06.2020 20:33
pon 29.06.2020 20:50
úte 30.06.2020 12:13
peta1 píše:Motor saje, jinak bych ho vůbec nespustil. Ale nesaje, pokud je volnobezna jehla v továrním settingu. Musí být víc povolena
úte 30.06.2020 12:39
úte 30.06.2020 22:48
stř 01.07.2020 6:41
stř 01.07.2020 19:09
stř 01.07.2020 19:14
stř 01.07.2020 19:19
stř 01.07.2020 20:04
čtv 02.07.2020 6:37
čtv 02.07.2020 14:35
VTjr píše:Nepamatuji co je psáno v jejich návodu, ale rozhodně je vždy třeba zjistit přesně, kde je ta mez, kdy už volnoběžná jehla palivo úplně uzavírá a od té se odrazit.
Ono totiž ani výrobně není zcela jednoduché při kuželovitých tvarech jehel dodržet s dostatečnou přesností to místo na destetiny mm a zabezpečit tak aby to, co je napsáno v návodu o těch milimetrech i opravdu platilo. Totiž, stačí aby byl prut jehly do jejího pouzdra zalisován v trochu jiné poloze, byl delší a už to nebude pasovat. Rozhodně je ale lepší, když je delší, než kdyby ji zalisovali hluboko, jehla by byla by krátká a nedovedla ani při plném zašroubování nadoraz ten průchod paliva tryskou uzavřít.
Nakonec ten postup s hadičkou je součástí návodu kterési jiné značky (nevím zda OS nebo ASP), ani tam nepočítají s tím, že by to vyrobili tak přesně aby doporučovali nějaké milimetry.
Krom toho, dle mých zkušeností, cca po roce 2000 kvalita výroby motorů malých kubatur (tedy žhavíků a detoňáků) v MVVS trochu upadla. Z dříve bezproblémové značky se staly motory tak trochu DoDo (dodělej doma) a někdy i hodně DoDo. A postupně, jak už se rozhodli s výrobou žhavíků definitivně skončit, to bylo horší a horší. Prostě veškerou péči věnovali novým velkoobjemovým benziňákům a v případě žhavíků se snažili spíš jen co nejrychleji vyprázdnit sklady komponentů, především odlitků. Takže z výroby šly motory nezřídka příliš těsné, s nevymezenými vůlemi, nebo naopak bez potřebné vůle ložisek klikovky, asi i ty karburátory měly podobné drobné chyby (i když zrovna toto ja za významnou chybu nepovažuji, spíš za nesoulad s návodem, kde se snažili uživateli nastavení zjednodušit, ale neuvědomili si limity přesnosti své vlastní výroby).
Jinak, vzpomínám si na podobnou situaci z dob před bezmála 50 lety, kdy jsem zabíhal svůj první motor sovětskou detonační dvaapůlku MK-12V. Netýkalo se to volnoběhu (to ani nemělo RC karburátor), ale základního nastavení kompreseního šroubu pro start. V návodu bylo napsáno, zašroubujte šroub nadoraz a povolte o 1,5 otáčky. No když nadoraz, tak nadoraz , ale závitu (nikdo mi neřekl, že tím
"nadoraz" bylo asi myšleno místo, kde se bude protipíst dotýkat pístu v horní úvrati ), Samozřejmě to moje "nadoraz" bylo o dost hlouběji, takže i po pvolení o 1,5 otáčky byl motor dost přetažen. Po dlouhém tlučení do vrtule motor přece jen sebevražedně naskočil a v tomto režimu jsem ho důkladně potrápil doporučovaných 20 minut. Asi si dovedete představit v jak tvrdém chodu ten motor běžel (ale já to nemě s čím srovnat). Po takovém 20 minutovém "záběhu" již byla dost zřetelná vůle v ojnici (co jsem si dokonce všiml a zamyslel se nad tím). Při druhém startu jsem snad "omylem" trochu povolil kompresní šroub a motor se rozječel do výrazně vyšších otáček. Ty se mu ale záhy staly osudnými, pohmožděná ojnice to prostě nevydržela a její dolní oko se roztrhlo. Abych dokonal zkázu, tak při rozebírání motoru mne nenapadlo nic lepšího, než do výfukového okna vsunout plochý šrpubovák, abych povolil vložku válce ze skříně, která byla na jemný závit. Vůbec mne nenapadlo, proč má k motoru dodávaný klíč takový speciální oblý výstupek, který je na toto odšroubování určen. Takže se mi podařilo promáčknout ostrou hranu okna dovnitř, co po vyrobení nové ojnice a při následných pokusech pohybu pístu způsobilo na něm hluboké rýhy. Motor šel do kytek. Ještě že stál pouhých 8 rublů (tehdejších našich 80Kčs)
Tak to je moje příhoda z dětství. Tragická (pro motor) ale velmi poučná (pro mne).
Pak už to bylo jen lepší.