S tebou jsem do té devítky počítal.
Tak sláva, že to ještě takhle funguje.
Kdoví na jak dlouho jim ten sklad vydrží
(tedy pokud opravdu ty díly nevyrábějí sami, to si ale nemyslím).
No, ty vložky se opravdu někdy šíleně zapečou.
Pokud se mezi ní a skřiň dostane olej (a to se stane asi vždy), tak ten se tam upeče a funguje jako lepidlo.
Motory 4T navíc mají vesměs vyšší pracovní teplotu než 2T, tak se to tam upeče ještě víc. Nevím, ale asi jiný, lepší způsob, než nahřát blok a zezdola páčit vložku dřevem neexistuje.
Možná bych naložil přdtím motor na několik dní do C6000, to by taky tomu trochu pomohlo, jen je třeba z něj demontovat veškeré gumové a plastové díly (mohou se poškodit, rozleptat nebo nabobtnat). Takhle jsem postupoval nejednou, když se mi dostal do ruky starý zaschlý žhavík. Pokud jde o krytky ložisek, tak ta ložiska stejně při rozebrání většinou měním za nová, takže ty neřeším.
Jemnější metoda (ale taky méně účinná) je odmáčet ho v denaturovaném lihu (etanolu). Taky jsem už motor vařil v roztoku sódy bikarbóny. Ale to spíš na vyčištění bloku zvenčí. A IgorB vařil motory v staré fritéze v nemrznoucí směsi pro motory s Al hlavou (to se ale musí venku, protože při 150°C nejsou ty výpary zrovna zdravé) - to je dobré na odstraňování karbonu.
Jen pozor, nedoporučuji močit v čistém metanolu
, radši ani v palivu. Spousta lidí to neví, ale metanol Al slitiny leptá, takže zešednou, nebo se na nich objeví tmavé fleky, které lze odstranit jedině pískováním.
Nožná jiní mají lepší metody, třeba Jarda poradí víc. Já jsem to zatím vždy nějak takto udolal.
S tou prasklinou - to je fakt smůla, ale dalo se to čekat, blok je dost tenkostěnný.
A máš recht, pokud se ta prasklina nebude dál šířit, tak dekomprese karteru u 4T není až taková hrůza. Určitě bych to řádně odmastil (asi bych blok vařil v saponátu a pak ještě pužil nějaká odmašťovadla, např perchlor) a zalepil lepidlem na kov (tekutý kov se tomu říká). Svařování bych se obával, to radši ne.
Jinak ono většinou jsou motory po zlomení ojnice na odpis. Takový závodní 2T - tomu to semele vevnitř všechno na padrť. A i když je blok zdánlivě v pořádku a všechno vevnitř se vymění, tak stejně ty motory už nikdy nechodí jako předtím, Asi se naruší geometrie bloku či co.
Byl jsem svědkem několika takových generálek, a pokaždé nákup těch dílů byly defacto vyhozené peníze.
Takže Ty máš v té smůle vlastně štěstí.